• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری طرز تهیه کیک باقلوا خانگی

    آموزش تصویری طرز تهیه کیک باقلوا خانگی

    کیک باقلوا خانگی ؛ آموزش طرز تهیه به همراه عکس و توضیحات از مراحل کامل پخت کیک باقلوا در خانه

    چگونه کیک باقلوا شربتی درست کنم ؟

    با درود فراوان . امروز برای شما طرز تهیه کیک بسیار خوشمزه و مناسبتی را تدارک دیده ایم که مناسب برای استفاده در مراسم شادی شما عزیزان مانند جشن نامزدی و …. است و این آموزش ؛ طرز تهیه کیک باقلوا خانگی است که بسیار خوشمزه است و ما خود این را در خانه تهیه نموده و از تمام مراحل آن عکس گرفته ایم و آن را تقدیم حضورتان میکنیم .

     

    لوازم مورد نیاز جهت آموزش طرز تهیه کیک باقلوا :

    قطعه / ماده

    تعداد / وزن

    آرد

    2 پیمانه

    تخم مرغ

    3 عدد

    شکر

    1 پیمانه

    روغن

    1/3 پیمانه

    پودر نارگیل

    1/2 پیمانه

    بکینگ پودر

    2 قاشق چایخوری

    ماست | شیر

    2/3 پیمانه

    وانیل

    1/4 قاشق چایخوری

     


    1 : خمیر کیک را چگونه آماده کنیم

    در ابتدا قبل از اینکه به سراغ دستور طرز تهیه کیک باقلوا برویم , لازم است فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود و این نکته را همواره در تمام آموزش های پخت کیک به خاطر بسپارید .

    اکنون تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید (نکته قابل عنوان این است که بهتر است تخم مرغ ها هم دمای اتاق شده باشند) و سپس میتوانید وانیل را به آن اضافه و با دور تند همزن مخلوط کنید تا حجم آن افزایش یاید معمولا تا 2-3 برابر افزایش میابد و دیگر کافی است . سپس دور همزن را پایین بیاورید و آرام آرام شکر را به آن اضافه کنید تا در مواد به خوبی مخلوط شود و مایع ما کمی حالت کشدار به خود بگیرد ! اکنون روغن را اضافه میکنیم و کمی که گذشت ماست را نیز اضافه میکنیم و مخلوط کردن را تا دقایقی به آرامی ادامه میدهیم ؛ اکنون آرد را که از قبل با بکینگ پودر و ذره ای نمک مخلوط کرده و چندبار از الک گذارنده بودیم را به آرامی و مرحله به مرحله به مواد اضافه میکنیم و همچنین پودر نارگیل را هم میتوانید به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خمیر یکدست حاصل کار ما شود .

     


    2 : قالب کیک را آماده کنید

    قالب کیک را با روغن چرب کنید , میتوانید از فرچه آشپزخانه استفاده کنید و یا کمی آرد به کف و بدنه قالب بپاشید و سپس خمیر کیک را به آرامی در قالب بریزید .

     


    3 : پخت کیک در فر

    این آموزش (طرز تهیه کیک باقلوا) از نوع های 2 مرحله پخت است ! یعنی مثلا ابتدا کیک را به مدت 40 دقیقه در فر میگذاریم تا مرحله پخت آن انجام شود و سپس به مرحله تزیین آن میرویم که د رمزحله بعد خواهید دید .

     

    طرز تهیه کیک ساده و آسان

    طرز تهیه کیک ساده و آسان


    4 : تزیین و مرحله دوم پخت کیک باقلوا

    برای تزیین کیک این دستور را اجرا کنید : زرده تخم مرغ . زعفران دم کرده و شکر را با هم حسابی مخلوط میکنیم  و با فرچه آن را روی کیک باقلوا که از فر خارج کرده بودیم میریزیم و سپس کمی خشکبار که ما در اینجا از پودر کنجد استفاده کردیم بر روی آن میپاشیم و مجددا کیک را  در فر به مدت 5 دقیقه قرار میدهیم تا طلایی شود .

     

    چطوری کیک بپزم

    چطوری کیک بپزم

    چگونه کیک باقلوا درست کنم

    چگونه کیک باقلوا درست کنم

    مراحل پخت کیک باقلوا در خانه

    مراحل پخت کیک باقلوا در خانه


    5 : برش زیبا کیک باقلوا

    کیک باقلوا اکنون آماده است و میتوانید آن را برش های لوزی بزنید ؛ و سپس اکنون شربت را آماده کنید ؛ شربت به این صورت آماده میشود که مواد آن را روی حرارت قرار دهید و بهم بزنید تا قوام تا حد عسل شود , سپس شربت را روی آن بریزید به طوریکه تمام کیک را پوشش دهد و سپس در یخچال قرار دهید .

    طرز تهیه پخت کیک باقلوا

    طرز تهیه پخت کیک باقلوا

    آموزش طرز تهیه کیک باقلوا خانگی

    آموزش طرز تهیه کیک باقلوا خانگی

     


    نکته و سخن آخر :

    خیلی از موارد و نکته ها را باید خودتان در عمل تجربه کنید چراکه بسیاری از نکته ها را که ما میدانستیم  ممکن است شما ندانید و در حین کار به مشکل بربخورید ؛ لذا همیشه قبل از انجام هر کاری دقیق و حساب شده سعی کنید قدم بردارید تا ریسک خرابی کار به حداقل برسد و در نهایت مانند ما از آشپزی خود بسیار لذت ببرید .

     

    همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .
    آموزش اختصاصی Diys : آموزش طرز تهیه کیک باقلوا

     

    در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید forum
    ما را در اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->