• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت فنر دست ساز در خانه

    آموزش تصویری ساخت فنر دست ساز در خانه

    آموزش تصویری مراحل ساخت فنر دست ساز در خانه –

    چگونه میتوانم فنر بسازم –

    با درود فراوان . یکی از لوازم و وسایلی که گاها برای اشخاص فنی و سازنده مورد نیاز است ؛ فنر میباشد . یادم می آید در دوره هنرستان پروژه ساخت پانچ فلزی را در کارگاه فلز به ما دادند که یکی از مراحل آن ساخت فنر بود . فنر میبایست متناسب با آنچه میبود که ما نیاز داشتیم ، چه از لحاظ فشردگی و طول و ضخامت و…. بنابراین در کارگاه فنر را خود میساختیم . سپس بعد ها متوجه شدم این موضوع گسترش دارد چرا که بسیاری برای ساخت ربات و قطعات رباتیک در بحث مکانیک ربات نیاز به فنر های خاصی دارید که شاید در هیچ کجا نتوانید آن را یافت کنید بنابراین تنها راه چاره این خواهد بود که خودتان آن را بسازید و ما در این آموزش هدف‌مان همین است که همراه با عکس و توضیحات روش و چگونه ساختن فنر دلخواه را به شما آموزش دهیم .

     

    مواد لازم جهت آموزش ساخت فنر دست ساز :

    قطعه | ماده

    تعداد | وزن

    سیم فنر

    مقدار لازم

    چوب

    مقدار لازم

    دریل شارژی

    1 عدد

    لوازم و سایر ابزار کار

    به تعداد

     

    ابزار لازم

    ساخت فنر دست ساز


    فنر‌ها چگونه ساخته میشوند

    1 :

    فنر نیز مانند بسیاری از لوازم نیاز به قالب دارد ؛ و شما این موضوع را در تصاویر ادامه خواهید دید که هر فنر دارای مشخصات ظاهری است و برای خود هرکدام یک قالب دارند مثلا فنر استوانه ای قالبی متفاوت با فنر مخروطی دارد و یا حتی فنر های چهارگوش و سه گوش و….. شما ساخت هر کدام را فرا خواهید گرفت ؛ فقط کافی است اصول را بیاموزید و این چند مدل فنر را که ما آموزش آنها را تقدیم میکنیم متوجه شوید , و دیگر با کمی نبوغ خود میتوانید انواع دیگر را بسازید . در ابتدا تصاویر ساخت قالب چوبی فنر استوانه ای ساده را مشاهده مینمایید که یک چوب گرد را توسط اره در بالای آن شیار ایجاد کرده ایم و با کمک یک دریل تنظیم دور یا پیچ گوشتی برقی سیم فنری را به دور آن پیچانده ایم .

     

     

    طرز ساخت

    چگونه ساخت فنر دست ساز

    آموزش عکس دار

    ساخت فنر دست ساز تصویری


    فنر سازی چگونه است

    2 :

    برای ساخت فنر هایی با اشکال خاص نیز به همین روش بالا پیش خواهیم رفت ؛ مثلا برای فنر مخروطی که در عکس میبینید ؛ ما از یک چوب مخروطی استفاده کرده ایم و فنر را به دور آن گردانده ایم و سایر فنر های موجود در تصویر نیز با کمی حوصله و خلاقیت تولید خواهید نمود .

     

     

    ساخت فنر

    مراحل ساخت فنر دست ساز

    ساخت در خانه

    ساخت فنر دست ساز در خانه

     

     

    انجمن تخصصی گفتگو

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    2 نظر

    1. ملیکا

      مزخرف تر از این آموزش چیزی ندیدم آخه ادم عاقل سیم فنر رو چطوری بسازیم اصل اینه ………خیلی تخمی بود

      پاسخ
    2. امیر

      سلام و خدا قوت خدمت شما دوست گرامی که وقت میزارید و برای ما مطالبی مفید ارائه میدید.ممنون از شما
      خوب حالا لحنمو عوض کنم و جواب ملیکا خانومو بدم ، خانم به ظاهر محترم ، ظاهرا مدیر سایت از شرم و حیایی که دارن جوابتو ندادن ،خوب بزار من یه توضیحی بهت بدم که چرا انقدر نادان هستی و کارت درست در نمیاد ، اول اینکه هر کسیو برا کاری ساختن و ظاهرا شمارو خر ساختن و باید بری و بکار خودت مشغول بشی.
      اینکه هر وقت یاد گرفتیم از کسیکه برا کمک به تو وقت میزاره ممنون و متشکر باشی ، حتی اگر هم اونفرد اشتباها داره راهکار بهت میده،که تو اینمطلب اینطوری نیست.اونوقت بطور ناخودآگاه کارهات درست و ردیف پیش میره.و در آخر اینکه این آموزش طبق گفته شما تخمی نبود شما دنبال یه چیز مشابه اینکه گفتی هستی. روز خوبی داشته باشید

      پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->