• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت چراغ LED با برق بیسیم

    ساخت چراغ LED بیسیم

    برق بیسیم و ساخت چراغ LED بیسیم ساده

    ایده ساخت چراغ وایرلس دست ساز

    با درود فراون – آموزشی خاص و بسیار جالب انتقال برق بیسیم را برایتان تدارک دیده ایم که هم نوعی آموزش ساخت چراغ وایرلس و هم نوعی آموزش چگونگی انتقال برق بیسیم که مطمئن هستم بسیار برایتان جالب خواهد بود که چگونه بسیار ساده میتوان برق را انتقال داد .

    اینکه چگونه برق را بصورت بیسیم انتقال دهیم ، اصول کار مانند اصول کار ترانس است که یک سیم پیچ اولیه یا القاگر داریم و یک سیم پیچ ثانویه یا القا شونده ، اینجا نیز چنین است ما ابتدا باید یک نوسان ایجاد کنیم و یک موج متناوب بسازیم و سپس آن را در سیم پیچ دوم خروجی بگیریم ، بدین سان یک انتقال دهنده برق بیسیم خواهیم داشت .

    البته با تغییر و اصلاح آن میتوان به نتایج جالبتری دست پیدا کرد !

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    ترانزیستور NPN 1 عدد
     سیم لاکی مقدار لازم
    لامپ LED 1 عدد
    باطری 1.5 ولتی AA 1 عدد
    مقاومت 1کیلو اهم 1 عدد
    ابزار و لوازن تعداد لازم

    لوازم مورد نیاز ساخت برق بیسیم

    لوازم ساخت چراغ LED با برق بیسیم





    مدار انتقال برق بی سیم

    1 :

    همانطور که در ابتدا عنوان شد هدف ما ساخت سیستم انتقال برق بیسیم با استفاده از قطعات لوازم دور ریز است ، لذا جهت برداشتن قطعاتی مانند مقاوت و ترانزیستور و… ما یک برد مستعمل از یک تلفن را در اختیار داشتیم که از آن برد این قطعات را جدا کردیم که در تصاویر میبینید .

    برای سیم لاکی هم ترانس بالاست لامپ CFL را که خود لامپ آن شکسته باشد و یا بوبین مستعمل درب باز کن و یا خود رله کنتاکت برق و… ؛ بدین ترتیب همه چیز را از لوازم دور ریز بدست آوردیم .

    استفاده از برد های الکترونیک

    ساخت چراغ LED با برق بیسیم

    استفاده از سیم لاکی

    آموزش ساخت چراغ LED با برق بیسیم





    ساخت شارژر بیسیم

    2 :

    شماتیک مداری برق بیسیم که ما قصد ساخت آن را داریم ؛ در تصویر بالا مشاهده میفرمایید .

    ابتدا با استفاده از سیم لاکی که در اختیار داریم یک کویل میپیچیم ، این کویل سیم پیچ دریافت کننده یا ثانویه میباشد و کویل را به دور درب یک قوطی قرص به تعداد 30 دور میپیچیم و در آخر از سیم لاکی به دور خودش میپیچیم تا مانند کلاف شود .

    ساخت سیستم وایرلس

    ساخت چراغ LED با برق بیسیم در خانه





    روش انتقال برق بدون سیم

    3 :

    اکنون سیم پیچ اولیه را که ارسال کننده میباشد را آماده میکنیم ، همانطور که در دیاگرام مداری میبینید ما برای این سیم پیچ یک سر وسط باید در نظر بگیریم که قاعدتا با توجه به 30 دور بودن سیم پیچ ، سر وسط را در دور 15 باید بیرون کشید .

    یعنی شما بر روی همان درب بطری 15 دور سیم میپیچید و سپس یک دور را بیرون می آورید و ادامه سیم پیچی را که 15 دور است انجام میدهید تا 30 دور تکمیل گردد .

    آموزش سیم پیچی

    روش ساخت چراغ LED با برق بیسیم





    انتقال برق از طریق امواج

    4 :

    اکنون سر تمام سیم لاکی ها را تمیز کنید ، این کار را بدینگونه انجام دهید که ابتدا توسط حرارت ملایم که به سیم آسیب نزند ، لاک آن را بسوزانید و سپس توسط یک سمباده نرم آن را بتراشید به گونه ای که مغز مسی آن برایتان آشکار گردد .

    سپس با روغن لحیم و قلع آنها را قلع بزنید و هر کلاف را به طرف خود لحیم کنید که برای این منظور یک کلاف مستقیم به لامپ LED و کلاف دیگر به مجموعه فرستنده مقاومت و ترانزیستور و… متصل میگردد که نحوه اتصال آن را در قسمت بعد برایتان توضیح خواهیم داد .

    آموزش سیم پیچی

    ساخت چراغ LED برق بیسیم





    ساخت مدار بی سیم برق

    5 :

    حال نوبت به منتاژ مدار برق بیسیم میرسد ، ترانزیستور را به گونه ای در دست بگیرید که سمت تخت آن رو به شما و بالا باشد ، در این حالت پایه سمت چپ امیتر نام دارد ، پایه وسط بیس و پایه سمت راست کولکتور میباشد ! نقشه و دیتا شیت ترانزیستور نیز در نت موجود است .

    یک سر مقاومت به پایه بیس متصل میگردد و سمت دیگر مقاومت به یکی از دو سر سیم پیج فرستنده ( هشدار : به سر وسط متصل نکنید ) ؛ سر دیگر سیم پیچ فرستنده را به کلکتور ترانزیستور متصل کنید ، سر وسط سیم پیچ را به قطب مثبت باطری و پایه امیتر ترانزیستور را به قطب منفی باطری متصل کنید و در نهایت این مجموعه را در یک قاب همراه با کلید تعبیه کنید تا شکیل تر شود و اصولی تر باشد .

    اکنون با نزدیک کردن سیم پیچ دوم متصل به LED شاهد روشن شدن آن خواهیم بود !!! امید که از این آموزش نهایت استفاده و لذت را برده باشید .

    میتوانید از همین سیستم و مدار برای ساخت شارژر موبایل هم استفاده کنید فقط میبایست کمی تجهیزات مانند رگولاتور و فیکس کننده و تقویت و.. به آن اضافه کنید ولی اصول کار همین است .

    ایده با بوبین ها

    انتقال برق بیسیم در خانه

    نحوه انتقال برق بدون سیم

    پروژه انتقال برق بیسیم





    مشاهده ویدیوی ساخت مدار انتقال برق بیسیم

    در پایین ویدیوی این آموزش را خواهید دید که میتواند بسیار برای شما مفید واقع گردد و ابهامات را بطور کلی رفع نماید .





    پروژه های ساخت برق بی سیم

    در ادامه ساخته کاربران محترم را خواهید دید که با دیدن این آموزش توانسته اند یک مدار و سیستم انتقال برق بیسیم را بسازند ! امیدواریم به زودی شاهد ساخته های شما نیز باشیم و نام شما را به عنوان یک سازنده لوازم و پروژه به کاربران معرفی کنیم.

    آموزش ساخت چراغ بیسیم

    ساخت چراغ LED با برق بیسیم





    منبع نوشته:http://www.instructables.com/id/Wireless-Electricity-Transmission-Simple-things-re/

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->