• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری فراوری قهوه خام در خانه

    آموزش تصویری فراوری قهوه خام در خانه

    آموزش تصویری فراوری قهوه خام در خانه –

    طرز رست کردن قهوه در خانه –

    با درود . قهوه از آن جمله موادی است که بهترین روش سرو آن این است که از خام بودن یعنی قهوه سبز آن را آماده کنیم و دقیقا پیش از دم کردن ، این کار شدیدا به حفظ عطر و طعم قهوه کمک میکند و اگر یکبار قهوه حاضری که چند ماه یا چند هفته پیش حتی ، بو داده شده و آسیاب شده باشد را دم کنید و همزمان قهوه سبز را برشته کنید و همان لحظه آسیاب و سپس دم نمایید به طرز محسوسی متوجه عطر و طعم و شادابی قهوه نوع دوم را متوجه خواهید شد . بنابراین همواره سعی نمایید از تنبلی ؛ برای لذت بیشتر از آنچه که تهیه میکنید ؛ دوری نمایید تا بهترین احساس را از قهوه و طعم خاص آن حاصل نمایید . برای همین منظور ما در این اموزش برای شما گام اول طرز تهیه یک قهوه خوش طعم خانگی را آماده نموده ایم ، یعنی طرز برشته کردن قهوه در خانه .

     

    مواد لازم جهت آموزش مراحل فراوری قهوه خام :

    قطعه | ماده

    تعداد | وزن

    قهوه سبز

    مقدار لازم

    ماهیتابه توری

    1 عدد

    شعله

    1 عدد

    لوازم و سایر ابزار کار

    به تعداد

     

    فراوری

    مراحل فراوری قهوه خام در خانه

    قهوه پزی

    چگونه فراوری قهوه خام


    بو دادن قوه در خانه با گاز

    1 :

    شاید تصور نمایید برای فراوری قهوه خام در خانه نیاز به دستگاه خاصی دارید یا نیاز به ابزار و لوازم و مهارت خاصی ! ولی نه. شما به یک گاز و شعله و یک ظرف مناسب توری فقط نیاز دارید . همانطور که در مقدمه گفتیم شما برای تهیه قهوه خوش طعم و خالص باید پیش از دم کردن اقدام به رست کردن قهوه و آسیاب کردن قهوه نمایید ، بنابراین به مقدار نیاز قهوه خام یا قهوه سبز آسیاب نشده را با ترازوی آشپز‌خانه جدا نمایید مانند عکس ها و ان مقدار را در ظرف توری مخصوص بریزید و روی شعله آتش بچرخانید مرتبا .

     

    روست قهوه

    شیوه فراوری قهوه خام


    نحوه برشته کردن قهوه در خانه

    2 :

    اکنون همانطور که عکس ها بر می آید قهوه خام یا سبز ما در حال تغییر رنگ به سمت قهوه ای میباشد و در این حالت انتخاب با شما است که چه نوعی را دوست دارید ! آیا قهوه ملایم یا اسپرسو یا گلد یا…. تفاوت غلظت قهوه ها در همین مرحله است و هرچه شما قهوه را بیشتر بو دهید ؛ رنگ قهوه تیره تر و طعم آن غلیظ تر خواهد بود . در نهایت پس از انکه قهوه آماده شد میتوانید با قرار دادن بر روی پنکه آن را خنک و سپس به مرحله آسیاب ببرید .

     

    روش صحیح روست

    فراوری قهوه خام در خانه

    آنچه نیاز است

    طرز تهیه فراوری قهوه خام

    باذبرن قهوه

    روش فراوری قهوه خام

     

     

    انجمن تخصصی گفتگو

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->