• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز

    آموزش ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز

    آموزش تصویری ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز در خانه –

    ایده ساخت شطرنج با چوب –

    با درود فراوان – شطرنج وسیله ای بسیار جالب و کاربردی است که علاوه بر بازی ؛ باعث افزایش قدرت هوش و تمرکز است و به نوعی میتوان گفت شطرنج نوعی باشگاه پرورش اندام برای مغز است ، در این آموزش میخواهیم بصورت ایده با چوب و بسیار ساده و بدون خراطی و حکاکی یک شطرنج دست ساز خانگی بسازیم ؛ بطوریکه کاملا صفحه و مهره های آن را بسازیم و از آن استفاده نماییم ؛ ضمن اینکه نحوه ساخت و ظاهر آن باید به نحوی باشد که بسیار زیبا و شیک و آبرومند باشد که این موضوع مهم نیز در جامعه عمل قرار خواهد گرفت و همانطور که در تصاویر مشاهده مینمایید شطرنج چوبی دست ساز ما بسیار شیک و زیبا است و بسیار مناسب هدیه یا یادگاری دادن به اشخاص عزیز . امیدوارم در ادامه آموزش از مراحل ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز نهایت استفاده و لذت را ببرید .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چوب مقدار لازم
    چسب مقدار لازم
    ابزار لازم تعداد لازم
    سایر وسایل تعداد لازم

    خلاقیت های چوبی

    چگونه ساخت شطرنج چوبی ساده


    lیده با چوب های دور ریز

    1 :

    در همه منازل همیه تکه چوب هایی بدرد نخور وجود دارد ؛ در این آموزش این تکه ها را در ابعادی نواری شکل با عرض استاندارد خانه های صفحه شطرنج برش میزنیم ک معمولا صفحات شطرنج استاندارد و سایز مشخصی نداردند و بر حسب اندازه آنها کوچک و بزرگ بریده میشوند . پس از برش های نواری آنها که دارای خطوط و طرح یکسان هستند را در یکطرف و دیگری را در طرف دیگر بچینید دقیقا به شکل کرکره ای و راه راه میشود و در با چسب میخ آنها را محکم نمایید و با استفاده از ابزار مانند گیره و تنگدستی آنها را یک مدت تحت فشار قرار داده و در آخر پس از محکم شدن آنها را برمیداریم .

    ابتکار جدید با چوب

    ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز

    ایده هایی با چوب

    ابزار ساخت شطرنج چوبی ساده

     


    آموزش برش چوب جهت ساخت

    2 :

    اکنون ما یک تخته به شکل راه راه یا کرکره مانند داریم که در جهت معکوس ؛ برش میزنیم . اندازه برش هم باید به اندازه برش های نواری مرحله قبل باید باشد تا حاصل کاملا خانه های مربعی شود همانطور که در عکس میبینید . در آخر مجددا نوارها را کنار هم قرار میدهیم تا صفحه فرم شطرنجی شود و مانند مرحله قبل توسط چسب و گیره آنها را در کنار هم قرار میدهیم تا یک صفحه کاملا یکدست داشته باشیم .

    آموزش کار

    ساخت شطرنج چوبی ساده

    کارگاه مجازی

    مراحل ساخت شطرنج چوبی ساده

     


    ساخت صفحه شطرنج چوبی

    3 :

    اکنون با استفاده از سمباده و پولیش و در انتها با استفاده از روغن چوب ؛ صفحه را کاملا مسطح و تمیز و صاف مینماییم و البته باید کاملا صیغلی باشد و در انتها توسط 2 قطعه چوب به عنوان قاب برای دور آن استفاده مینماییم و ساخت صفحه شطرنج تمام میشود .

    ابعاد صفحه : Dimensions: Board: Board Strips: 1 1/2″ wide x 3/4″ thick Edging: 1/4″ wide x 3/4″ thick Overall board: 12.5″ 12.5″ x 3/4″
    کارگاه چوب

    دستگاه های ساخت شطرنج چوبی ساده

    آموزش کار

    ساخت شطرنج چوبی ساده

    آموزش های در خانه

    نحوه ساخت شطرنج چوبی ساده

    ایده با چوب

    آموزش ساخت شطرنج چوبی ساده


    ساخت مهره های شطرنج با چوب

    4 :

    در این بخش به ساخت مهره های شطرنج میرسیم ، ما قرار نیست که حکاکی چهره کنیم و کار را خیلی سخت کنیم ، بلکه در ساده ترین و البته شیک ترین حالتی که میشود با این چوب ها مهره ها را ساخت انجام میدهیم و البته باید برای هر عضو از اعضای بازی شطرنج ،یک طرح برگزینیم تا به نوعی اگرچه چهره مثلا فیل یا وزیر و… کاملا حکاکی نشده ولی بازیکن از روی فرم و حالت هر مهره بتواند حدس بزند که مهره فوق متعلق به چه عضوی است . برای این منظور یک استاندارد داریم که در عکس ها کاملا مشخص است و میتوانید در عکس نهایی که در سایز بزرگ تهیه شده کاملا متوجه شوید که هر مهر باید چه شکل ظاهری داشته باشد و در کجای صفحه قرار میگیرد و البته نوع رنگ و طرح نیز با هم متفاوت هستند بطوریکه کاملا مشخص و گویا میباشد و این مهم در تمام تصاویر مشخص است ؛ لذا حتما تصاویر را تک به تک و با دقت مشاهده فرمایید و امیدواریم که از این آموزش ساخت شطرنج چوبی نهایت استفاده و لذت را ببرید ؛ موفق باشید .

    ابعاد مهره ها : Pieces: Pawn: 1″ x 1″ x 1 3/8″ Rook: 1″ x 1″ x 1 1/2″ Knight: 1″ x 1″ 1 3/4″ Bishop: 1″ x 1″ x 2″ Queen: 1″ x 1″ x 2 1/2″ [5/8″ hole for the top] King: 1″ x 1″ x 3″
    ایده با چوب

    ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز در خانه

    ساخت مهره های چوبی

    ایده ساخت شطرنج چوبی ساده

    کارآفرینی چوبی

    ساخت شطرنج چوبی ساده دست ساز در خانه

    ساخت شطرنج

    ساخت شطرنج چوبی ساده


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->