• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت کاور چرمی برای دفترچه یادداشت

    کاور چرمی دست دوز

    تولید کاور چرمی دست دوز چگونه است ؟

    وسایل مورد نیاز چرم دوزی

    با درود فراوان ؛ بحث کارآفرینی موضوع مهمی است که این روزها بسیار در مورد آن میشنویم و با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و آمار بالای بیکاری قطعا یکی از راهکارهای رفع بیکاری در کشور کار آفرینی کارگرها و کارمند هایی است که اکنون میخواهند در حوزه کسب و کار برای خود و خانواده یک کارآفرین باشند و ما نیز که اصول وجودمان و علت بودمان همین امر است ! یعنی به اشتراک گذاشتن ایده های کار آفرینی در کشور برای شما و این آموزش ها در این سایت فراوان هستند که امروز نیز نوع دیگری را در بخش لوازم چرمی به حضورتان تقدیم میکنیم که ساخت یک کاور چرمی برای دفترچه یادداشت شما است که امیدواریم از دیدن آن نهایت لذت و استفاده را ببرید .

    شاید شما هم مانند ما دفترچه یادداشتی دارید که از جلد آن راضی و خوشنود نیستید و دوست دارید کاور یا جلدی شکیل و زیبا برای آن بسازید و یا حتی برعکس ، شما میخواهید برای یک جلد چرمی کلاسیک و شیک یک سر رسید سال مناسب تهیه کنید و حسابی لذت ببرید ؛ پس این آموزش را حتما ببینید و از آن استفاده کنید چراکه بسیار کاربردی و مهم است .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    دفترچه | سررسید 1 عدد
    چسب چرم 1 عدد
    کاتر 1 عدد
    چرم طبیعی مخصوص مقدار لازم
    مشته | چکش بادی 1 عدد
    نخ و سوزن 1 عدد

    لوازم مورد نیاز

    ابزار ساخت کاور چرمی چیست





    الگوهای چرم دوزی با دست

    1 :

    در ابتدا لازم است طرح کاور چرمی را پیش بینی کنید ، یعنی الگو کار را در اختیار داشته باشید و سپس با توجه به ابعاد دفترچه یادداشت چرم را برش بزنید ؛ تمام مراحل ذکر شده به طرز کاملا مفهوم و مشخصی در عکس ها به نمایش درآمده و لازم به توضیح اضافی نمیباشد ، فقط کافیست به عکس ها با دقت نگاه کنید که برای این منظور میتوانید عکس ها را دانلود کرده و در سیستم خانگی در ابعاد بزرگتر مشاهده نمایید ؛ در تصاویر الگو سایز و اندازه ها نیز حتی مشخص شده است .

    الگوهای چرم دوزی

    الگو کاور چرمی دست دوز





    الگوهای چرم دوزی

    2 :

    اکنون با کاتر و یک واشر گرد برای گوشه ها ،جهت گردبر کردن به عنوان الگو استفاده کنید و لبه ها را گرد کنید مانند تصویر و اکنون اندازه ها را مطابق الگو برش بزنید و تکه ها را برای منتاژ آماده میکنیم که در تصاویر کاملا مشخص است .

    انواع کاور چرم

    آموزش کامل و تصویری ساخت کاور چرمی





    کیف چرمی دست دوز

    3 :

    اکنون لبه های تکه های برش خورده کاور چرمی را چسب بزنید مانند عکس و کمی (چند دقیقه کوتاه) بگذارید در هوای آزاد بماند سپس روی هم قرار دهید و با مشته یا همان گوشت کوب یا چکش بادی روی آن قسمتها بکوبید تا کاملا بهم بچسبد ؛ اکنون زمان دوخت کاورچرمی رسیده؛ هر قسمت باید جداگانه دوخته شود ؛ برای مثال اکنون ما در مرحله زبانه کیف هستیم که جای خودکاری و زبانه کیف است که همانطور که میبینید برای اینکار ابتدا لبه خاارجی را چسبانده و سپس برای ایجاد یک حال برجسته که در آن بخش محل نگهداری کارت های شناسایی و… است مقداری چرم را جم کرده و سپس چسبانده ایم .

    نحوه ساخت کیف چرمی

    کاور چرمی برای سررسید

    کاور چرمی بسازید

    نحوه ساخت کاور چرمی





    کیف دستی چرم مردانه

    4 :

    اکنون به سراغ دوخت کاور چرمی میرویم و برای اینکار شما با استفاده از ابزار مخصوص خط دوخت را ایجاد کنید ؛ و سپس روی خط دوخت ، سوراخ هایی را با ابزاری که در تصویر میبینید شبیه چنگک هستند بزنید و سپس سوزن را برداشته و نخ نمره 1.0 را از آن رد کنید و شروع به دوخت نمایید و که نحوه دوخت و مسیر دوخت کاملا مشخص است همانطور که در تصاویر میبینید زبانه جاخودکاری را به این ترتیب میدوزیم ؛ فقط خاطرتان باشد انتها دوخت را میبایست کور کنید تا شکافته نشود .

    آموزش دوخت کیف پول چرم

    ایده کار آفرینی با ساخت کاور چرمی

    فیلم ساخت کاور چرمی

    ایده ساخت کاور چرمی برای تبلت





    ایده کارآفرینی با تولیدات چرمی

    5 :

    در نهایت همانطور که میبینید برای آنکه تمام دور تا دور کاور  چرمی یکدست باشد کل کاور چرمی را توسط ابزار سوراخ کرده و بطور کامل آن را دوخت زده ایم و تکه های کناره را نیز همانطور که میبیند نصب کرده ایم و دوخته ایم و در نهایت دفترچه یادداشت یا همان سررسید را در آن قرار داده ایم ؛ این اموزش میتواند برای ساخت کاور چرمی تبلت و بوک ریدر و.. نیز استفاده گردد و شما با ساخت این کارو ها در تعداد بالا میتوانید صاحب یک کسب و کار خانگی شوید .

    آموزش کیف دستی چرم

    تصاویر ساخت کاور چرمی

    کاور چرمی

    آموزش ساخت کاور چرمی

    انواع دوخت چرم

    کاور چرمی دست دوز در خانه





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->