• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش طرز تهیه حلوا

    حلوا سنتی

    طرز تهیه حلوا خانگی –

    دستور طرز تهیه حلوا در خانه –

    با درود فراوان – این روزها همگی با سوغات اکثر شهرهای ایران آشنا هستیم ؛ میدانید که خیلی از سوغات های خوراکی و خوشمزه بسیاری از شهر ها همان حلوا است که در سبک های مختلفی تهیه گردیده است ، مثلا حلوای مشهور اردبیل یا حلوای تبریز و یا حلوای یزد و …. تهرانی ها هم که در این زمینه ایده های عالی همیشه داشتند به عنوان مثال اگر خاطرتان باشد در همین راستا مدتی پیش حلوا کدو را آموزش دادیم که در نوع خود بسیار لذیذ و خوشمزه بود . اما معمولا یک نوع حلوا وجود دارد که بسیار ساده و فراگیر است و میشود گفت که همه ایران آن را بلد هستند و میدانند ، و آن حلوای آرد و کره است که ساده ترین نوع حلوا است . اما همین حلوای ساده را میتوان با افزودن چاشنی هایی بسیار خوش طعم و خوشمزه کرد که ما در ادامه به مناسبت ماه مبارک رمضان طرز تهیه حلوا‌ی خانگی را برای شما آماده کرده ایم .

    نیاز مندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 1 پیمانه
    شکر 1 پیمانه
    زعفران 1 قاشق غذا خوری
    پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری
    گردو آسیاب شده 2 قاشق غذا خوری
    کره 50 گرم





    روش های تهیه حلوا

    1:

    در ابتدا بطور همزمان آرد را در تابه ریخته و در حرارت بسیار پایین مداوم آن را هم میزنیم تا رنگ آن به رنگی که مورد نظر ما است تبدیل شود ؛ هم زمان نیز شکر را در آب ریخته و بر روی حرارت قرار میدهیم تا شکر در اب حل شود و آب به نزدیکی دمای جوش برسد و زعفران دم کرده را از قبل آماده کرده ایم به آن اضافه میکنیم و زیر آن را خاموش میکنیم .

    همچنان در حال آماده سازی آرد هستیم و این روند را ادامه دادیم تا زمانی که آرد به رنگ قهوه ای کم رنگ یا طلایی پر رنگ برسد مانند تصویر .

    طرز آماده سازی آرد حلوا

    آموزش طرز تهیه حلوا گردویی

    طرز تهیه شربت

    آموزش طرز تهیه حلوا کاکائویی




     


    حلوای مخصوص ماه رمضان

    2 :

    اکنون آرد را مجددا یک بار دیگر الک میکنیم تا اگه ناخالصی و یا توده ضمخت آرد وجود داشت از بین برود و سپس کره پاستوریزه را در آن مقدار آرد ریخته و مواد را بهم میزنیم تا آرد و کره کاملا مخلوط شود ، و آرد بصورت گوله گوله نباشه و برای اینکه اینجوری نشه باید با کف قاشق و یا ملاقه مخصوص آن را در کف مانند ماله کشیدن صاف کنیم . سپس شربت شکر و زعفران را به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم مانند عکس ها ؛ اینکار را باید مداوم انجام دهید تا مخلوط آرد و شربت ما کاملا صاف و یکدست شود .

    حلوا گلاب

    آموزش طرز تهیه حلوا خانگی




     


    طرز تهیه حلوای کاکائویی

    3 :

    حلوای ساده ما آماده است و فقط کمی نیاز به هم زدن در حرارت پایین و ملایم دارد تا به غلظت مناسب برسد ؛ در این بین ایده ها اضافه کردن طعم دهنده و افزودنی هایی است برای تغییر طعم حلوای ساده ! که من همانطور که در تصاویر میبینید مقداری پودر کاکائو و پودر گردو را به این حلوا اضافه کردم . همچنین شما میتوانید حتی از پودر قهوه و دیگر پودر های خشکبار مانند پسته و یا بادوم و فندوق و….. نیز استفاده نمایید و طعم جذاب و خوبی را به حلوا اضافه نمایید . در اینجا آموزش طرز تهیه حلوا مخصوص به پایان رسیده است و امیدواریم در این روزهای عزیز ماه مهمانی خدا ؛ ما را در دعا و مناجات خود سهیم بدارید .

    مراحل پخت حلوا

    آموزش طرز تهیه حلوا زعفرانی




     


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->