• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش طرز تهیه ماگ کیک (Mug cake)

    نحوه درست کردن ماگ کیک

    طرز تهیه ماگ کیک کاکائویی در خانه –

    ماگ کیک یا کیک لیوانی را چگونه درست کنم؟

    با درود فراوان ؛ در این برنامه آموزشی با شما هستیم تا نحوه طرز تهیه ماگ کیک که یک نوع کیک 1 نفره است را به شما آموزش دهیم – ماگ  چیست ؟ همان لیوان های بزرگ عمدتا از جنس سرامیک با طرح و نقش های زیبا مانند استارباکس و… که از لیوان های سرامیکی معمولی بزرگتر هستند ؛ معمولا وقتی در این لیوان های 1 نفره کیک درست میکنیم به آن میگوییم ماگ کیک ، کیک لیوانی یا کیک فنجانی و یا کاپ کیک …. ماگ کیک را به شخصه بسیار دوست دارم و به عقیده من فوق العاده است چراکه نیازی به ابزار و لوازم زیادی مانند کیک پزی معمول نداره و اینکه چون مواد و حجم آن یک نفره است حتی اگه اشتباهی صورت گیرد و کیک خراب شود باز هم مواد زیادی هدر نرفته که البته نکته جالب این است که همواره وقتی حجم غذا یا کیک و شیرینی و یا …. کوچکتر میشود خوشمزه تر و با کیفیت تر میشه ، به شخصه این برای من به دفعات رخ داده :دی ؛ در تهیه مواد ماگ کیک شما نیازی به ظروف زیاد ندارید و همان ماگ شما تمام آنچیزی هست که نیاز دارید ضمن اینکه شما حتی میتوانید از این همزن های مینیاتوری که بسیار کوچک هستند و با باطری کار میکنن اسفاده کنید و نیازی به همزن بزرگ و… ندارید و بسیاری موارد جالب دیگر که از مزایای این نوع کیک ها هستن .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 4 قاشق بزرگ
    شکر 3 قاشق بزرگ
    بکینگ پودر 1 قاشق متوسط
    تخم مرغ 1 عدد
    پودر کاکائو 2 قاشق بزرگ
    روغن | کره 1 قاشق بزرگ
    شیر 3 قاشق بزرگ
    نمک مقدار ناچیز
    شکلات نوتلا مقدار دلخواه
    دراژه مقدار دلخواه

    آنچه برای ماگ کیک نیاز است

    مواد لازم جهت تهیه ماگ کیک شکلاتی


    طرز تهیه کیک فنجانی ساده

    1 :

    ابتدا آرد ، شکر ، کاکائو ، بکینگ پودر و نمک  را مخلوط کرده و پس از یکبار الک کردن اونها ؛ مواد را در ماگ میریزیم ؛ در آخر تخم مرغ را که قبل تر بیرون از یخچال گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود و به دمای اتاق برسد را اضافه میکنیم و سپس همچنین روغن یا کره آب شده را به این مواد اضافه میکنیم و با استفاده از همزن دستی یا برقی مواد را کاملا مخلوط میکنیم و هم میزنیم ؛ سپس شیر و دراژه شکلاتی را که قبلا آماده کرده بودم را به مواد اضافه میکنیم و مجددا با هم زن دستی به آرامی مخلوط میکنیم ؛ در این مرحله اگر میخواهید شکلات ذوب شده یا خامه شکلاتی و یا نوتلا اضافه کنید میتوانید اینکار را انجام دهید و به غلظت مواد داخل ماگ اضافه کنید .

    در آخر پس از اینکه کاملا مواد را مخلوط کرده اید حجم کلی مواد داخل ماگ نباید از نصف و یا حداکثر 3/4 ماگ بیشتر باشد چراکه پس از مرحله پخت حجم کیک زیاد شده و ممکن است از لیوان سر ریز کند و کار خراب شود .

    ماگ کیک در 3 دقیقه

    طرز تهیه ماگ کیک با فر در چند دقیقه





    کیک سه دقیقه ای در ماکروویو

    2 :

    اکنون ماگ یا لیوان یا فنجان را در فر یا با مایکروفر به مدت 3 دقیقه قرار میدیم ، مدت زمان و توان مایکرو را به درستی تنظیم کنید و در این رابطه اگر تجربه کافی ندارید حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه بفرمایید ؛ جهت اطمینان بیشتر میتوانید پس از گذشت مدت زمان به کیک سر بزنید و اگر دیدید هنوز کاملا پخته نشده ، بار دیگر آن را در فر قرار دهید تا کاملا بپزد ؛ برای ما در خانه این مدت از 5 دقیقه تجاوز نکرد و در این زمان کیک کاملا آماده شده بود .

    در ارتباط با این روش کیک پزی باید بگویم که بسیاری موارد را میتوانید به دلخواه خود کم یا اضافه کنید و ماگ کیک جالب تری حتی تهیه کنید ؛ مثلا میتوانید آن را رنگی مانند کیک رنگارنگی و … چند رنگ درست کنید و برای پذیرایی از میهمان در فنجان های پذیرایی درست کنید و روی آن بستنی و خامه شکلاتی و.. استفاده نمایید که این ایده ها همگی میتواند برای ماگ کیک شما قابل اجرا باشد .

    در نهایت امیدواریم که از این آموزش طرز تهیه ماگ کیک نهایت استفاده و لذت را برده بوده ؛ موفق باشید .

    کیک با مایکروفر

    آموزش طرز تهیه ماگ کیک خانگی




     


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    3 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->