• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت چراغ ریسه ای پرتره نور

    ساخت چراغ خواب با ال ای دی

    ساخت چراغ ریسه ای پرتره چگونه ممکن است ؟

    آموزش ایده جالب ساخت لامپ نور و سایه دست ساز –

    با درود ؛ این آموزش بسیار زیبا و در عین حال ساده است ، ایده بسیار جالبی است که توسط شخص به تحقق پیوسته است و توسط این وبسایت به حضور شما کاربران محترم تقدیم شده است ؛ در ادامه با ساخت‌چراغ جالب نور و سایه آشنا میشوید که بسیار مناسب اتاق خواب است تا از آن به عنوان یک چراغ‌خواب بسیار جذاب استفاده کنید و حتی میتوانید از این چراغ برای جشن ها و عیدها از آن برای افزایش جنبه تزیینات و دکوراسیون خانه استفاده نمایید ، البته این آموزش نیز مانند اکثر آموزش های سایت قابلیت تغییر متناسب با طرح و نظر مد نظر شما را داراست و به راحتی میتوانید از این آموزش ساخت چراغ صرفا جهت ایده برای خلق کردن و ساخت چراغ هایی متنوع و ابتکاری بهره گیرید !!

    این آموزش به نوعی چراغ‌ریسه ای معمولی است که ما با ساخت جعبه های مقوایی طرح دار برای هر عدد از چراغ های ریسه ؛ یک قاب و محفظه برای آن ساخته و روی آن منتاژ کرده ایم ، در نهایت پس از روشن شدن ریسه سایه های طرح روی جعبه بر دیوار های اطراف خواهد افتاد که منظره زیبایی ایجاد میکند و شما از این نوع لامپ میتوانید به عنوان چراغ‌خواب تزیینی در اتاق خواب یا سالن و…. استفاده کنید که نمای بسیار زیبایی در تاریکی به محیط اطراف خود میبخشد .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    ریسه چراغ 1 عدد
    کورل | Silhouette 1 عدد
    کاغذ مخصوص | مقوا 1 عدد
    چسب 1 عدد





    اموزش ساخت چراغ خواب

    1 :

    ابتدا توسط نرم افزار برداری و غیر گرافیکی مانند کرل یا نرم افزار Silhouette Studio که در اینجا استفاده شده طرح رو مطابق شکل آماده کنید که البته اگر هنوز کار با چنین نرم افزار هایی را فرا نگرفته اید و از با دیدن این آموزش و امثال آنها تصمیم دارید کار با آن را یاد بگیرید باید بگویم کورل و فتوشاپ 2 نرم افزاری هستند که سعی کنید به آنها تسلط داشته باشید و این 2 نرم افزار حتی در ارتقاء جایگاه شغلی و افزایش قدرت رزومه کاری شما بسیار موثر هستند ، با استفاده از وکتور ها و طرح های موجود در نرم افزار ما یک طرح را به دلخواه انتخاب کرده و روی الگو ساخت جعبه هرمی قرار داده ایم ! همانطور که دیدید خروجی فایل ما در اصل 2 قسمت است ، یکی الگو جعبه و دیگری نقش و نگار آن که هر دو روی هم به درستی و با دفت فیکس شده اند ، البته همانطور که گفتم میتوانید طرح دیگری که مد نظرتان است را آماده کنید و یا اصلا فرم جعبه مقوایی را جور دیگری طراحی کنید ! ضمنا یادتان باشد طرح و یا الگو نقشی که روی قالب جعبه می اندازید در نهایت کار ، همان تصویری است که بصورت بزرگ شده با سایه روشن ها توسط چراغ روی دیوار نقش میبندد ، پس حتما این موضوع را با تجسم کردن تابش نور چراغ ها ، لحاظ بفرمایید تا یک انتخاب خوب داشته باشید .

