• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری نصب کاغذ دیواری

    آموزش تصویری نصب کاغذ دیواری

    آموزش تصویری چگونگی نحوه نصب کاغذ دیواری جهت دکوراسیون داخلی منزل همراه با عکس و توضیحات کامل از تمام مراحل

    قسمت سوم : آموزش تصویری نصب کاغذ دیواری

    با درود فراوان . گوشه کوچکی از دکوراسیون داخلی منزل را تا کنون در 2 قسمت (آموزش نصب لبه تاشوMDF ؛ آموزش نصب دکور سقفی MDF) که پیش تر ملاحظه فرمودید  ارایه دادیم , امروز مورد دیگری در دکوراسیون منزل خدمت شما تقدیم میکنیم که عبارت است از نصب و اجرای کاغذ دیواری در خانه که نصب کاغذ دیواری شاید اگر نگوییم مهمترین قسمت در طراحی و اجرا دکوراسیون است , یکی از مهمترین قسمت ها است که اگر یکبار این کار را انجام داده باشید متوجه خواهید شد که حتی انتخاب کاغذ دیواری با آن همه طرح و رنگ و تنوع چقدر مشکل است ! و ما پس از این مرحله میخواهیم نصب آن را نیز به شما آموزش دهیم , بنابراین در این آموزش مارا همراهی کنید .

     

    لوازم مورد نیاز جهت آموزش نصب کاغذ دیواری :

    قطعه / ماده

    تعداد / وزن

    کاغذ دیواری

    به مقدار لازم

    قلم مو یا غلتک

    1 عدد

    کاتر

    1 عدد

    چسب چوب

    1 عدد

     

     


    گام نخست : نکات مهم درنحوه انتخاب کاغذ دیواری

    برای شما حتی اگر قصد نصب کاغذ دیواری را هم ندارید ولی انتخاب درست یک کاغذ دیواری بسیار مهم است چرا که این موضوع در هزینه شما تاثیر گذار است !! میپرسید چرا ؟ در ادامه متوجه خواهید شد .

    اولین قدم این است که بدانید چه چیزی را برای کجا میخواهید ؟ اگر در این امور کاملا ناآگاه هستید با مشاوران متخصص در زمینه دکوراسیون مشورت کنید . برای مثال در آموزش امروز ما هدف مان دکوراسیون و ساخت پشت LCD است که برای این منظور باید کاغذ دیواری ترجیحا ساده و بدون طرح باشد و یا اگر طرح دار انتخاب کردید مانند ما , طرحی باشد که خیلی واضح نباشد و به نوعی در رنگ زمینه گم باشد . این نکته برای این مهم است که توجه بیننده فقط معطوف به تلویزیون باشد و نه نقش و طرح و نگار پشت LCD

    در ادمه تعدادی از طرح های مختلف و گوناگون کاغذ دیواری را خدمتتان ارایه میکنیم , که ساخت کشور هتی مختلفی مانند ایران ,  ترکیه , چین , آلمان , ایتالیا و…  که به ترتیب کیفیت آنها از سطح پایین به سطح بالا افزایش پیدا میکند و کاملا مشخص و معلوم است که کاغذ ساخت ایران و ترکیه به مراتب کم کیفیت تر و ترزانتر از کاغذ ساخت ایتالیا و آمریکا و.. هستند و البته نقوش و وزن آنها نیز کاملا متفاوت است !

    نکته مهم بعدی طرح کاغذ است ، کاغذ دیواری اگر ساده و یا طرح دار ریز باشد پرتی آن کمتر است و مشخص است که کاغذ دیواری که دارای گل های بزرگ و یا طرح های پیچیده و سایز بالا هستند در هنگام هماهنگی ردیف های کاغذ دیواری ممکن است در هر متر کاغذ دیواری 2 متر و یا حتی بیشتر کاغذ مصرف شود و مقدار زیادی پرت گردد .

