• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت بازی جنگا چوبی

    jenga

    آموزش ساخت بازی جنگا چگونه است ؟

    بازی جنگا Jenga چیست

    با درود فراوان – نام بازی جنگا به گوشتان خورده است ؟ اگر خیر ! باید بگوسم این بازی متشکل از تعدادی شمش های چوبی یا پلاستیکی یا فلزی و یا… است که این بازی نوع چوبی آن متداول تر و مشهور تر است که البته ساخت بازی جنگا در این آموزش مد نظر است که خواهید دید .

    اما در مورد نحوه بازی با آن باید بگویم ؛ میتوان چندین مدل آن را بازی کرد !

    البته 2 روش کلی دارد یکی با تاس و دیگری بدون تاس که نوع اول به این شکل است که هر کعب چوبی دارای شماره ای از 11 تا 66 میتواند باشد و شما 2 تاس در اختیار دارید که از کنار هم قرار دادم 2 عدد مشاهده در تاس ها عدد چوب مورد نظر بدست می آید و شما باید آن چوب را بدون ریختن برج جنگا بیرون بکشید !

    حالا در نوع بدون تاس شما میتوانید هر چوبی که مناسب تر است و راحتتر است را بیرون بکشید که نوع اول قطعا هیجان بیشتری دارد و البته سخت تر است ؛ برای نوع دوم میتوان چندین روش و ترکیب مختلف برای چیدمان قطعه ها بکار برد و استفاده کرد که آموزش بازی آن در ادامه خواهیم گفت .

    در ادامه شما را به تماشا و فراگیری ساخت بازی جنگا دعوت مینماییم .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چوب مقدار لازم
    ادوات برش 1 عدد
    سمباده و پولیش تعداد لازم
    خط کش 1 عدد





    آموزش کار با چوب

    1 :

    اگر شما نیز مانند تصویر ما ؛ مقداری تیر و تخته چوبی در گوشه خانه بلا استفاده دارید و یا اصلا چوب ندارید ولی از ضایعات و دور انداختنی ها این چوب ها قابل برداشت است به شما پیشنهاد میکنم بازی جنگا را با آن بسازید !!

    برای شروع ابتدا چوب ها را در ابعاد 4 پهلو با یکی از اندازه های 2×2 یا 3×3 یا 4×4 سانتیمتر و…. برش بزنید بصورت کاملا صاف و یکدست همانند تصویر ؛ به تعداد لازم اینکار را برای همه چوب ها انجام دهید  .

    آموزش ساخت بازی ساده

    نحوه ساخت بازی جنگا چوب





    ساخت دست ساز چوبی

    2 :

    اکنون به اندازه و طول لازم مثلا برای قطر 2×2 میتوانید طول 8 سانتیمتر را در نظر بگیرید ؛ و سپس چوب ها را در این ابعاد برش طولی بزنید تا جاییکه به تعداد دلخواه برسید مثلا 35 عدد یا بیشتر یا کمتر .

    در آخر با سمباده و پولیش تمام سطوح تکه چوب ها را سمباده بزنید و پولیش بزنید تا کاملا صاف بشود ! میتوانید گوشه های آن را نیز بصورت گرد یا حلالی کنید .

    در آخر بازی شما کاملا آماده است و اکنون حتی میتوانید با استفاده از ابزار شماره زنی ، روی مقطع بازی ها شماره بزنید و یا اگر در تیراژ بالا میخواهید این بازی را بسازید و تولید انبوه کنید ، میتوانید از لیزر برای چاپ برند و نام تولیدی و شماره های آنها را حک کنید .

    چوبی اسباب بازی

    ساخت بازی جنگا چوبی با دور ریز

    آموزش ساخت اسباب بازی

    آموزش ساخت بازی جنگا چوبی

    اموزش ساخت اسباب بازی چوبی

    ساخت بازی جنگا چوبی

    ساخت بازی ساده

    ساخت بازی جنگا چوبی در خانه




     


    منبع نوشته:http://www.instructables.com/id/Giant-Jenga-2/

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->