• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت چراغ خواب مکعبی

    ساخت چراغ خواب

    چگونه چراغ خواب ساده بسازم ؟

    ایده برای ساخت چراغ خواب اتاق –

    با درود فراوان – در این برنامه قصد داریم تا به شما شیوه ای بسیار ساده و راحت و کم هزینه جهت ساخت یک چراغ خواب برای اتاق و … را آموزش دهیم ، اگرچه شاید به نظر برسد برای برخی سخت است ساخت این وسیله ، ولی در کل در بین انواعی که من پیشتر دیده ام بسیار ساده است ؛ فقط کافی است کمی به آن با دقت بیشتری پرداخته شود و مراحل آموزش و توضیحات را با توجه دنبال نمایید .

    ساخت این چراغ خواب بر پایه برش شبرنگ است ولی در ادامه خواهید دید که با توجه به آموزش هایی که تاکنون به شما ارایه داده ایم میتوانید تنوع بالایی به آن بدهید ، برای مثال اگر شما آموزش های ما را بطور کامل دنبال کرده باشید شاید به این نتیجه برسید که اگر مثلا به جای استفاده از شبرنگ و .. روی شیشه طرحی را با توجه به آموزش حکاکی روی شیشه و لیوان که آموخته بودید ؛ حک کنید بسیار جالبتر و زیباتر خواهد بود و یا با دکوپاژ که در آموزش دکوپاژ گفته شد و یا آنچه در آموزش ویترای یاد گرفتید و…. بسیار ایده های متنوعی برای شما وجود خواهد داشت و فقط کافی است آموزش های ما را دنبال کرده باشید تا به سطح مناسبی از ایده پردازی برسید .

    در ادامه از شما دعوت میکنم ما را در ادامه این آموزش ساخت چراغ خواب مکعبی همراهی نمایید ؛ امیدواریم که از این آموزش نهایت استفاده و لذت را ببرید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    قاب چوبی 12×12 cm  1 عدد
    شیشه 10×12 cm 4 عدد
    چسب سیلیکون 1 عدد
    شبرنگ | پارچه یا.. مقدار لازم
    لامپ ال ای دی 1 عدد
    مدار کنترلی لامپ 1 عدد

    ساخت چراغ خواب با وسایل ساده

    ساخت چراغ خواب با چوب





    ساخت چراغ خواب ساده

    1 :

    در ابتدا استیکر را چاپ کنید و سپس کاترپلات کنید و نگاتیو آن را از شبرنگ جدا کنید بطوری که طرح خود درخت شفاف باشد و حاشیه آن بسته شود  ، دقیقا مانند آنچه که در عکس میبینید ؛ برای اینکار میتوانید طرح و الگو استیکر را از اینترنت مطابق طرح خودتان دانلود کنید و یا از سایت های ارایه دهنده استیکر خریداری کنید و فایل را به خدمات چاپ و کاترپلاتر ببرید که معمولا تمام مغازه های خدمات شبرنگ این امور را انجام میدهند ؛ همچنین میتوانید بروید د از خود آنها بخواهید یک طرح از آرشیو خود برایتان با دستگاه بزنند و آن طرح را استفاده نمایید .

    اکنون تمام تکه های شیشه مربعی را توسط شبرنگ بدون طرح و کاملا بدون روزنه بپوشانید و آن شبرنگ طرح درخت را یا هر طر دیگری که بصورت استیکر برش زده بودید را نیز به طرف یکی از شیشه ها بچسبانید و البته سعی کنید این کار در نهایت تمیزی و آراستگی انجام شود تا زیبایی کار از بین نرود !!

    همانطور که گفتم میتوانید به جای چسباندن شبرنگ و استیکر ، میتوانید با استفاده از کرم حکاکی شیشه و اموزش حکاکی که دادیم از این روش استفاده کنید و یا دیگر روش های آموزش داده شده هنر تزیینی روی شیشه .

    اموزش ساخت چراغ خواب

    ساخت چراغ خواب با چوب





    ساخت چراغ خواب با چوب

    2 :

    سپس در این گام ؛ تکه های شیشه را با چسب سیلیکون به هم بچسبانید که این میشود خوده اسکلت چراغ خواب مکعبی ، در این مرحله نیز تمیزی کار بسیار مهم است ، خیلی دقت کنید تا چسب آنقدر زیاد نزنید که بعد از فشردن تکه های  شیشه به هم مقدار زیادی از لبه های اتصال بیرون بزند ؛ و اگر چنین شد اصلا به آن دست نزنید و سعس نکنید با انگشت یا پارچه و… آن را تمیز کنید چرا که به کلی کارتان را خراب میکند ؛ بلکه اجازه دهید بعد از خشک شدن چسب های بیرون زده را با کاتر ببرید ، اینکار نتیجه نهایی آن تمیزتر خواهد کرد .

    اکنون پایه چوبی را منتاژ کنید و بسازید ، پایه چوبی به شکل یک جعبه که زیر آن باز باشد جهت تعبیه مدار لایتینگ باید بسازید که کاملا در عکس آنچه که مد نظر ما است مشهود میباشد که در آخر اسکلت شیشه مکعبی باید روی این پایه چوبی نصب گردد .

    ساخت چراغ خواب ساده

    آموزش ساخت چراغ خواب تزیینی





    ساخت چراغ خواب با ال ای دی

    3 :

    اکنون میبایست مدار لایتینگ را تعبیه و تغذیه آن را از طریق پورت USB آماده کرد که شماتیک آن در عکس خواهید دید ؛ در این سیستم شما با استفاده از سیستم کنترل نور RGB و استفاده از LED در داخل مکعب شیشه ای و انجام دقیق تمام اتصالات و سیم کشی ها و نصب پورت USB جهت برقرسانی به این مجموعه لایتینگ ، کار ساخت چراغ خواب مکعبی ما تقریبا تمام شده است و شما میتوانید آن را روی میز کامپیوتر خود قرار دهید و با وصل کردن آن به USB کامپیوتر خود یک چراغ لایتینگ بسیار زیبا و دست ساز خود را در معرض نمایش بگذارید و نهایت لذت را ببرید .

    میتوانید سیستم کنترلی نیز برای آن نصب کنید و مستقیم به برق وصل کنید و یک چراغ خواب کاملا حرفه ای داشته باشید .

    ساخت چراغ خواب ساده

    ساخت چراغ خواب با ال ای دی

    چراغ خواب مکعبی

    ساخت چراغ خواب ساده





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->