• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری تزیین تخم مرغ با چاپ تصویر

    آموزش تصویری تزیین تخم مرغ با چاپ تصویر

    آموزش تصویری تزیین تخم مرغ با چاپ تصویر در خانه بصورت چاپی –

    ایده برای چاپ بر روی تخم مرغ –

    با دورد فراوان خدمت کاربران محترم – با نزدیک شدن به ایام عید باستانی نوروز ؛ و تداراکات ویژه و خاص متناسب با این مراسم باستانی ایرانیان ؛ همانطور که میدانید یکی از اجزا مهم و قدیمی سفره هفت سین ما ایرانی ها تخم مرغ بوده است که در دوران مختلف ایده ها و روش های گوناگونی برای تزیین و زیبا سازی آن صورت گرفته ؛ مثلا بنده خاطرم است در دوران کودکی ام مادربزرگ من تخم مرغ ها در جوهر خودکار های رنگی میجوشانید ، مثلا یک ظرف را برای رنگ قرمز و دیگری برای رنگ آبی و…. به این صورت که در آب زلال تیوپ خودکار را می انداختند و یا با جداکردن قسمت ساچمه خودکار و فوت کردن از سر دیگر تیوپ ؛ جوهر را در آب در حال جوش میریختند و به این صورت یک قابلمه از رنگ مورد نظر رو داریم ؛ سپس تخم مرغ ها را به مدت 1 ربع در آن میجوشاندند تا هم پخته شود و هم رنگی ؛ سپس بعد از تحویل سال به هر شخصی یک عدد تخم مرغ رنگی میداند که میتوانست همان موقع آن را میل نماید و این اولین عیدی سال نو بود که اکنون پول جای آن را گرفته است ، به نقل از بزرگترا در قدیم نیر همین سنت وجود داشته اما به جای جوهر های شیمیایی از رنگ های طبیعی مانند رنگ حنا و رنگ پوست گردو و روناس و… استفاده میکردند .

    اکنون در عصر تکنولوژی میخواهیم با استفاده از تکنولوژی روز ایده جالبی انجام دهیم ؛ برای این منظور که به نوعی انتقال چاپ است به پوسته تخم مرغ ؛ برای این منظور دعوت مینمایم تا انتهای آموزش تصویری تزیین تخم مرغ رنگی با ما همراه باشید .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    تخم مرغ تعداد لازم
    گوش پاک کن 1 عدد
    دستمال 1 عدد

    لوازم مورد نیاز

    لوازم آموزش تزیین تخم مرغ با چاپ تصویر


    نحوه چاپ بر روی تخم مرغ به روش انتقال چاپ

    1 :

    در ابتدا پس از آماده سازی لوازم مورد نیاز ، دستمال کاغذی را مانند تصویر لایه لایه از هم باز میکنیم ؛ معمولا دستمال های کاغذی از در کنار هم قرار گرفتن 2یا3 لایه برگ دستمال ایجاد میشوند ؛ ما به یک لایه نیاز داریم ؛ این یک لایه را بر روی کاغذ معمولی مثلا سایز A4 مانند تصویر میچسبانیم ؛ به این صورت که یک فاصله 3.5 سانتی از لبه کاغذ میدیم و سپس با استفاده از چسب ماتیکی برگه دستمال را به کاغذ میچسبانیم البته فقط چند سانت ابتدایی را . سپس کاغذ را به دستگاه چاپ لیزری یا پودری میفرستیم تا طرح و نقش لازم را بر روی آن ایجاد نماید و سپس به مرحله بعد میرویم .

    دستمال چاپی

    آموزش تصویری تزیین تخم مرغ ایده جدید

    نحوه چاپ روی دستمال

    آموزش تصویری تزیین تخم مرغ با چاپ


    ایده تزیین تخم مرغ عید

    2 :

    اکنون یک تخم مرغ را برداشته و سفیده آن را جدا نموده و در ظرفی قرار میدهیم ؛ سپس با استفاده از گوش پاک کن یا قلم مو سفیده را به پوسته تخم مرغ منتقل مینماییم ؛ سعی داریم به اندازه طرح مان ؛ بر روی پوسته تخم مرغ ؛ سفیده را بمالیم و سپس دستمال حاوی طرح چاپی را بر روی آن قرار میدهیم و میگذاریم تا خشک شود و سپس اگر دستمال در دید نبود که هیچ ولی اگر احساس کردید دستمال کاغذی به طرز ناخوش آیندی در معرض دید است میتوانید پس از خشک شدن با کشیدن انگشت بر روی سطح کار ؛ دستمال را از بین ببرید و فقط چاپ بر روی تخم مرغ باقی بماند و در آخر نتیجه کار ما میبایست مانند تصویر نهایی شود ؛ امیدواریم که از این آموزش نهایت استفاده و لذت را برده باشید . موفق باشید .

    ایده با سفیده

    آموزش تصویری تزیین تخم مرغ چاپی

    تخم مرغ رومانتیک

    آموزش تصویری ایده تزیین تخم مرغ با چاپ تصویر

    ایده برای تخم مرغ

    نتیجه نهایی آموزش تصویری آموزش زیین تخم مرغ با چاپ تصویر


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->