• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه کلوچه کوکی لاهیجان

    آموزش طرز تهیه کوکی

    طرز تهیه کلوچه کوکی لاهیجان در منزل –

    نیازمند دستور تهیه کلوچه خانگی هستید ؟

    با درود مجدد , در خدمت شما هستیم با آموزش طرز تهیه کوکی لاهیجان – قطعا یکی از سوغات معروف مازندران کلوچه های آن است که از دیرباز طرفداران بسیاری داشته است و برند های متفاوتی در شمال کشور عرضه کننده کیک و کلوچه هستند که در چند سال گذشته یکی از این انواع و اقسام کلوچه ؛ کلوچه کوکی لاهیجان است که رنگی متمایل به قهوه ای و با مغز گردو و کشمش و مزه ای تقریبا کم شیرین ، متمایل به کاکائو یا قهوه دارد که شاید همین طعم خاص آن است که باعث پرطرفداری آن شده است ، نکته مهم اینکه کلوچه کوکی در اصل یک کلوچه بین المللی است و این اشتباه نشود که یک دستور کاملا ایرانی و ابتکار شرکت های داخلی است که به هیچ وجه اینگونه نیست و صرفا یک کپی از نمونه اصلی کوکی است .

    حال اگر دسترسی به لاهیجان نداشتیم چه کنیم ؟ خوب ما راه حل آن را در این آموزش دیده ایم که با توجه و پشتکار شما عزیزان به خدمت شما تقدیم میکنیم .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 3 پیمانه
    تخم مرغ 3 عدد
    بکینگ پودر 1 قاشق بزرگ
    پودر قند | شکر 1.5 پیمانه
    کشمش پلویی 150 گرم
    مغز گردو 150 گرم
    کاکائو | قهوه 2 قاشق متوسط
    شیر 1/2 پیمانه
    کره و روغن مایع 150 گرم و 50 گرم
    وانیل 1 قاشق کوچک

    نکته :

    من در منزل موارد 3 و 10 رو نداشتم به جای شکر از پودر قند و روغن مایع استفاده کردم





    طرز تهیه کوکی

    1 :

    در ابتدا تهیه کلوچه کوکی لاهیجان میبایست مواد این دستور را آماده کنیم ، شما ابتدا آرد و بکینگ پودر و وانیل و کاکائو را باهم ترکیب کنید و چند بار این ترکیب را الک کنید ، یادتان باشد به 1 بار الک آرد بسنده نکنید این کار در یکدست شدن خمیر کلوچه کوکی لاهیجان بسیار موثر است ؛ سپس کره و تخم مرغ را از ساعاتی قبل از شروع تهیه کلوچه کوکی لاهیجان از یخچال بیرون بگذارید تا دمای آن ها با دمای اتاق یکسان شود و کره نیز کمی از حالت جامدی خارج شود و به فرم خامه در بیاید ، این عمل نیز چون اقدامات پیشین در کیفیت نهایی کلوچه کوکی لاهیجان موثر بوده و به نوعی فوت کوزه گری محسوب میشود . سپس برای آماده سازی خمیر کلوچه کوکی لاهیجان لازم است کره (که به دمای اتاق رسیده باشد) و روغن جامد و پودر قند را در ظرفی مخصوص بخوبی مخلوط کنید ، آنقدر این عمل هم زدن را تکرار کنید تا مایع ما بصورت فرم گرفته به شکل کرم در بیاید و رنگی روشن داشته باشد ؛ سپس تخم مرغ ها را که قبلا به دمای اتاق رسیده اند یکی یکی به این مخلوط اضافه میکنیم و هم میزنیم ؛ یادتان باشد همه تخم مرغ هارا یکباره اضافه نکنید بلکه بین هر تخم مرغ مدتی را فاصله بندازید و هم بزنید تا ترکیب شوند ؛ در این مرحله که آخرین مرحله از ترکیب مواد خمیر کوکی لاهیجان است میبایست مخلوط آرد و بکینگ پودر و وانیل و کاکائو را ذره ذره به مواد اضافه کنید و همزمان به آرامی در یک جهت مخلوط را هم بزنید اینکار را تا آخرین مقدار آرد ادامه دهید تا نهایتا به خمیری یکدست و صاف برسید و در نهایت کشمش و مغز گردو را به این ترکیب اضافه و هم بزنید . تصویر خمیر کوکی لاهیجان را در زیر خواهید دید که در نهایت به این عکس خواهیم رسید .

    دستور پخت کوکی

    نحوه درست کردن کوکی لاهیجان





     

    کوکی لاهیجان

    2 :

    اکنون میبایست که فر را از قبل گرم کرده و به دمای 350 درجه فارنهایت معادل تقریبا 250 درجه سانتیگراد رسانده ؛  لازم است ابتدا قالب را چرب کنیم و سپس خمیر کوکی لاهیجان را  درون قالب های از قبل آماده شده بریزید ، قالب ها بهتر است به شکل قالب کیک یزدی یا کیک فنجانی باشند و ترجیحا از کاغذ روغنی نیز استفاده شود . سپس قالب ها را درون فر قرار داده و این را ابتدا مطمئن شوید که حرارت یکنواخت به کیک میرسد و به گونه ای نباشد که قسمت رویی کوکی لاهیجان طلایی شود در حالی که مغز آن هنور خام باشد ، کیک کوکی لاهیجان هایمان را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا جایی که رنگ آنها برشته شده و کاملا پخته شوند .

    کلوچه کوکی خانگی

    آموزش طرز تهیه کوکی لاهیجان





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    4 نظر

    1. bardia

      با سلام
      بخاطر مطالب مفیدتون تشکر میکنم
      امکانش هست ادرس تلگرامتونو داشته باشم جهت گرفتن مشاوره
      خیلی برام مهمه

      پاسخ
      1. juzani

        سلام بردیا جان . ممنون از لطفت . بله حتما ؛ شما به این آیدی تو تلگرام روی دکمه جوین بزنید : Diys_ir@ . داخل اطلاعات کانال آیدی ارتباط با ما قرار داره

        پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->