• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت قفسه کتاب دیواری

    ساخت قفسه در منزل

    ایده خلاقانه ساخت قفسه کتاب با مقوا –

    آموزش ساخت قفسه کتاب دیواری در خانه –

    با درود ؛ داشتم به قیمت یک قفسه کتاب ساده دیواری نگاه میکردم که چقدر گران است ! که در همین هنگام ایده ساخت قفسه کتاب دیواری به ذهنم رسید آن هم با مقوا !! مقوایی که قرار بود دور انداخته شود و حالا قرار است این متریال دور ریز نظمی به کتاب های خانه و همچنین تغییر و زیبایی در فضای دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کند که بسیار هیجان انگیز است و از شما نیز دعوت میکنم تا همراه ما شوید و نحوه ساخت این قفسه دیواری مقوایی را بیاموزید و در زندگی خود به کار بندید ؛ امیدوارم که از این آموزش ما نهایت استفاده و لذت را ببرید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    مقوا 3 لا مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    گیره 1 عدد
    کاتر 1 عدد
    قلم 1 عدد
    نقاله+گونیا+خط کش 1 عدد

    قفسه کتاب دیواری

    نحوه ساخت قفسه کتاب مقوایی





    ساخت قفسه کتاب با وسایل دور ریختنی

    1 :

    اول از همه به تصویر فوق خوب نگاه کنید و عکس را در سایز اصلی باز کنید و آن را در کامپیوتر خود ذخیره نمایید ؛ این تصویر حاوی اندازه ها و مقادیری است که طبق آن میخواهیم مقوا را برش بزنیم و اشکال مربعی لازم را برای باکس دیواری مان را بسازیم ؛ پس بسیار مهم است ! ما طبق آنچه که گفتم و شما نیز در تصاویر میبینید و متوجه شده اید ، الگو ساخت را بر روی مقوای اصلی قرار میدهیم و شروع میکنیم به خط کشی های لازم جهت خطوط برش و تا ! میتوانید این 2 خطوط را از هم متمایز نمایید به این صورت که خطوط برش را ممتد ترسیم کنید و خطوط تا و خم را مقطع رسم کنید .

    قفسه کتاب کوچک

    مراحل ساخت قفسه کتاب دست ساز





    آموزش ساخت باکس دیواری

    2 :

    اکنون در این گام از ساخت قفسه دیواری ؛ با کارت تکه ها و قسمت های اضافه را کاملا میبریم تا قالب و الگو اصلی ما کاملا در بیاید و دیگر هیچ خط برش ؛ برش نخورده ای باقی نمانده باشد و سپس به سراغ خطوط تا میرسیم ! برای این خطوط اینگونه عمل میکنیم که : همانطور که میبینید نوع مقوای ما از نوع 2 لایه است که یک لایه مارپیچی در وسط جهت استحکام قرار داده شده است ؛ به این نوع ساخت میگویند ساندویچی !! چنانچه از ابتدای ساخت به نوعی مهندسی کرده باشید که تمام خطوط تا ی شما در جهت لایه مارپیچ بوده باشد و با آن موازی باشد در این مرحله راحت تر هستید ! فقط کافی است لایه کاغذ رویی را با کاتر به آرامی برش بزنید البته مراقب باشید که دو لایه زیرین را برش نزنید ! برای اینکار حتما نوک تیغ کاتر را در جد چند میلیمتر تنظیم کنید تا بیشتر در مقوا فرو نرود ! پس از آنکه این عمل را برای تمام خطوط تا با موفقیت انجام دادی سپس تمام قسمت هایی که میبایست تا شوند را تا کنید تا از نحوه درست انجام مراحل ساخت قفسه کتاب دیواری خود تا به اینجا اطمینان حاصل نمایید که این منظور نیز در تصویر کاملا گویا میباشد .

    ساخت قفسه چوبی

    آموزش ساخت قفسه کتاب دیواری

    ساخت قفسه با وسایل ساده

    ساخت قفسه کتاب دیواری





    ساخت قفسه کتاب در منزل

    3 :

    اکنون با استفاده از چسب چوب تمام قسمت هایی را که باید به هم چسبانده شوند را آغشته به چسب کنید و سپس مانند تصویر زیر ؛ برای اینکه از محکم چسبیده شدن و نلغزیدن آنها اطمینان حاصل کنیم ؛ آنها را بین گیره قرار دادیم که میبینید و میگذاریم هر 4 طرف باکس ها برای مدت زمانی در این حالت بمانند تا کاملا چسب خشک شود و به این راحتی ها کنده نشود ! از آنجاییکه ما بصورت دوبل مقوا را برگردانده این و یک ستون در وسط هر ضلع نیز تعبیه شده است به جرات میتوان گفت استحکام این شلف دیواری دست ساز که از جنس مقوا است بسیار عالی و بالا است و اصلا نگران استحکام جهت نصب بر روی دیوار و قرار دادن تزیینات خانگی در آن نباشید ؛ البته در حد اعتدال این باکس ها میتوانند تحمل اجسام را داشته باشند و نه بیشتر ! پس در انتخاب و یا حتی ساخت دکوری های تزیینی خانه دقت داشته باشید که خیلی سنگین نباشند .





    قفسه کتاب دیواری

    4 :

    در این مرحله از ساخت قفسه کتاب دیواری ؛ کافی است تا سر و ته باکس های مقوایی را بهم متصل کنیم که برای اینکار از چند تکه مقوا که به شکل “L ” انگلیسی خمکاری شده اند استفاده میکنیم تا با چسباندن هر طرف آنها در یکی از اضلاع باکس ، کاملا باکس مقوایی ما آماده شود .

    آموزش ساخت باکس دیواری

    ساخت قفسه کتاب دیواری با لوازم دورریز





    ساخت باکس دیواری

    5 :

    اکنون کار ساخت قفسه کتاب دیواری مقوایی ؛ تمام شده است !میتوانید به طرق مختلف آن را استفاده کنید . مثلا میتوانید آن را همانند شلف دیواری بصورت تکی به دیوار نصب کنید و در آنها تزیینات قرار دهید ؛ و یا میتوانید با بهم چسباندن آنها یک مجموعه کاملا قفسه دیواری بسازید و یکجا در دیوار نصب کنید و استفاده ببرید که تصویر این کاربرد را در زیر میبینید و میتوانید به عنوان یک کتابخانه دکوری یا به نوعی از بخش دکوراسیون منزل استفاده کنید .

    ضمنا میتوانید این قفسه را با پارچه های زیبا بپوشانید و یا با رنگ های مولتی کالر و یا پتینه های صنعتی و… آنها را روکش نمایید و حتی آنها را به نوعی قفسه چوبی و یا سنگی و… جلوه دهید !! که تمام این ها به ابتکار و خلاقیت خود شما بستگی خواهد داشت .

    ساخت قفسه کتاب در منزل

    الگو ساخت قفسه کتاب دیواری





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    1. نجمه

      ممنون از شما بابت آموزش خوبتون اما کاش عکسها بزرگتر قرار داده میشد تا حین خوندن مطلب عکسها رو هم رصد کنیم چون نوشته ها به تنهایی کاملا گویای مطلب نبود.

      پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->