• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان

    آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان

    آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان دست ساز در خانه –

    ایده ساخت نمدی –

    با درود فراون خدمت شما – در این آموزش با الیاف پشمی یک روکش زیبا نمدی خواهیم ساخت  ؛ نکته بسیار متفاوت و جالبی که در این آموزش متفاوت تر نسبت به سایر آموزش ها است این مسئله است که در سایر آموزش های نمدی ما از پارچه های نمدی آماده استفاده میکردیم و در واقع همان ساخت عروسک پارچه ای بوده است و فقط جنس پارچه متفاوت شده است اما در این آموزش با الیاف پشمی بصورتی بسیار جدید که شاید نمیدانستید ؛ یک لایه طرح دار نمدی خواهیم ساخت و بر دور لیوان نوشیدنی خود روکش میکنیم که البته علاوه بر جنبه زیبایی , عایق خوبی برای گرما است و به حفظ دمای مایع درون لیوان خیلی کمک میکنه . امیدواریم در ادامه با ما در آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان همراه شوید .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    الیاف پشم مقدار لازم
    برس یا فرچه 1 عدد
    انبر سوزنی 1 عدد
    سایر ابزار تعداد لازم


    آموزش مراحل ساخت نمد

    1 :
    همانطور که گفته شد ما میخواهیم از صفر یک نمد بسازیم ؛ لذا برای اینکار از برس یا فرچه تخت استفاده میکنیم و یک انبر دو لبه تیز . بدین صورت کار را پیش میبریم که الیاف نمدی را روی برس قرار داده و سپس با استفاده از این انبر نوک تیز شروع به فرو کردن الیاف در برس مینماییم تا زمانی که یک حجم کاملا متراکم و یکنواخت ایجاد نشده ادامه میدهیم مانند آنچه که در تصاویر میبینید .

    ساخت پارچه نمدی

    آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان


    آموزش ساخت طرح نمدی روی لیوان

    2 :
    اکنون میخواهیم بر روی نمد ساده که در مرحله قبل ساخته بودیم یک طرح ساده ایجاد کنیم ؛ برای این منظور نیز مطابق همان الگو قبلی شرووع به فرو کردن الیاف نمدی با رنگ متفاوت مینماییم و طرح را کاملا در نمد توسط انبر یا سوزن فرو میبریم و بدین ترتیب طرح ما فیکس میشود و در آخر میتوانید یا به روش چرخ خیاطی و دوخت یا روش تا کردن و…. حالت استوانه بر نمد ایجاد کنیم که در تصویر مشخص است و در آخر میتوانید آن را بر روی لیوان قرار دهید و در نهایت کار ساخت شما تمام خواهد شد . امیدکه از آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان نهایت استفاده را برده اید ؛ موفق باشید .

    مراحل روکش کردن لیوان

    آموزش تصویری ساخت روکش نمدی لیوان


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->