• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت لامپ هندسی کاغذی ایستاده

    ساخت چراغ خواب با چوب

    ساخت لامپ هندسی کاغذی ایستاده –

    ایده برای ساخت چراغ شب کاغذی –

    با درود ؛ قصد داریم آموزش ساخت نوعی لامپ را که با الگو برداری از اشکال هندسی برش خورده و از جنس مقوای کاغذی و یا بنا به سلیق شما میتواند مقوای ماکت سازی که ضخامت بیشتر و البته استحکام بیشتری هم دارد باشد و بسیار راحت فرم میگیرد خدمت شما تقدیم کنیم تا شما نیز ساخت لامپ در منزل را دیده و بیاموزید و از آن لذت ببرید ؛ ضمن اینکه خاطرتان باشد ما در این اموزش همانطور که از تصاویر بر می آید از نوع مقوای ماکت سازی استفاده کرده ایم ؛ امیدواریم که در ادامه شما از این آموزش لایتینگ ما نهایت استفاده را ببرید و خشنود شوید .

     

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    مقوای ماکت سازی مقدار لازم
    مداد 1 عدد
    کاتر 1 عدد
    چسب دو طرفه 1 عدد
    خط کش 1 عدد
    لامپ LED 1 عدد
    تخته چوب مربعی 1 عدد
    گیره 1 عدد
    رنگ 1 عدد
    هویه 1 عدد
    دریل 1 عدد
    پایه لاستیکی 4 عدد

    ساخت لامپ led

    لوازم ساخت لامپ هندسی





    آموزش ساخت چراغ ال ای دی

    1 :

    در ابتدا لامپ LED را که یک حباب پخش نور به هرماه یک قاب با قابلیت اتصال سطحی توسط پیچ را دارد بر روی پایه چوبی مربعی قرا میدهیم همانطور که میبینید ؛ با زدن علامت های لازم بر روی چوب محل نصب آن را و نقاط سوراخ کاری جهت پیچ شدن را مشخص میکنیم و برای طرف دیگر همان تخته چوب نیز باید کاری مشابه را انجام دهیم برای نصب پایه های نگهدارنده که در هر 2 طرف این نکته را حتما دریافته اید که با ایجاد یک ضربدر بر روی سطح چوب ؛ مرکز را بدست آورده و با رعایت فاصله مناسب از مرکز اقدام به جانمایی و چیدمان قطعات و بامپر یا همان پایه نصب میکنیم که در عکس ها کاملا مشخص است .

    یادتان باشد که زاویه لنز LED نصب شده در لامپ هندسی کاغذی بهتر است زاویه باز بوده تا نور پخش شوندگی بیشتری داشته باشد ، البته میتوانید از 2 لنز ؛ یکی زاویه باز جهت پاشیدن نور در برش های لامپ هندسی کاغذی و یکی لنز زاویه بسته جهت پرتاب به سقف اتاق و…. بهره ببرید .

    ساخت لامپ led

    آموزش ساخت لامپ هندسی





    ساخت چراغ خواب با ال ای دی

    2 :

    اکنون به سراغ برش مقوای لامپ هندسی میرویم ، همانطور که گفتم ،جنس این مقوا تا حد ممکن بهتر است محکم باشد و ضد آب باشد تا حاصل تلاش شما به زودی خراب نشود و ماندگاری بالاتری داشته باشد ؛ مانند عکس لایه های برش را بر روی کاغذ اعمال کنید ، شما میتوانید فایل حاوی خطوط برش را در ادامه که پیوست میباشد دانلود نمایید ، سپس با زدن برش خطوط توسط کاتر و تا کردن لبه ها و سایر مواردی که در عکس ها به خوبی نمایان است به فرم استوانه کاغذی با برش های هندسی دست پیدا کنید ؛ برای تا زدن از خط کش و همینطور قلم پلاستیکی استفاده شده و نیز از لبه میز تحریر هم کمک گرفته شده است و مجموع این اقدامات تصویر نهایی فوق را بدست آورده است که مشاهده میفرمایید .

    آموزش ساخت لامپ ال ای دی

    ایده خلاقانه ساخت لامپ هندسی

    ساخت لامپ با بطری

    ساخت لامپ هندسی





    ساخت لامپ با بطری

    3 :

    در مرحله قبل به آنجا رسیدیم که مقوای ما کاملا طبق نقشه خطوط برش و تا ؛ تمام برش ها انجام شد و سپس تمام خطوط تا به درستی تا زده شدند و یک پوسته کامل برای منتاژ اکنون میبایست در اختیار داشته باشید ؛ اکنون همانطور که میدانید برای استوانه شدن کامل این پوسته میبایست لبه های کناری را با چسب بطور کامل بهم بچسبانیم و همچنین میبایست این استوانه را بر روی تخته چوبی که ال ای دی روی آن نصب است منتاژ نماییم ؛ برای این منظور تمام لبه ها را توسط چسب نواری 2 طرفه پوشش میدهیم مانند تصویر و همچنین سطح و لبه رویی تخته چوب را نیز یک دور کاملا چسب میچرخانیم و همچنین لبه داخلی مقوا را که قرار است بر روی این مقطع لبه تکه چوب ما قرار گیرد نیز باید یک دور این نوار چسب را بچسبانیم تا کاملا در هنگام اتصال تکه ها ، اینکار به درستی انجام گیرد و سپس شروع به منتاژ میکنیم ؛ آباژور را بصورت فوق ابتدا بر روی پایه LED نصب میکنیم و سپس لبه آن را تا بالا کاملا بصورت صاف و مستقیم میچسبانیم تا کاملا محکم و متصل شود و به این ترتیب آباژور مقوایی ما آماده است و درآخر با دست فرم لامپ را مجددا به حالت اصلی مبرسانیم  تا از فرم مناسب و درست آن مطمئن شویم .

    ساخت لامپ با بطری

    نحوه ساخت لامپ هندسی

    آموزش ساخت لامپ ال ای دی

    طرز ساخت لامپ هندسی





    اموزش ساخت چراغ خواب

    4 :

    همانطور که میبینید ساخت لامپ هندسی ال ای دی در اینجا به پایان رسیده است و میتوانید با اتصال به منبع ولتاژ که میتواند باطری و یا برق مستقیم باشد ؛ آن را راه اندازی نمایید ؛ میتوانید روکش لامپ را تزیین کنید و با مواد پتینه ای یا اسپری مولتی کالر آن را رنگ کنید و یا همچنین میتوانید برای لامپ LED از نوع RGB استفاده کنید و بسیار ایده های دیگر که میتوانید در این ساخته خود به کار ببندید .

    امیدواریم که از این آموزش ساخت لامپ هندسی LED نهایت استفاده را برده و موفق باشید .

    ساخت لامپ با بطری

    مراحل ساخت لامپ هندسی

    ساخت لامپ led

    خلاقیت در ساخت لامپ هندسی

    آموزش ساخت لامپ ال ای دی

    آموزش ساخت لامپ هندسی







    چسب جادویی گريپز قابل شستشو و قابل استفاده تا 1000 مرتبه. قابل استفاده برای نگهداری موبایل، تبلت، لوازم حمام، چسباندن فرش بر روی زمین، اشیا بر روی دیوار، شیشه، چوب و ... هر بسته شامل 5 چسب دو طرفه گریپز می باشد.


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->