• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت کارت ملیله کاغذی دست ساز

    آموزش تصویری ساخت کارت ملیله کاغذی دست ساز

    آموزش تصویری ساخت کارت ملیله کاغذی زیبا برای تولد در خانه بصورت دست ساز

    آموزش ملیله کاغذی Quilling

    با رود فراوان . از کاربردها و هنرهای انجام شده با ملیله کاغذی یا همان Quilling هر چه بگویم کم گفته ام چرا که بسیار این هنر و کاربرد ها و کارهایی که میتوانید با این هنر انجام دهید فراوان است . یکی از کاربردهای ملیله کاغذی Quilling که در این آموزش تقدیم حضورتان میگردد طراحی و ساخت کارت هدیه , کارت دعوت , کارت پستال و….. است که البته امروز صرفا کارت تولد را خدمتتان آماده کرده ایم . با کمی نبوغ میتوانید آن را بهتر و جذاب تر هم نمایید مثلا میتوانید از بیرون کیت های الکترونیکی موزیکال آماده خریداری کنید و در آن قرار دهید تا به محض باز شدن آهنگی بنوازد و یا در آن لامپ تعبیه کنید و موارد این چنینی . در هر صورت امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده و لذت را ببرید .

    لوازم مورد نیاز ساخت کارت ملیله کاغذی :

    قطعه | ماده

    تعداد | وزن

    نوار کاغذی رنگی

    به مقدارلازم

    کارت پستال خام

    1 عدد

    روبان و سکه رنگی

    به تعداد لازم

    لوازم و ابزار مورد نیاز

    مورد نیاز

    لوازم ساخت

    لوازم ساخت کارت ملیله کاغذی


    Quilling یا ملیله کاغذی چیست ؟

    1 :

    به طرح و نقوش برجسته تی که با نوارهای کاغذی رنگی بر روی بوم ایجاد میشود ملیله کاغذی میگویند که میتواند شامل هر طرح و رنگ و کاربردی شود .

    برای شروع ملیله کاغذی شما میبایست نوارهای کاغذی یا مقوایی را بپیچید مانند عکس آموزش ؛ اگر میخواهید ملیله گرد باشد که پی از پیچیدن و چسب زدن انتهای آن ؛ ملیله را مورد استفاده قرار دهید و اگر میخواهید طرح دار باشد باید متناسب با طرح روی آن کارهایی انجام دهید و فرم دهی کنید ؛ مثلا ملیله مثلی را باید ملیله گرد را در 3 گوشه با انگشت نیشگون بگیرید ! یعنی آن را جم کنید و…. البته اگر ملیله پیچ شما خودش طرح داشته باشد که نیازی به این کار ها نیست .

     

    آموزش Quilling

    ساخت کارت ملیله کاغذی

    ملیله کاغذی

    آموزش ساخت کارت ملیله کاغذی

    ملیله پیچی

    ساخت کارت ملیله کاغذی روباندار

    Quilling

    روش ساخت کارت ملیله کاغذی


    هنرهای دست با ملیله کاغذی یا Quilling

    2 :

    پس از اینکه تمام قطعه های Quilling  را درست کردید ؛ ملیله هارا در جای خود بچینید تا از خوب از آب درآمدن ایده تان مطمئن شوید و سپس یکی یکی آنها را به روی کارت ساده منتقل میکنیم و با چسب میچسبانیم همانطور که در عکس ها مشاهده میفرمایید .

     

    ملیله Quilling

    ساخت کارت ملیله کاغذی

    ملیله کاغذی

    آموزش ساخت کارت ملیله کاغذی در خانه


    ساخت کارت پستال | کارت دعوت یا کارت هدیه با ملیله کاغذی Quilling

    3 :

    اکنون برای زیبایی بیشتر یک روبان در پایین کارت میچسبانیم و تعدادی دایره های رنگی را نیز روی آن میچسبانیم تا کارمان زیبا تر شود . در نهایت کارت ملیله کاغذی ما آماده است و میتوانید درون آن متن و… هر چه میخواهید بگذارید و به دوستانتان بدهید .

     

    با روبان

    ساخت کارت ملیله کاغذی روباندار

    ایده خلاقانه با ملیله

    ایده ساخت کارت ملیله کاغذی


    نکته و سخن آخر :

    خیلی از موارد و نکته ها که در این آموزش گفته شد را ؛ ما نیز پیشتر نمیدانستیم ! تجربه خوبی بود ؛ شاید باورش کمی سخت باشد اما حتی ساخت ساده ترین کاردستی های ممکن در طول زندگی به قدری به دانش و تجربه و گسترش نبوغ شما کمک میکند که اثرات مثبت آن را در تمام امور زندگی لمس خواهید نمود ! هرگز تصور نکنید ساخت کاردستی یا همان دست ساز حتی اگر ساده باشد , وقت هدر دادن است ! این اشتباهی است که اغلب مردم مرتکب میشوند و همواره سطح نبوغ و خلاقیت ذهنی آنها در محدوده کوچکی متوقف خواهد ماند ! وسعت ایده های ذهنشان محدود و کوچک است و همواره به نبوغ ذهنی انسان های فعال و پویا غبطه میورزند ! سعی کنید از اینان نباشید .

    با ما همراه شوید ! سایت ما را بوکمارک و یا مشترک شوید تا انگیزه ای باشد برای حرکت به سمت ساخت , دست ساز های خانگی !!

    همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .

    آموزش اختصاصی Diys.ir : آموزش ساخت کارت ملیله کاغذی
    در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید forum
    ما را در اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->