• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده

    آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده

    آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده خانگی دست ساز –

    ایده ساخت مولد برق –

    با درود فراوان خدمت کاربران محترم – در این آموزش قصد داریم با بسیار ساده و آسان مولد برق مینیاتوری بسازیم و شمارا با نحوه و کاربرد صفحات پیزو الکتریک آشنا سازیم تا بتوانید در سایر پروژه های مورد نظر خود از آنها بهره ببرید و ایده های خلاقانه و ابتکاری خوبی بسازید . در این آموزش میتوانید ببینید قطعه پیزو چه کاربردی دارد و با آن آشنا خواهید شد , این قطعه در بازار الکترونیک یافت میشود و حتی در برخی اسباب بازی ها نیز کاربرد دارد , به عنوان مثال اسباب بازی هایی که نسبت به ضربه و یا موج صدا واکنش نشان میدهند قطعا یکی از این قطعه های پیزو در آنها ه کار رفته است که در واقع مانند سنسور عمل مینماید . خاصیت پیزو‌الکتریک ها بسیار است و نحوه و چگونگی عملکرد آنها را میتوانید با کمی جستجو در اینترنت کاملا متوجه شوید . نمونه بسیار جالب این خاصیت همان جرقه زن های فندک اتمی است که بر اساس این خاصیت عمل مینمایند . در ادامه با ما همراه باشید در آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده در خانه .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    پیزو الکتریک 1 عدد
    سیم مقدار لازم
    لامپ LED 1 عدد
    استیکر تعداد لازم

    لوازم ساخت کاردستی

    آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده


    ایده ساخت مولد برق

    1 :

    در ابتدای امر سیم ها را در 2 طرف پیزو قرار میدهیم و یا آنها را لحیم میکنیم و یا اینکه با برچسب استیکر بر روی آن ثابت نگه میداریم که ما مورد دوم را انجام داده ایم که در تصاویر نیز گویا هستند که قسمت سفید رنگ سرامیکی مانند ؛ پلاریته منفی و قسمت فلزی و پشتی آن پلاریته مثبت میباشد که پس از نصب همانطور که میبینید توسط چسب استیکر پوشانده شده و سپس توسط کانکتور به لامپ LED متصل شده و شما با هر بار فشردن صفحه پیزو نور حاصل از جریان الکتریکی را خواهید دید . امیدواریم که از این آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده نهایت استفاده را برده باشید ؛ موفق باشید .

    نحوه ساخت پیزوالکتریک خانگی

    آموزش ساخت ژنراتور پیزو الکتریک ساده


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->