• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش کار کرم حکاکی شیشه

    ایده با حکاکی روی شیشه با کرم

    نحوه کار کرم حکاکی شیشه و لیوان چگونه است –

    حکاکی روی لیوان و بطری –

    با درود – کرم حکاکی شیشه سالها است که در ممالک پیشرفته جهت سهولت و دقت در امر حکاکی و قلم زنی شیشه کاربرد دارد ولی متاسفانه سالها در ایران چنین امکانی وجود نداشت و اگر شخصی نیازمند به این کرم میبود , میبایست آن را بصورت سفارشی از خارج تهیه میکرد . اما اخیرا این کرم در داخل تولید میگردد و البته نمون خارجی نیز به داخل وارد شده و در بازار موجود است که البته طبق معمول نمونه وارداتی یک کپی بی کیفیت از نمونه اصلی مارک معتبر است که با کیفیت پایین و فقط با آن طرح و بسته بندی در داخل فروخته میشود ؛ در مقابل نمونه های ایرانی هم موجود هستند که اگرچه از لحاظ کیفیت شاید اگر بتوانید !! نمونه اصلی را تهیه کنید ! به آن نرسد ولی از نمونه های خارجی موجود در بازار به مراتب هم قیمت مناسب تری دارند و هم کیفیت بهتری . برای خرید میتوانید از فروشگاه ما آن را تهیه نمایید که اطلاعات و .. محصول در صفحه مخصوص آن در قسمت فروشگاه موجود است ؛ کافی است اینجا کلیک نمایید . در بازار و… نیز یافت میشود . پس از خرید و تهیه آن دیگر خیالتان راحت است چون این کرم های چندین بار قابل استفاده بوده و متوانید آن را مرتبا رقیق و یا غلیظ نمایید و بارها استفاده نمایید . برای نحوه یادگیری چگونگی طرز کار حکاکی شیشه و لیوان مربا و… در ادامه آموزش با ما همراه شوید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    شیشه مورد نظر
    برچسب شبرنگ 1 عدد
    کرم حکاکی 1 عدد
    دستکش و سایر لوازم 1 عدد

    لوازم مورد نیاز برای حکاکی

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه


    طراحی روی شیشه با الگو

    1 :

    برای ایجاد طرح ها و نقوش بر روی شیشه شما در گام نخست نیاز به شابلون یا الگو دارید . بسته به اینکه طرح مورد نظر شما تا چه میزان سخت و پیچیده باشد این طرح نیز ساخت آن مشکل تر میشود ؛ برای مثال اگر میخواهید یک طرح بسیار ساده و معمولی بدون پیچیدگی را ایجاد نمایید ؛ میتوانید آن را با بیسوری و یا تیغ کاتر بر روی شبرنگ یا برچسب های دیگر ایجاد نمایید و یا برای طرح های پیچیده تر و لوگو و الگو های اینترنتی و یا حتی حکاکی تصویر اشخاص بر روی شیشه ؛ شما به یک وکتور که در کورل ساخته شده باشد نیاز دارید و سپس آن وکتور و خروجی کورل را به خدمات شبرنگ بدهید تا آن طرح را بر روی برچسب های شبرنگ توسط دستگاه کاترپلاتر ایجاد نمایند و سپس به مرحله بعد خواهیم رفت .

    نحوه ساخت شبرنگ

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه




     


    نحوه و آموزش استفاده از محلول و کرم حکاکی

    2 :

    اکنون لیوان یا همان شیشه و سطح کار را کاملا تمیز و خشک کنید ؛ سپس الگو را که همان شبرنگ و برچسب نگاتیو طرح است را بر روی سطح بچسبانید و سپس با ناخن و انگشت و یا اگر سطح کار وسیع است با پارچه و یا طی دستی لاستیکی بر روی برچسب بکشید تا کاملا بدون حفره و حباب به سطح چسبیده باشد .

    آموزش حک کردن لوگو

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه


    روش جدید حکاکی بدون زحمت با کرم حکاکی

    3 :

    اکنون کرم را هم بزنید تا اگر دچار ته نشینی شده است یکدست شود ؛ سپس دستکش را دست کنید و با استفاده از چوب بستنی یا… کرم را بر روی سطح کار یریزید . کرم را در قسمتهایی که میخواهید حکاکی شود بریزید و سپس بگذارید مدتی به همان صورت باقی بماند . اگر طرح شما دارای نقطه ها و خطوط بسیار ریز و کوچک است سعی نمایید از کرم رقیق شده استفاده نمایید تا روزنه ها را پوشش دهد و اگر طرح بزرگ و پرحجم است کرم غلیظ بهتر است و در ضمن هرچه کرم غلیظ تر باشد و سفت تر ؛ اثر خورندگی شدیدتر است و لذا کلملا مشخص است ه برای کرم حکاکی شیشه باید مدت زمان را بر حسب همین پارامترها محاسبه نمایید .

     

    نحوه ایجاد طرح روی شیشه

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه

    با استفاده از این روش میتوانید بر روی هر گونه شیشه و بطری و لیوان دور ریز و بدرد نخوری طرح های زیبایی ایجاد نمایید و از شیشه های دور ریز بهترین شکل ممکن استفاده تزیینی نمایید همچنین کاربرد بسیار عالی این روش میتواند برای تزیین جداکننده های فضای داخلی منزل که از شیشه هستند باشد مانند تصویر زیر ؛ موفق باشید .

     

    نمونه های زیبا از حکاکی شیشه

    آموزش کار کرم حکاکی شیشه




     


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->