    آموزش ایده با کورل

    نرم افزار ساخت چراغ سایه روشن





    آموزش ساخت لامپ ال ای دی

    2 :

    اکنون فایل خروجی نرم افزار را که مناسب با دستگاه کاترپلاتر است به همراه ورقه مورد نظر که میتواند کالک یا مقوای ساده باشد یا مقوای مخصوص به خدمات چاپ و برش ببرید و بگید براتون طبق الگو برش بزنن ؛ البته اگر بار اولتون است حتما قبلش با خدمات کاتر هماهنگ کنید در مورد اینکه فایلتون باید چه فرمت و یا چه سایزی داشته باشه و اینکه ابعاد رو باید چند در چند تنظیم کنید و نوع کاغذ و… ؛ البته میتوانید به خدمات لیزر هم این امر را محول کنید که خروجی کار دستگاه لیزر به مراتب دقیق تر است البته احتمالا بر روی مقوای نازک کار شما را انجام ندهند به علت افزایش احتمال آتش سوزی کار ! در نهایت پس از اینکه کار و الگوی ساخت چراغ شما برش خورد میتوانید اکنون به مرحله بعدی رفته !

    در اینجا به علت نازکی ورق و اینکه میبایست یک طلق به عنوان زیر کار همراه کاغذ به دستگاه داده میشد ؛ برخی قسمت های برش خورده به زیر کار چسبیده اند که با شستشوی آن ما ورق زیرکار را کاملا تمیز میکنیم تا در اینده مجددا مورد استفاده قرار دهیم .

    ساخت لامپ ساده

    ساخت چراغ طرح دار برای اتاق خواب





    ساخت چراغ خواب با وسایل ساده

    3 :

    در نهایت مقوا یا طلق برش خورده را کاملا از قسمت های زاید پاک نمایید تا طرح اصلی نمایان شود و اکنون قالب کارتن مقوایی را طبق الگو از روی خطوط تا ؛ تا بزنید و در آخر توسط چسب آنها را چسبانده تا جعبه هرمی ما کاملا شکل بگیرد و قبل از آنکه چسب خشک شود ، هر عدد یا یکی در میان از چراغ های ریسه شلنگی را در جعبه بین لایه های مقوا قرار دهید و کاملا بهم محکم کنید تا چراغ های ریسه نتوانند به راحتی از باکس مقوایی خارج شوند و زحمت شما را خراب کنند و در نهایت با روشن کردن چراغ از نتیجه کار لذت فراوان ببرید ؛ همانطور که میبینید آنچه بر روی دیوار ها نقش میبندد تشعشع نور چراغ از روزنه های طرحی است که ما روی جعبه کاغذی ایجاد کرده ایم و این نقش و نگار کاملا بصورت یک پرتره زیبا روی دیوار اتاق نقش بسته است ، میتوانید با انتخاب و خرید یک چراغ ریسه ال ای دی  چند رنگ یا همان ریسه LED  ازنوع RGB ، به جذابیت آن اضافه کنید .

    آموزش ساخت لامپ ال ای دی

    ساخت چراغ ریسه ای نورانی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    3 نظر

    1. adele

      سلام وقت بخير
      چنتا سوال داشتم ،،،نميشه به جاي استفاده از نرم افزار ليزر و خدمات چاپ اين كارهارو دستي انجام داد و اينكه گفتين ممكنه مقوا آتيش بگيره من خيلي نگران شدم ميشه در مورد مقواش بيشتر راهنمايي كنين ؟ راهكاري هست كه ضد تحريق بشه مقوا ؟مقوا ي ماكت سازي ميشه استفاده كرد؟
      با سپاس

      پاسخ
      1. juzani

        سلام . adele جان همه چیز رو دستی میشه انجام داد ؛ ما صرفا به این دلیل گفتیم خدمات سی ان سی برای کسایکه میخوان تو تیراژ کار کنن و کارآفرینی کنن ولی برای ساخت یکی و بصورت خانگی دستی کاملا قابل اجرا است . در مورد آتیش گرفتن هم باید بگم در صورتی که از لامپ های پرمصرف قدیمی که خیلی داغ میشدن استفاده کنین ممکنه در اثر حرارت تولید شده به مشکل بخورین که جای نگرانی نیست و میتونین از نوع LED استفاده کنید که حرارتی نداره . نوع کاغذ هم دلخواه هست میتونید از کاغذ کالک ضخیم استفاده کنید و…

        پاسخ
    2. سعید

      با سلام و ادب

      مطالب خیلی خوب بودن . لطفا راهنمایی کنید طلق لوستر سازی از کجا بخریم و در بازار به اسمی فروش میرو ؟ آیا اسم تجاری دارد ؟

      با احترام / هاشمی

      پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->