• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت جا دستمال کاغذی

    آموزش تصویری ساخت جا دستمال کاغذی

    آموزش تصویری مراحل ساخت جا دستمال کاغذی چوبی در خانه –

    ایده برای ساخت جا دستمال سفره –

    با درود فراوان – یکی از نیاز های اساسی منزل بر سر میز و سفره و… جا دستمالی است که قطعا با آن آشنا هستید و دیده اید ؛ البته این جا دستمال کاغذی با بحث تزیین دستمال سفره فرق دارد , در اون آموزش با استفاده از رینگ و حلقه و هنرهای تا زدن و… سعی در تزیین دستمال میگردد ولی در این آموزش صرفا دستمال کاغذی معمولی را که بصورت برگ های مربعی بخصوصا میباشد بر سر میز یا سفره می اوریم ؛ این آموزش نیز در دسته آموزش های لوازم چوبی است و برای علاقه مندان این متریال خبر خوبی است که باز میتوانند به سراغ کارگاه چوب بروند و دست به کار ساخت شوند با همراهی ما در آموزش تصویری ساخت جا دستمال کاغذی در خانه .

     

    آنچه نیاز است :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    تحته چوب مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    سمباده 1 عدد
    روکش مقدار لازم

     

     


    ایده های ساختنی با چوب

    1 :

    ایده امروز همانطور که میدانید ؛ ساخت جا دستمال کاغذی است با چوب . برای این منظور مطابق تصاویر تکه چوب ها را توسط اره بصورت شیار شیار در می آوریم که البته شما میتوانید تمام این کارها را توسط دستگاه لیزر ؛ یا CNC و ….  انجام دهید بسیار سریعتر و با دقت بالاتر . البته ما در اینجا با دقت بالایی کار را انجام دادیم چون کار بصورت انسانی بود اگر کمی بی احتیاطی میشد ؛ ممکن بود آسیب های جبران ناپدیری زده شود ؛ لذا با نهایت دقت و حساسیت ساخته شده اند .

     

    لوازم موزد نیاز

    لوازم ساخت جا دستمال کاغذی

     


    آموزش منتاژ لوازم چوبی

    2 :

    در این بخش از ساخت جا دستمال قطعات را در جای مناسب خود میچسبانیم و محکم میکنیم و در آخر شروع به سمباده و پوست زنی مینماییم تا تمام سطح کار جعبه یکدست شود و لبه های تیز آن نیز انحنا شود ؛ در نهایت میتوانیم با مایع شاپان رقیق شده بر روی آن بکشیم تا طرح چوب بیشتر نشون داده شود و در آخر نیز با روکش پلی استر یا کیلر آن را روکش نمایید ؛ برای این منظور البته در بازار اسپری های آماده نیز هستند .

     

    جا دستمالی

    آموزش تصویری ساخت جا دستمال کاغذی

    مراحل ساخت چوبی

    راهنمایی ساخت جا دستمال کاغذی

     

     


     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    2 نظر

    1. ایمان

      ببخشید چرا اندازه های چوب هایی که بریدینو ننوشتید من بخام درست کنم باید چه اندازه هایی برش بزنم اخه

      پاسخ
      1. juzani

        سلام ایمان جان . ابعاد کاملا دلخواه هستند . شما نوع دستمال رو ابتدا تهیه کنید تا ببینید ابعاد دستمال چقدر بعد یه مقدار تلرانس اضافه کنید و بدید برای برش لیزر یا سی ان سی یا خودتون برش بزنید .

        پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->