• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش دوخت کیف چرمی جاکارتی

    روش ساخت کیف جاکارتی چرمی

    چگونه کیف چرمی جاکارتی دست دوز بسازم ؟

    ایده برای ساخت کیف جاکارتی –

    با درود فراوان ؛ در این برنامه آموزشی قصد آموزش نحوه دوخت کیف چرمی جاکارتی را داریم – امروزه در کشور ما نیز با شیوع شعار دولت الکترونیک تقریبا دیگر کارت شناسایی نمانده که مغناطیسی و الکترونیکی نشده باشد ، از کارت های گواهینامه و پایان خدمت تا حمل و نقل عمومی و عابر بانک و…. قطعا برای جای دادن این کارت ها نیاز به داشتن یک کیف جاکارتی خواهد بود و 100 البته هر عقل سالمی این را میداند که به جای خرید 10 ها کیف ارزان با بی کیفیت ؛ خرید یک کیف با جنس مرغوب ولو با قیمت بسیار بالاتر بسیار از لحاظ اقتصادی و نیز پرستیژ و… قابل قبول تر خواهد بود و اصلا این شعار کشور های متمدن است که بگویند انسان عاقل جنس ارزان و بی کیفیت نمیخرد ! حال شاید نیز مانند ما جزو آندسته افرادی هستید که ترجیح میدن لوازم مورد استفاده خود را با دستان خود و طبق نظر و سلیقه خود و نیز با متریال مورد علاقه خود بسازید به جای آنکه آن را بخرید و یا حتی دنبال ایده کارآفرینی هستید تا با ساخت و تولید این لوازم برای خود و دیگران کسب و کاری ایجاد نمایید ؛ پس باید بگویم این آموزش بسیار برای شما مناسب خواهد بود چرا که در آن مراحل و اطلاعات کامل و خوب یاز نحوه دوخت یک کیف جاکارتی چرمی به شما نشان داده میشود ، امید که از این آموزش بهره کافی را ببرید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چرم خام طبیعی مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    رنگ چرم مقدار لازم
    پارچه آستری مقدار لازم
    ابزار برش و اندازه تعداد لازم
    ابزار کار چرم تعداد لازم





    الگوی جا کارتی چرم

    1 :

    در ابتدای هدفمون که ساخت کیف چرمی جاکارتی هست ابتدا مشخص کردن طرح و ترسیم الگو است ، میتوانید این کار را با پرینت گرفتن انجام دهید بر روی کاغذ کالک و سپس باقی مراحل را اجرا نمایید .

    برای دانلود فایل مربوطه ، میتوانید از زیر اقدام نمایید :

    دانلود فایل PDF الگو کیف چرم جاکارتی

    دانلود فایل ai الگو کیف چرم جاکارتی





    مدل جاکارتی چرم دست دوز

    2 :

    در این مرحله چرم را با اسفنج مرطوب نمناک مالش دهید به این صورت که اسفنج را روی سطح بکشید . این عمل جهت یافتن زدگی و یا خرابی و پارگی در چرم است و نیز میتواند جهت پاکسازی برای مرحله رنگ کردن چرم نیز باشد ؛ بنابراین قسمت بدون لکه و زدگی چرم را انتخاب و برای برش آماده نمایید ؛ سپس الگو را  از چرم در بیاورید که برای اینکار میتوانید الگو دانلود کرده اید را روی کاغذ چاپ و از روی آن برش ها را انجام دهید ؛ این برش ها برای جدا سازی تکه های مختلف کیف است که در تصویر میبینید و در نهایت با در اختیار داشتن تمام قسمت ها و تکه های بدست آماده ، میتوانید برای مرحله بعدی و دوخت تکه ها بهم اقدام نمایید .

    آموزش ساخت کیف چرم

    آموزش کیف چرمی جاکارتی





    آموزش جاکارتی چرم

    3 :

    در این مرحله همانطور که میبینید ؛ ابتدا توسط ابزار چرم ؛ لبه های تکه های چرم را پلیسه گیری میکنیم و سپس با استفاده از اسفنج و رنگ چرم ؛ آن را رنگ میکنیم و در آخر پس از رنگ زدن که عمل رنگ زدن آن شبیه پولیش زدن است ؛ در آخر پس از آنکه رنگ به اتمام رسید ، توسط ابزار چرم ، مسیر دوخت را خط می اندازیم و در آخر با استفاده از نخ و سوزن مناسب چرم دوزی ، اقدام به دوخت میکنیم و همانطور که میبینید تکه های کیف چرمی جاکارتی را بهم میدوزیم .

    نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد ؛ موضوع آستر است ، آستر یعنی همان پارچه هایی که معمولا برای پشت کار استفاده میشود و شما احتمالا در لباس ، بخصوص لباس زمستانی مانند کاپشن و کت و … دیده اید ! برای کیف های چرمی نیز از آستر میتوان استفاده کرد که میتوان یا از نوع پارچه ای و یا نوع اشبالت آن استفاده کرد ؛ معمولا بهتر است اگر لایه اشبالت در دسترس دارید ، برای پشت کار چرم از آن استفاده کنید ولی از پارچه نیز به هر حال میتوان استفاده کرد که در این اموزش میبیند ؛ و با استفاده از اسپری چسب و دوخت مناسب آن را به کیف متصل نمایید و یا حتی میتوانید برای تنوع بیشتر از یک لایه پارچه محکم ، مثلا با پارچه مبلی برای جیب کیف استفاده نمایید . در نهایت کیف چرمی جاکارتی ما اماده است و میتوانید کارت های خود را در آن قرار دهید و استفاده نمایید ، موفق باشید .

    در آخر نیز تصویری را برایتان آماده کرده ایمن از نمونه ساخته شده توسط کاربران ؛ که از روی همین آموزش و با دیدن آن توانسته اند چنین کیف چرمی جاکارتی زیبایی را بسازند ! امیدواریم شما نیز بتوانید همچون دیگر کاربران این کیف را ساخته و از آن لذت ببرید ؛ همچنین لازم به ذکر میدانم در صورت علاقه به نمایش گذاشته شدن کارهای دست ساخته خود ؛ تصاویر آن را برای ما ارسال نمایید .

    ایده های کارآفرینی با چرم

    ایده دوخت کیف چرمی جاکارتی

    مراحل ساخت کیف با چرم

    آموزش دوخت کیف چرمی جاکارتی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->