• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت جا شمعی شیشه ای مات

    جا شمعی کنار سالنی

    نحوه ساخت جا شمعی شیشه ای مات شده در خانه –

    ایده های خلاقانه برای جا شمعی

    با درود – یکی از عناصر مهم طبیعت آتش است که بسیار مورد لطف و احترام در بسیاری مذاهب و ادیان و مراسم و آیین ها میباشد ، همین آتش اگر همراه شمعی در فضایی سکوت و در جایی خاص قرار گیرد میتواند به تنهایی بار فراوانی از آرامش را به دوش کشد ؛ نشستن بر سر میز شامی که رقص زیبای شعله های شمع های تزیینی زیبا تنها ریتم ناهمگون  است تاثیری خارق العاده بر روحیات آن لحظه آدمی خواهد گذارد، بی شک اگر میل دارید میز شامی رمانتیک در نهایت آرامش بچینید بدون شمع ممکن نیست ! همین شعله شمع میتواند تحرک و گرامی لازم برای در کنار هم لذت بردن را برای شما فراهم نماید .

    اما شمع در کنار یک جا شمعی زیبا ؛ تاثیری بیشتر خواهد داشت ، اخیرا هم زیاد میبینیم که در تالارهای جنش و عقد جا شمعی هایی زیبا از جنس هایی گونان مانند جا شمعی های چوبی , جا شمعی های فلزی , جا شمعی های کریستالی و جا شمعی های شیشه ای و… به تعداد فراوان استفاده میشود که چرکاربردترین و شاید جالب ترین آنها همان نمونه های استوانه ای شیشه ای هستند که ما نیز امروز قصد آموزش آنها را داریم . در آموزش امروز شما از هر حباب شیشه ای استوانه یا دیگر مقاطع هندسی میتوانید استفاده نمایید و ما البته مانند همیشه هدفمان استفاده از لوازم و منابع موجود و دور ریختنی میباشد .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    استوانه شیشه ای 1 عدد
    کرم حکاکی شیشه 1 عدد
    قلم 1 عدد
    استیکر شیشه 1 عدد

    آنچه برای ساخت جا شمعی نیاز است

    مراحل ساخت جا شمعی شیشه ای مات


    جا شمعی خلاقانه در خانه

    1 :

    در گام نخست حباب یا استوانه شیشه ای که در اختیار داریم را با استفاده از کرم حکاکی شیشه مات میکنیم . به این صورت آن را مات میکنیم که سطح خارجی آن را با کرم پوشش میدهیم و میگذاریم برای مدت 15-20 دقیقه بماند و سپس کرم را از روی سطح بر میداریم و استوانه شیشه ای را با آب میشوییم و خشک مینماییم همانطور که در تصاویر نیز شاهد آن هستید .

    جا شمعی کنار سالنی

    ایده ساخت جا شمعی شیشه ای مات




     


    ایجاد نقش و الگو روی شیشه تنگ و حباب

    2 :

    اکنون طرحی که برای چسباندن بر روی شیشه گرفته ایم را از بسته بندی جدا مینماییم و  روی شیشه میچسبانیم که در تصاویر میبینید . میتوانید به جای صرف هزینه و خرید این استیکر های رنگی خودتان با استفاده از روش های هنر بر روی شیشه مانند : دکوپاژ ؛ ویترای و… اقدام به ایجاد هر گونه طرح و تصویری نمایید و به زیبایی جا شمعی را تزیین نمایید .

    در انتها شمع را در جاشمعی قرار دهید و روشن نمایید و از زیبایی آن در منزل نهایت استفاده را ببرید ؛ امیدواریم که از این آموزش ساخت جا شمعی شیشه ای مات نهایت لذت را برده باشید .

    موفق باشد .

    ایده جالب برای شمعدان تزیینی

    آموزش ساخت جا شمعی شیشه ای مات


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->