• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • روش بو دادن قهوه در منزل

    آموزش بو دادن قهوه

    بو دادن قهوه در منزل چگونه است ؟

    آموزش رست قهوه

    با درود فراوان – برای میل کردن بهترین قهوه با حداکثر طعم و لذت یکی از مهمترین کارها میتواند تهیه قهوه خام و انجام مراحل بو دادن قهوه در خانه پیش از دم کردن آن باشد ؛ در این کار شما قهوه سبز را از فروشنده خریداری میکنید که این قهوه بصورت دانه های سبز و آسیاب نشده قهوه هستند و سپس با روشی که در ادامه میبینید قهوه را رست میکنید یا همان برشته کردن است که در این کار اکنون شما میتوانید نوع قهوه را مشخص کنید که معمولا بعد از رست به 4 دسته اصلی :

    لایت ( light ) ؛ مدیوم ( medium ) ؛ مدیوم-دارک ( medium-dark ) ؛ دارک ( dark) تقسیم میشود که در ادمه توضیح مفصل ارایه خواهیم کرد .

    طرز تهیه قهوه دارای روش های فراوانی است که هر شخصی در این زمینه دارای روش ها و سلایقی است و حتی برخی به روش هایی ابداعی نیز دست یافته اند ؛ برای آماده کردن بهترین قهوه میبایست قهوه سبز و خام را در دستگاه رست قهوه که شبیه یک قابلمه است ریخته و مراحل را طی کنید تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    دانه قهوه سبز مقدار لازم
    دستگاه رستر 1 عدد
    آسیاب کن 1 عدد
    قهوه جوش 1 عدد

    بو دادن قهوه در خانه

    آموزش بو دادن قهوه





    انواع رست قهوه

    1 :

    در ابتدا همانطور که گفته شد قهوه ها را در ظرف قابلمه دستگاه بو دادن قهوه بریزید ؛ اکنون زیر آن را روشن کنید و در حرارت بگذارید تا قهوه هم خورده شود ! در گام نخست قهوه در دمای حدود 180 درجه سانتیگراد قرار دارد و در این مرحله قهوه متناسب با مقدار رطوبت درونی شروع به بخار میکند که یعنی در حال خشک شدن است و سپس رنگ آن طلایی خواهد شد !

    سپس در اولین محصول و یا اولین رست که همان لایت نام دارد ؛ قهوه در دمای حدود 200 درجه سانتیگراد دچار افزایش حجم شده و صدایی شبیه ترق و تروق میدهد و رنگ آن از طلایی به طلایی پررنگ تغییر میکند !

    در رست دوم که مدیوم یا متوسط است ؛ دمای قهوه تا 220 درجه افزایش یافته و رنگ آن حدودا قهوه ای میشود که به این نوع رست آمریکن نیز گفته میشود !

    در رست سوم که دمای قهوه بین 220 تا 230 درجه قرار دارد رنگ قهوه کاملا قهوه ای تیره شده و ترک های بیشتری در آن به چشم میخورد و ضمنان سطح قهوه به نظر روغنی دیده میشود که این رست را مدیوم-دارک یا وینا نام دارد !

    در رست آخر از بو دادن قهوه ؛ رنگ آن کاملا تیره رنگ میشود و روغن سطح روی قهوه را میگیرد که این حالت دارک است که فرانسه یا ایتالیایی نیز نام دارد !

    دستگاه تفت قهوه

    بو دادن قهوه در منزل





    بو دادن قهوه در خانه

    2 :

    چند نکته در مورد رست قهوه :

    1 : هر چه قهوه در حرارت بیشتری باقی بماند مقدار کافئین آن کمتر میشود !

    2 : اگر میخواهید قهوه را رست و سپس انبار کنید خاطرتان باشد آفت خرابی قهوه رطوبت و نور خورشید و هوا است و هرگز قهوه را در ظرف در باز نگه ندارید !

    3 : ضمنان قهوه دارای گاز ساتع در مرور زمان است پس اگر در ظروف مستحکم فلزی یا شیشه نگهداری میکنید حتما دارای سوپاپ اطمینان باشد و یا در کیسه های پلاستیکی بصورت وکیوم و کاملا خالی از هوا نگهداری کنید .

    دستگاه بو دادن قهوه

    روش بو دادن قهوه در خانه





    بو دادن قهوه خام

    3 :

    در نهایت همانطور که در تصاویر دیدید مراحل بو دادن قهوه یا فراوری قهوه در خانه به پایان رسیده و شما میتوانید با آسیاب کردن و سرو قهوه در همان لحظه نهایت لذت را از این نوشیدنی طبی ببرید !

    روستر قهوه

    بو دادن قهوه چگونه است





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->