• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت تخته گوشت چوبی

    آموزش تصویری ساخت تخته گوشت چوبی

    آموزش تصویری ساخت تخته گوشت چوبی دست ساز در خانه –

    ایده های چوبی –

    با درود فراوان – در این برنامه آموزشی قصد داریم تا با استفاده از چوب هایی که شاید چندان مورد استفاده ندارند؛ یک وسیله بسیار کاربردی و مهم برای منزل و بخصوص آشپزخانه درست نماییم و آن وسیله هم تخته آشپزخانه یا همان تخته گوشت است که در هر منزلی قطعا به یکی از آنها نیاز است و از قدیم تخته های چوبی رایج بوده اند و شاید اکنون هم بتوان گفت پر طرفدار ترین نوع تخته ها از لحاظ دوام و استحکام و زیبایی همین تخته های چوبی هستند . البته امروزه بات ورود انواع پلاستیکی و فلزی و….. حضور تخته گوشت های چوبی کمی شاید کمرنگ شده باشد ولی همچنان در لیست علاقه های خریداران هستند بخصوص اگر سازندگان بتوانند طرح و نقش و استایل مناسب و رقابتی در برابر محصولات پلاستیک و… تولید نمایند . در ادامه با ما باشید در ساخت تخته گوشت چوبی .

     

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چوب مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    ابزار و لوازم مقدار و تعداد

     

     


    ایده های جدید و خلاقانه با چوب

    1 :

    همانطور که در تصویر میبینید ما تعدادی چوب با رنگ ها و طرح های متنوع داریم که همگی را به شکل شاخه های مقطع مربعی برش زده ایم و اندازه همگی آنها در یک حدود است و این نکته مهمی است ؛ البته در انتها همانطور که خواهیم دید با عمب لایه برداری و پوست کنی چوب تمام سطوح را یکدست مینماییم ولی جهت سهولت در ادامه کار بهتر است همین ابتدا همه چیز را دقیق آماده نماییم تا در مرحله آخر با راحتی و سرعت بالاتری کار انجام شود .

     

    کاربرد چوب

    آموزش ساخت تخته گوشت چوبی

     


    راهنمایی در ساخت لوازم چوبی در خانه

    2 :

    اکنون ؛ آن شاخته های چوبی را در کنار هم قرار میدهیم و با چسب چوب مرغوب و تحت فشار گیره بهم میچسبانیم تا در آخر یک سطح مستطیل مانند شکل فوق داشته باشیم ؛ در نهایت پس از خشک شدن چسب و آماده شدن تخته برای براده برداری و سایر مراحل به گام بعدی میرویم .

     

    ایده های خلاقانه با چوب

    مراحل ساخت تخته گوشت چوبی

     


    نحوه ساخت تخته گوشت چوبی

    3 :

    اکنون توسط دستگاه CNC و یا با ابزار دستی ؛ شروع به فرم دهی کامل مینماییم . فرم و ساختار به این صورت است که تخته را کاملا گونیا کنیم ؛ لبه ها را تخم مرغی یا همان انحنادار کنیم و سطوح را صاف و صیغلی کنیم و در آخر در قسمت انتهایی یک فضای خالی جهت قرار گیری دست و نگه داشتن تخته ایجاد کنیم که باید اطلاحا منجر به خوش دستی تخته گوشت چوبی شود .

     

    ایده ساخت با چوب

    ایده ساخت تخته گوشت چوبی

     


    آموزش تصویری مراحل ساختنی با چوب

    4 :

    اکنون تخته گوشت کاملا آماده است و تنها کافی است با استفاده از روغن مخصوص یا اصطلاحا روغن چوب دانمارکی تمام سطح تخته گوشت را پوشش میدهیم . در نهایت باید به تصویر نهایی برسید و امیدواریم از این اموزش ساخت تخته گوشت چوبی دست ساز نهایت استفاده و لذت را برده باشید ؛ موفق باشید .

     

    ایده های چوبی جدید

    ساخت تخته گوشت چوبی

     


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->