• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • عکس تزیین سفره هفت سین

    عکس تزیین سفره هفت سین

    عکس مدل های تزیین سفره هفت سین عید نوروز در خانه –

    ایده های تزیین سفره هفت سین عید –

    با درود – پیشاپیش باید نزدیک شدن به سال نو شمسی و آیین باستانی ایرانیان موسوم به نوروز را خدمت شما تبریک فراوان عرض نمایم و بگویم یکی از بهترین زمان هایی که ایرانیان در آن ایده ها و نبوغ فراوان خود را همواره به رخ کشیده اند همین تزیین سفره هفت سین است که اگر توجه کرده باشید تنوع در تزیین وآرایش هفت سین در نوع خود منحصر به فرد است ؛ البته ما سنت های زیبای تزیینی دیگری چون یلدا را نیز داریم که آن نیز به نوبه خود موضوع و بحثی جداست ، ایده های زیادی در سطح نت موجود است و ما صرفا به چند نوع محدود اکتفا میکنیم و اگر ایده ای داشته باشیم که از آن عکس و تصویری در دسترس نباشد آن را برایتان بصورت متن توضیح میدهیم و امیدواریم این آموزش نیز برایتان مفید واقع گردد و از آن لذت ببرید ، بنابراین از شما دعوت مینماییم همراه ما در آموزش ایده ها و عکس مدل های تزیین سفره هفت سین باشید .

     

     

    عکس سفره عید

    ایده تزیین سفره هفت سین

    سفره هفت سین

    انواع تزیین سفره هفت سین


    آموزش نحوه چیدمان سفره هفت سین عید

    1 :

    در گام نخست باید بدانید که چه میخواهید ! آیا میخواهید سفره هفت سین مدرن درست نمایید یا یک سفره کاملا سنتی ؛ برای سفره مدت خوب قطعا باید از خطوط شکسته و فرم و الگو هایی بیشتر نزیدیک به اشکال هندسی باشیم و مثلا ظروف را باید از نوع های مدرن و جدید که معمولا نوع فلزی یا شیشه یا سرامیک هستند انتخاب نمایید که البته فلز بیشتر حس مدرنیته را دارد به عقیده من ، در سنتی که بیشتر مورد پسند است از یک پارچه ترمه برای زیر استفاده میشود و ظروف هم معمولا نوع سنتی گلی با رنگ های سنتی ایرانی مانند فیروزه ای هستند و بقیه چیدمان نیز که حتما معرف حضورتان است و در ادامه به ایده ها و تزیین هر کدام از اجزاء سفره 7سین بطور جدا گانه خواهیم پرداخت .

     

    سفره های هفت سین نوروز

    ایده تزیین سفره هفت سین نوروز

    مدل سفره هفت سین

    تزیین سفره هفت سین

    تزیین سفره هفت سین

    تزیین سفره هفت سین


    تزیین جلد قرآن و زیباسازی کتاب مقدس

    2 :

    قطعا در هر دینی کتاب مقدس جایگاهی والا دارد و در ایران و آیین سنتی ما نیز به همین گونه است و کتاب مقدس باید در اندازه ای مناسب با ظاهری زیبا و تمیز و شکیل در لعل زیبایی قرار بگیرد ، البته اگر میخواهید قرآن را باز نمایید میتوانید بر روی صفحه های آن گل قرار دهید و… در ادامه چند تصویر برای تزیین قرآن قرار میدهیم .

     

    تزیین قرآن

    تزیین سفره هفت سین

     


    تزیین آینه و شمعدان سفره

    3 :

    آیینه و شمعدان دیگر رکن همیشگی سفره باستانی ایرانیان بوده است ، در انتخاب آینه و شمعدان نیز باید بدانید که انواع مختلفی که برخی حالت سنتی و برخی بشدت مدرنیته دارند موجود هستند که باید یا سفره را مطابق آن تزیین نمایید و یا آینه و شمعدان را مطابق سفره انتخاب نمایید و یا حتی بسازید ! در ادامه تعدادی عکس از مدل های آینه و شمعدان قرار میدهیم که البته مدل های بسیار متنوع تری موجود هستند .

     

    تزیین آینه شمعدان

    مراحل تزیین سفره هفت سین

     


    شمع تزیینی یا تزیین شمع سفره هفت سین

    4 :

    شمع که چندین بار آموزش تزیین با شمع های ساده را در موضوعات پیشین خدمتتان تقدیم نموده بودیم از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ چرا که بسیار تنوع خوبی را میتوان با آن در سفره ایجاد نمود . در شمع میتوانید نبوغ خوبی را در سفره به اجرا در بیاورید فقط کافی است به خوبی شمع را انتخاب نمایید و طرح و رنگ مناسب با سفره و شمعدان را خریداری نمایید .

