• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت استند

    پایه نگهدارنده سیم و کابل

    ساخت استند سیمانی نگهدارنده –

    ایده برای نگهداری سیم ها و کابل های حساس !

    با درود فراوان – قطعا بسیار برای شما پیش آماده است که کابل های ادوات الکترونیکی یا همان دیوایس هایتان را هر گوشه و کناری می یابید و این مسئله گاها به خرابی و مخدوش شدن این تجهیزات منجر میشود! تجهیزاتی که ممکن است بسیار گران قیمت باشند وچه بسا دیگر حتی مانند آنها را نتوانید در بازار پیدا کنید مانند هدفون های حرفه ای و یا رابط های دیتا و.. . من نیز مانند شما همواره بر این سعی بودم که نوعی نگهدارنده یا پایه استند برای سیم ها و کابل هایم مهیا کنم تا اینگونه نشوند ، یکی از راه های بسیار عالی و خوبی که در سطح اینترنت دیدم و تصمیم گرفتم تا آموزش آن را نیز جهت مشاهده شما کاربران محترم قرار دهم همین آموزشی است که امروز قرار میدهم و شما در ادامه آن را خواهید دید و خواند ، یک نگهدارنده یا استند سیمانی که هر پایه آن قابلیت نگهدارندگی کابل را دارد و بسیار کاربردی است .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    لیوان یکبار مصرف تعداد لازم
    ملات سیمان+شن مقدار لازم
    چسب حرارتی مقدار لازم
    چسب نواری 1 عدد
    چاقو | کاتر 1 عدد
    سمباده نرم+زبر تعداد لازم





    سفارش ساخت استند

    1 :

    در اولین مرحله از ساخت پایه سیمانی یا همان استند سیمانی باید فرم و طرح پایه را مشخص کنیم ، لذا در اینجا شما مشاهده میکنید که ما چه طرح و فرمی مد نظرمان است ، ما چهار عدد لیوان را به فرمی که در تصویر میبینید به هم توسط چسب حرارتی متصل نمودیم و کناره های آن را نیز با چسب نواری میبندیم تا مخلوط مایع سیمان ما از روزنه ها بیرون نریزد ؛ سپس مخلوط سیمان را که از ترکیب سیمان و شن آب که نتیجه نهایی آن شده است ملات سیمان را از روزنه بالایی مانند عکس در قالب میریزیم تا پر شود و بگذارید در آفتاب تا پس از گذشت زمان لازم و خشک شدن آن را از قالب خارج میکنیم .

    نحوه ساخت استند رومیزی

    آموزش ساخت استند سیمانی





    استند کابل سیمانی

    2 :

    سپس با درآوردن استند از قالب میبینیم که قسمت هایی از کار ، بخصوص گوشه های طرح کاملا فرم قالب در نیامده و اصطلاحا قلوه کن شده که دلیل آن نبود ویبره بوده ! پس این نکته را شما به خاطر بسپارید که پس از آنکه مواد ملات را در داخل قالب ریختید حتما سعی کن یاب صورت ویبراتور و یا با دست لرزش ایجاد کنید تا کاملا سیمان در تمام نقاط و منفذ های قالب نفوذ کند تا حفره ای باقی نماند ، عمل Vibrator در بتن ریزی بنا و ساختمان بسیار مهم است ؛ در اینجا نیز این عمل کاربردی و مهم میباشد .

    نگهدارنده لوازم اتاق

    آموزش ساخت استند سیمانی سیم و کابل





    استند دست ساز

    3 :

    اکنون دیگر کار فرم سیمانی ما آماده است که با سمباده نرم و آب میتوانیم فرم آن را صاف و قسمت های زاید را از بین ببریم و حالت کاملا صاف به کار بدهیم ، با پارچه زبر هم کمی به آن صیغل میدهیم ، در ادامه همانطور که میبینید از این استند چند رنگ نیز میتوان ساخت که ما برای شما رنگ آبی را نیز به نمایش گذاشته ایم که میتوانید ببینید و شما نیز میتوانید قبل از ریختن مواد سیمان در قالب با اضافه کردن رنگ به آن ؛ نوعی را که دوست دارید آماده نمایید و استفاده کنید .

    برای استفاده از استند همانطور که میبینید ما کابل ها را کاملا بصورت حلقه بدور استوانه های استند سیمانی میپیچیم و اینگونه از پخش پلا و زیر دست پا افتادن آنها تا حد زیادی جلوگیری میکنیم ؛ امیدواریم که شما نیز از این آموزشس نهایت استفاده و لذت را برده ؛ موفق باشید .

    استند دست ساز

    طرز ساخت استند کابل سیمانی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->