     

     


    گام دوم : چگونه سطح زیر کار برای نصب کاغذ دیواری را آماده کنیم

    برای آماده سازی سطح کار جهت نصب کاغذ دیواری ابتدا دیوار را از هر گونه برجستگی و فرورفتگی برطرف کنید و البته دیوار هرچه صاف و بی موج باشد پس از نصب زیبایی کاغذ دیواری چند برابر خواهد بود و اگر دیوار موج دار و خراب باشد , کاغذ دیواری هم موج دار به نظر خواهد رسید ؛ پس سطح کار و دیوار خیلی مهم است ! اگر دیوارتان خیلی خراب و موجدار است از یک گچکار خبره و یا نقاش حرفه ای کمک بگیرید و سپس اقدام به نصب کاغذ کنید .

    اکنون اگر سطح دیوار روغن الیف خورده باشد که بسیار عالی است چراکه کاربرد روغن الیف سفت و مقاوم کردن سوار گچی است ! سپس متناسب با سطح که باید کاغذ کنید مقداری چسب چوب را در آب حل کنید و به دیوار گه سطح آن کاملا خشک باشد بزنید . و صبر کنید تا خشک شود .

    در این فاصله چسب مخصوص کاغذ دیواری را به مقدار ابی که در دستور آن ذکر شده در آب بریزید و صبر کنید تا حل شود . این چسب باشد مرتب هم خورده شود تا ژله ای کاملا یکدست ایجاد شود .

     

    آموزش نحوه زیر سازی کاغذ دیواری

    آموزش نحوه زیر سازی کاغذ دیواری


    گام سوم : چگونه کاغذ دیواری نصب کنیم

    کاغذ دیواری را در ابعاد متناسب برش بزنید و روی سطح صاف پهن کنید , سپس توسط غلتک یا فرچه قلم مو چسب را همه جای آن خوب پهن و آغشته کنید , حتی میتوانید کمی نیز روی دیوار بکشید و سپس کاغذ را بصورت عمودی به دیوار بچسبانید و میتوانید توسط طی دستی کوچک که با آن شیشه را طی میکشند از بالا به پایین و بلعکی بکشید تا هم کاغذ به دیوار بچسبد و هم هوای بین کاغذ و دیوار از بین برود .

    برای ردیف بعدی اگر کاغذتان طرح دار است باید به گونه ای برش بزنید تا گل ها و طرح کاغذ ها باهم هماهنگ شوند و همانطور که در بالا ذکر کردم ممکن است برای این هماهنگی کم یا زیاد از کاغذ شما پرت شود !

    نحوه اجرا و نصب کاغذ دیواری

    نحوه اجرا و نصب کاغذ دیواری

    چگونه زیر کار برای نصب کاغذ آماده کنیم

    چگونه زیر کار برای نصب کاغذ آماده کنیم


    گام نهایی : چگونه نمای کاغذ دیواری را زیباتر کنیم

    نصب کاغذ دیواری به پایان رسیده است , اگر کاغذ شما رنگی است و پس از خشک شدن بین ردیف های کاغذ خطوط سفید تو چش میزنه , میتوانید با استفاده از رنگ همرنگ این عیوب را بپوشانید .

    اگر منزل را قرار است قرنیز بزنید ؛ بهتر است بعد از نصب کاغذ دیواری انجام دهید تا تمیزتر کار شود .

     

    دکوراسیون پشت LCD

    دکوراسیون پشت LCD


    نکته و سخن آخر :

    خیلی از موارد و نکته ها را باید در عمل تجربه کنید چراکه بسیاری از موارد که در نظر ما لازم به گفت نبود به خیال آنکه شما خود آن را میدانید ؛ لذا همیشه قبل از انجام هر کاری دقیق و حساب شده سعی کنید قدم بردارید تا ریسک خرابی کار به حداقل برسد و در نهایت مانند ما از ساخته نهایی خود لذت ببرید .

     

    همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .
    آموزش اختصاصی Diys : آموزش نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

     

    در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید forum
    ما را در اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام

     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->