• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت کارت پستال سه بعدی

    آموزش تصویری ساخت کارت پستال سه بعدی

    آموزش تصویری ساخت کارت پستال سه بعدی پاپ آپ بصورت دست ساز در خانه –

    نحوه ساخت کارت پستال برجسته –

    با درود فراوان – یکی از ایده های جالب برای کارت پستال که از قدیم در ممالک غرب وجود داشته است کارت های سه بعدی یا برجسته هستند که به شیوه پاپ آپ بالا می آیند ! در واقع پاپ آپ نیز به همین معنا است ، یعنی بالا آمدن آنچه که ما آن را طراحی و ساخته ایم بدون دخالت ، این کارت های سه بعدی به این شکل هستند که شما منظره یه صحنه خاصی را برای آن در لایه های مختلفی طراحی میکنید و سپس بعد از چیدمان و نصب با باز شدن کارت ، صحنه یا منظره مورد نظر بالا می آید که علاوخ بر کارت های پستال میتواند در ساخت کتاب های داستان سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرد که البته این کتاب ها در ایران کم یاب هستند و بیشتر در اروپا و آمریکا مرسوم بوده اند و از چند ده سال پیش نیز وجود داشته اند ؛ اکنون با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های مدرن چاپ و برش و خط تا و… به راحتی میتوان این ها را تهیه نمود و ساخت والبته که هدف ما در این آموزش ساخت دست ساز این کارت پستال در خانه بصورت دستی است و امیدواریم که شما نیز مانند ما از آموزش ساخت کارت پستال سه بعدی نهایت لذت و استفاده را ببرید .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    کاغذ گلاسه تعداد لازم
    کاتر | قیچی 1 عدد
    ماژیک 1 عدد
    سایر ابزار تعداد لازم


    ساخت کارت منظره پاپ آپ

    1 :

    ابتدای به کار برای شما 1 فایل آماده نموده ایم با فرمت متداول PDF که میتوانید از این فایل طراحی برای سریعتر و بهتر انجام دادن امور بهره ببرید که شامل طرح و خطوط هستند و برای برش و چاپ بسیار مناسب هستند و کار شما را راحتتر مینمایند .

     

    دانلود فایل

    ساخت الگو کارت پستال

    2 :

    اکنون مانند تصویر باید قطعات را برش بزنیم ؛ همانطور که خودتان قطعا این موضوع را متوجه شده اید ؛ بهترین کاغذ را انتخاب نمایید تا در اثر دفعات بالای باز و بسته شدن کاغذ خراب نشود ؛ ار کاغذ های گلاسه ضد نفوذ آب اگر بتوانید استفاده نمایید بهتر است . این موضوع البته به سلیغه و ابتکار خودتان بستگی دارد چراکه شاید بخواهید تغیراتی مطابق میل و نظر خود در جهت بهتر شدن آن ایجاد نمایید .

    نیاز های ساخت

    لوازم مورد نیاز ساخت کارت پستال سه بعدی


    ساخت کارت برجسته صحنه

    3 :

    سپس در این مرحله از کار باید بر روی لایه های صحنه تصاویر را ترسیم دستی یا چاپ نماییم ؛ ما برای این کارت برجسته سه بعدی در نظر داریم از سه لایه استفاده نماییم که 2 لایه جلویی هر کدام تصویر و چهره یک گرگ را نمایان نماید و کاملا این حس را به بیننده القا نماید که گرگ ها در حال نزدیک شدن هستند و با این روش چنین امکانی بوجود می آید . اکنون همانطور که میبینید بر روی لایه ها تصاویر ترسیم شده است و سپس با استفاده از کاتر یا قیچی اضافات که مورد نیاز نیست را برش میزنیم که این منظور در تصاویر و عکس کاملا گویا هستند ؛ نکته مهمی که در این قسمت باید یاد اور شوم این است که در جا نمایی تصاویر دقت کنید تا تصویر لایه اول مانع دید تصویر پشتی نشود .

    ایده های جالب و بکر با کاغذ

    مراحل ساخت کارت پستال سه بعدی


    ایده جالب برای ساخت کارت پستال

    4 :

    اکنون همه چیز برای ساخت کارت پستال سه بعدی آماده است و فقط شما میبایست آنها را در جای خود منتاژ نمایید و این روش در عکس ها برای شما به بهترین شکل ممکن مشخص است و میتوانید ببینید که تصویر نهایی چگونه ایجاد و ساخته شد ؛موفق باشید .

    کارت برجسته

    ایده ساخت کارت پستال سه بعدی

    ساخت کارت پستال پاپ آپ

    ساخت کارت پستال سه بعدی


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->