• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت لایت باکس عکاسی در خانه

    آموزش تصویری ساخت لایت باکس عکاسی در خانه

    آموزش مراحل ساخت لایت باکس عکاسی در خانه بصورت تصویری –

    چگونه یک لایت باکس کوچک در خانه بسازیم –

    با درود . هنرمندان عزیز که در حوزه عکاسی فعالیت مینمایند قطعا یکی از مایحتاجات مهم برایشان لایت باکس است ؛ لایت باکس همانطور که از اسمش بر میآید یعنی جعبه نور ؛ این جعبه نور را کاملا یکنواخت و با شدت مناسب به سوژه میتاباند و نتیجه نهایی ما از عکس و سوژه همان چیزی میشود که شما در نهایت در تبلیغ محصولات میبینید . بسیاری از تبلیغات تجاری که سوزه یا محصول را به آن زیبایی به تصویر میکشد شامل جزییات و فنون زیادی است ولی بدون لایت باکس نمیشود ! یعنی لایت باکس بسیار پر اهمیت است و شما با داشتن و یا ساختن یک لایت باکس حتی کوچک میتوانید وارد دنیای جدیدی از عکاسی شوید . ما در این آموزش کاربردی ؛ شیوه ساخت یک جعبه لایت باکس عکاسی را در ابعاد کوچک و اصطلاحا جم و جور به شما آموزش خواهیم داد.

     

    لوازم مورد نیاز ساخت ساخت لایت باکس عکاسی
    قطعه | ماده تعداد | وزن
    ورق MDF مقدار لازم
    پارچه سفید یا کاغذ پوستی مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    لامپ LED نور صدفی یا طبیعی 3 عدد

     

     


    مراحل ساخت جعبه نور عکاسی

    1 :

    در گام نخست ابعاد قطعات را برای برش به خدمات برش میسپاریم , که البته بنده فایل PDF آن را برایتان اماده و آپلود نموده ام که فقط کافی است ان را دانلود نمایید و سپس طبق فایل تصویری نوبت بهبرش قطعات مربوط به نگهدارنده لامپ ها میشود و انها را نیز مطابق تصاویر بسازید .

     

    الگو برش

    الو ساخت لایت باکس عکاسی

    ساخت لایت باکس عکاسی

    ساخت لایت باکس عکاسی

    how-to-make-a-Photography-Light-Box


    لایت باکس دست ساز

    2 :

    اکنون نوبت به منتاژ میرسد ؛ جعبه یا باکس را مانند انچه در عکس ها میبینید منتاژ مینماییم و سپس روکش پارچه سفید را بر روی قسمت هایی که مشخص شده و شما در شکل ها میبینید نصب مینماییم که این روکش های پارچه یا… کاربردشان نرم تر کردن نور بر روی سوژه است وسپس بازوهای نگهدارنده لامپ را به آن متصل میکنیم و در آخر لامپ های LED را به بازوهای نگهدارنده میبندیم همانطور که در عکس میبینید ؛ در آخر سوژه یا محصول را در باکس قرار داده و عکس میگیریم و از عکاسی تجاری لذت میبرید .

     

    مراحل ساخت

    منتاژ و ساخت لایت باکس عکاسی

    لایت باکس در خانه

    ساخت لایت باکس عکاسی در خانه

    جعبه لایت باکس

    ساخت لایت باکس عکاسی

    ساخت لایت باکس

    مراحل ساخت لایت باکس عکاسی

     

     

    انجمن تخصصی گفتگو

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    4 نظر

      1. juzani

        در مورد لامپ ها بسته به ابعاد باکس و ضخامت پارچه داره، از 30 وات به بالا . میتونید 3تا لامپ 10 وات نصب کنید البته منظورم led هست

        پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->