    یک ایده در اینجا به ذهنم می آید : اگر آینه و شمعدان مناسب ندارید میتوانید با تکیه به آموزش های پیشین در سایت مانند ساخت قاب برای آینه و ساخت شمع تزیینی با حباب شیشه ای و… جای خالی آن را به بهترین شکل ممکن پر نمایید .

     

    ایده تزیین شمع عید

    تزیین سفره هفت سین

    ایده ساخت شمع رنگی تزیینی

    آموزش ساخت شمع های تزیینی دکوری در خانه

    ایده با شمع ها

    آموزش ساخت شمع های تزیینی دکوری

     

     


    تزیین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین عید

    5 :

    و اما تخم مرغ ! این عنصر نیز اگر چه با “سین” آغاز نمیشود ولی یک پای ثابت سفره هفت سین است . ایده های فروانی با تخم مرغ میتوان اجرا نمود ؛ قدیمی ترین حضور تخم مرغ ها همان تخم مرغ رنگی های مشهور قدیم هستند که با رنگ های طبیعی مثلا رنگ پوست گردو و یا سایر گیاهان سنتی که رنگ آمیزی میشدند و بصورت پخته برای شب عید آماده میکردند و در آخر هم به همه یک عدد برای پوست کندن و میل نمودن میرسید . امروزه یا تخم مرغ ها پلاستیکی هستند و یا برخی آنها را برای اینکه فاسد نشوند خالی میکنند که آموزش خالی کردن تخم مرغ بدون شکستن پوسته آن را نیز قبلا تقدیم نموده بودیم .

    همانطور که گفتم ایده های فراوانی با تخم مرغ وجود دارد که ما فقط در ادامه به چند عکس مختصر بسنده نموده ایم .

     

    تزیین تخم مرغ

    ایده تزیین سفره هفت سین

    عکس تخم مرغ عید

    عکس تزیین سفره هفت سین

    تخم مرغ کاموایی زیبا

    تصاویر تزیین سفره هفت سین

    تزیین تخم مرغ عید

    مدهای تزیین سفره هفت سین

     


    تزیین سبزه عید سفره هفت سین

    6 :

    و اما سبزه ! جزیی بسیار مهم در هفت سین ایرانی . برای سبزه نیز ایده فراوان است و ما در آینده نیز بطور تخصصی سبزه هایی شیک و منحصربفرد را تقدیم حضورتان خواهیم کرد همراه با آموزش تصویری و توضیحات به رسم همیشه . اما اجالتا جهت خالی نبودن موضوع تعدادی سبزه که برای شما میتواند ایده شروع باشد در زیر قرار میدهیم و

    طرز تهیه سبزه عید به این صورت است که :

    برای سبزه میتوانید از ذرت ، عدس ، گندم ، برنج و بسیاری حبوبات استفاده نمایید . تفاوتشان در شکل ظاهری است مثلا برگ های ذرت بزرگ تر هستند و سبزه عدس حالت فرفری دارد و گندم و جو هم که از قدیم مرسوم بوده و همگی با آن آشنایی دارید

     

    سبزه عید

    تزیین سفره هفت سین و سبزه

     


    تزیین سیب سفره هفت سین

    7 :

    اکنون به سراغ “سین” ها میرویم که البته برخی از آنها مانور بیشتری برای تزیین دارند مانند سیب ! ایده هایی در ادامه برای تزیین سیب در اختیارتان میگذاریم و امیدواریم برایتان مفید واقع گردند .

     

    تزیین سیب

    تزیین سفره هفت سین

    تزیین سیب

    تزیین سفره هفت سین

     


    تزیین مواد سفره هفت سین

    8 :

    سایر عناصر مانند : سیر ؛ سنجد ؛ سماق ؛ سکه ؛ سمنو و…. را نیز مانند آموزش های پیشین تزیین نمایید . خیلی کار سخت و عجیبی نیست مثلا میتوانید سیر را با اکلیل بپوشانید یا رنگ کنید و یا سمنو را با الگو خاصی در ظرف بگذارید و….

     

    مدل سفره هفت سین

    تزیین سفره هفت سین

     


    تنگ ماهی زیبا سفره عید

    9 :

    تنگ ماهی های زیبایی در بازار در نزدیک ایام عید بفروش میرسند ؛ میتوانید یک تنگ شیشه‌ای معمولی خریداری کنید و روی آن را با رنگ اکرلیک یا ویترای نقاشی نمایید و یا کف تنگ را سنگ رنگی بریزید که زیبایی خاصی دارد ؛ از بستن روبان زیبا به دور دهنه تنگ نیز قافل نباشید .

     

    تزیین تنگ ماهی

    تزیین سفره هفت سین

    تزیین تنگ ماهی

    تزیین سفره هفت سین

    تزیین تنگ ماهی

    تزیین سفره هفت سین

     

     


     

     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->