• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه دست ساز در خانه بصورت تصویری –

    آموزش ساخت ساعت چوبی

    با درود فراوان – در این برنامه یکی دیگر از ایده های ساخت لوازم چوبی را خدمتتان تقدیم مینماییم که کمی پیشرفته تر و با ایده ای بسیار بکر و خلاقانه نسبت به آموزش های قبلی ساخت ساعت دیواری میباشد و این ساعت نیز با چوب ساخته خواهد شد که بسیار شکیل خواهد بود و در تصویر شاخص نتیجه این ایده بسیار جالب را خواهید دید که چه بسیار نما و دکور زیبایی برای منزل و دیوار خانه شما ایجاد خواهد نمود و واقعا این را باید تایید کرد که ساعت دیواری و یا ایستاده زیبا در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود و در این برنامه نیز آموزشی برای شما آماده شده که نتیجه آن شدیدا در زیبا سازی و دکوراسیون داخلی منزل شما مفید خواهد بود ؛ امیدواریم که این آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه نهایت لذت و استفاده را ببرید .

     

    آنچه نیاز است :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چوب مقدار لازم
    میخ تعداد لازم
    شاپان رقیق مقدار لازم
    موتور ساعت 1 عدد
    عقربه ساعت 1 سری
    ابزار لازم مقدار لازم

     


    آموزش کار با چوب

    1 :

    برای شروع , با استفاده از اره ، ستون چوبی را که دارای مقطع مربعی است به ضخامت یکسان شروع به برش میکنیم که در این آموزش ضخامت 5 سانتیمتر در نظر گرفته شده است که البته شما باید با توجه به ضخامت موتور ساعت دیواری اقدام نمایید و بهتر است کمی ضخامت را بیشتر بگیرید در این ساخته ما ساعت را بصورت 3×3 در نظر گرفته ایم و لذا به همین دلیل 9 عدد مکعب چوبی برای اینکار آماده نموده ایم که در عکس میبینید ؛ شما میتوانید در صورت بزرگتر بودن ابعاد مثلا 4×4 و یا 3×4 مستطیلی بسازید و یا ارتفاع بلندتری بگیرید و…. در کل ایده های بسیاری میتوان با آن اجرا کرد حتی میتوانید مثلا یک مستطیل قدی به صورت 3×5 در نظر بگیرید که دو ردیف آخر را مثلا عکس های پوستری بچسبانید و یا گل در آن تعبیه نمایید و بسیاری ایده دیگر .

     

    آموزش برش چوب

    آموزش ساعت دیواری چوبی چهارخونه

     


    ایده های خلاقانه با چوب

    2 :

    اکنون همانطور که میبینید تمام سطوح را سمباده میزنیم و کاملا سطوح را صاف و تمیز مینماییم ، یکی از مکعب های چوبی را در وسط علامت زده و سوراخ میزنیم که این سوراخ باید متناسب قطر پیچ موتور ساعت باشد ؛ در تصاویر مشخص است این موضوع است ؛ سپس برای اتصال مکعب ها به یکدیگر باید به دنبال راهی گشت .

     

    چگونه سمباده زدن و پوست زنی چوب

    نحوه ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    تولید ساعت دیواری در خانه

    ساعت دیواری چوبی چهارخونه

     


    آموزش ساخت ساعت دیواری

    3 :

    همانطور که در مرحله قبل گفتم بدنبال راهی برای اتصال مکعب ها هستیم ؛ در اینجا ما قسمت پخ یا پهن میخ را بریدیم و در هر وجه کناری مکعب ها 2 سوراخ ایجاد کردیم که یعنی با قرار دادن میخ ها در آن در هر طرف مکعب با 2 میخ به مکعب کناری متصل میگردد . ایده ما بر این است که بهتر این اس که شما این اتصال ها را با لوله های استیل انجام دهید تا ترکیب زیبایی از چوب و استیل داشته باشید و نمای بسیار زیباتری قطعا خواهد داشت .

     

    نحوه اتصال چوب با میخ

    ساعت دیواری چوبی چهارخونه

     


    ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    4 :

    در مرحله آخر با استفاده از ابزار براده برداری ؛ جای قرار گیری موتور ساعت را در پشت همان مکعب چوبی که سوراخ ایجاد کرده بودیم گود مینماییم و سپس با محلول رقیق شاپان و با استفاده از ابر از محلول را بر روی قسمت های در دید میکشیم ؛ این رنگ برای فندقی و گردویی کردن چوب مورد استفاده قرار میگرد و اگر کم رنگ باشد گردویی میشود ؛ اگر پر رنگ بکشید به سمن فندقی میرود و این سیر و کم رنگ شدن دست خودتان است و در آخر میتوانید با پلی استر و یا کیلر یا اسپری فیکس کننده گل چینی آن را قابل شستشو نمایید ؛ در آخر با قرار دادن موتور و نصب عقربه های آن میتوانید نسبت به نصب آن بر روی دیوار اقدام نمایید . عقربه های موتور ساعت رنگ طلایی باشد بسیار زیبا میشود . امیدواریم که از این آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی چهارخونه ای  نهایت لذت و استفاده را ببرید .

     

    موتور ساعت

    ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    ایده با موتور ساعت

    ساعت دیواری چوبی چهارخونه دست ساز

    مراحل شاپان زنی چوب

    ساعت دیواری چوبی چهارخونه

    ایده جالب با چوب

    آموزش جالب ساعت دیواری چوبی چهارخونه

     


     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->