• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری مقوایی دست ساز در خانه –

    ایده ساخت تصاویر سه بعدی با سایه روشن-

    با درود فراوان خدت شما کاربران محترم و هنر دوست – در این آموزش , یک ایده بسیار جالب و مفید برایتان تدارک دیده ایم که میتوانم بگویم یکی از جذاب ترین آموزش هایی است که تا کنون حتی خود من آن را دیده و تجربه نموده ام و آن ساخت تابلو سه بعدی با مقوا است بدون نقاشی و رنگ آمیزی و با نور لامپ های LED در اصل نقاشی شده است که این یکی دیگر از جذابیت های این تابلو جادویی و حیرت انگیز ساخت بشر است , یک ادیه بسیار ناب و جذاب که میتواند جرقه ای برای یک ایده استارت آپ کارآفرینی باشد و باد ساخت چنین تابلوهایی منبع درآمدی برای خود کسب نمایید و مایه افتخار ما نیز باشید .در ادامه با ما همراه باشید در نحوه و راهنمای ساخت تابلو سه بعدی نوری دست ساز در خانه به همراه تمام توضیحات و تصاویر مربوطه .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    مقوا تعداد لازم
    کاتر 1 عدد
    چسب 1 عدد
    جعبه چوبی 1 عدد
    لامپ LED  به تعداد
    آداپتور 1 عدد


    لوازم ساخت ماکت

    1 :

    مقوای مورد نیاز ما همان مقوا و متریال هایی است که در ساخت ماکت سازی مورد استفاده قرار میگیرد ؛ از آن جهت که لوازم ماکت سازی معمولا کیفیت و استاندارد به مراتب بالاتر و بهتری دارند تا نمونه های مشابه ؛ قطعا مقوایی که در ساخت یک ماکت پروژه ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد به مراتب قوی تر و محکم تر از مقوایی است که در یک لوازم تحریر معمولی یافت میشود ! بنابراین اگر میخواهید حاصل دست ساخته شما عمر بالایی داشته باشد و به این زودی ها خراب نشود حتما در خرید و انتخاب مواد اولیه یا همان متریال مصرفی نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید .

    در گام نخست این آموزش و کار با مقوای ماکت سازی ؛ میبایست ابتدا طرح و منظره را مشخص نماییم , این عمل را همانند تصاویر زیر انجام داده ایم , و همچنین باید همین ابتدا مشخص کنیم که لایه های ما شامل چه و کدام جزییات از تصاویر باشد , مثلا در این عکس فانوس دریایی میتواند در لایه ابتدایی یا لایه هایی بالایی قرار گیرد ! اما کجا بهتر است ؟ ما آن را در اواسط لایه ها قرار داده ایم مه میبینید در ادامه ؛ در کل لایه ها را مانند خود تصویر بچینید ؛ یعنی منظره های دور دست را در لایه های ابتدایی و منظره یا سوژه های نزدیک را در لایه های بالایی قرار دهید . سپس شروع مینماییم به برش هر لایه دقیقا همانند تصاویر فوق .

    تصاویر سه بعدی

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری


    آموزش ساخت جعبه جادویی دست ساز

    2 :

    به راستی که ما در حال ساخت یک جعبه جادویی هستیم ، همانطور که میبینید پس از مشخص شدن طرح برش هر لایه آن را با کارت برش میزنیم و لایه ابتدایی را توسط یک پارچه نازک سفید پوشش میدهیم تا پس زمینه کار این پارچه باشد و سپس این لایه را در جعبه ای که از پیش برای این منظور آماده کرده بودیم میچسبانیم و البته یادتان باشد پشت جعبه خالی است و همچنین باید یک فاصله در پشت برای تعبیع لامپ و.. وجود داشته باشد ؛

    تبدیل عکس به واقعیت مجازی

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری


    نحوه ساخت لایه های منظره سه بعدی

    3 :

    اکنون بعد از نصب اولین لایه به ترتیب شروع به نصب سایر لایه ها میکنیم به این صورت که پس از نصب و چسباندن هر لایه یک اسپیسر به شکل قاب میچسباین و سپس لایه بعدی رو میچسبانیم و این عمل را تا انتها تکرار میکنیم که عمق زیادی به کار ما میدهد .

    ساخت تابلو نوری

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری

    ایده ساخت

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری در خانه

    ایده با جعبه چوبی

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری


    آموزش ساخت تابلو لامپی LED

    4 :

    اکنون ساخت فیزیکی تابلو سه بعدی نوری تمام شده و نوبت به نورپردازی میرسد , صحنه ما قرار است تداعی یک روز مه آلود باشد لذا از رنگ های آبی و بنفش و قرمز که به نوعی غروب یک روز طوفانی را القا کند بهره میجوییم و برای نور فانوس از رنگ سفید با زاویه کوچک . نحوه نورپردازی به شکل نور مخفی است که در تصاویر شیوه آن مشخص است و میبینید ؛ تمام مراحل از روی عکس ها کاملا گویا هستند , امیدواریم که از این آموزش ساخت تابلو سه بعدی لذت ببرید و نهایت استفاده را برده باشید .

    ایده ساخت منظره سایه روشن

    آموزش تصویری ساخت تابلو سه بعدی نوری


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->