• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت کادو ولنتاین الکتریکی

    موتور الکتریکی دست ساز

    ایده جالب کادو ولنتاین الکتریکی  –

    کادو ولنتاین خاص چی هست ؟

    با درود ؛ در این آموزش قصد داریم تا توسط ساده ترین لوازم به شما آموزش ساخت کادو ولنتاین الکتریکی را بدهیم که نوعی موتور الکتریکی ساده که پیرو قوانین موتوری مغناطیس میباشد و این ما این آموزش را همراه با عکس های کامل تمام مراحل به شما نشان میدهیم ؛ وجه تمایز این آموزش با سایر موتورهای الکتریکی قسمت متحرک آن است که ما آن را به نحوی فرم داده ایم تا در هنگام چرخش به شکل یک قلب به نظر برسد ؛ این یک موتور الکتریکی چرخشی بسیار جالب و ساده است که در هنگام چرخش عضو متحرکت به شکل یک قلب مسی دوار خواهد درآمد و همانطور که گفتم این یک کاردستی جالب برای نشان دادن قوانین الکتریکی موتوری نیز میتواند باشد و بسیار برای بچه های محصل که با این قوانین در درس فیزیک آشنا خواهند شد میتواند مفید باشد .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    مفتول مسی مقدار لازم
    باطری قلمی 1 عدد
    سیم چین 1 عدد
    سیم لخت کن 1 عدد
    سکه 1 عدد
    آهنربای نئودمیومی 2 عدد

    ساخت کاردستی موتوری

    لوازم مورد نیاز ساخت کادو ولنتاین الکتریکی




     


    قلب عاشقانه الکتریکی

    1 :

    در اولین مرحله از ساخت قلب الکتریکی چرخشی جهت مثبت باطری را توسط سیم چین یا وسیله مناسب دیگه ای به شکل حفره در بیاورید ، این کار از این جهت میباشد که راس و محور سیم مفتولی ما که به شکل قلب است در آن قرار بگیرد و بدین ترتیب حول مرکزیت آن بچرخد و از محور خود خارج نشود و سیستم و طرح شما را خراب نماید .

    ساخت موتور الکتریکی مدرسه

    ایده ساخت کادو ولنتاین الکتریکی





    ساخت قلب فانتزی چرخشی

    2 :

    در این مرحله ما با سیم مفتولی را باید به شکل قلب در بیاریم مانند تصاویر ، ابتدا روکش سیم مفتول را برمیداریم و سپس توسط ابزار مانند سیم چین و دم گرد و … آن را فرم میدهیم همانند آنچه که در عکس ها میبینید ، اما نکته متمایز این فرم در انتهای آن است چرا که نباید انتهای قلب مان را تیز فرم دهیم بلکه باید به شکل دایره فرم دهیم تا حول آهنربای نئودمیومی و سر منفی باطری بچرخد همانند آنچه که در عکس میبینید ؛ یعنی قسمت انتهایی آن را باید به شکل 2 نیم دایره فرم دهی کنید که البته این شیوه در تصویر کاملا مشخص است .

    در آخر باید سیم را از آن حالت کج و بهم ریختگی خارج کنیم و کاملا فرم صاف و صیغلی به این قلب مسی داده ایم .

    کادو ولنتاین ویژه

    آموزش ساخت کادو ولنتاین الکتریکی





    ساخت کادو ولنتاین

    3 :

    اکنون وقت آن است که تمام آنچه که نیاز میباشد را منتاژ کنیم ؛ شما آهنربا را در جهت منفی باطری قرار دهید و سپس روتور یا قسمت محرک را که همان قلب مسی است که در مرحله قبل ساختیم را روی باطری قرار میدهیم به نحوی که روی محور خود سوار شده باشد ؛ در این حالت شما به محض قرار داد روتور قلب مسی اگر همه چیز درست باشد و مراحل را به درستی انجام داده باشید میبینید که شروع به چرخش میکند دقیقا مانند عکس قرار داده شده .

    میتوانید این سازه را کاملا فیکس کنید و در یک بسته بندی و یا کادو به نحوی قرار دهید که به محض باز کردن بسته شروع به چرخش کند و این میتواند در نوع خود یک ایده جالب باشد . امیدواریم که از این آموزش نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

    ایده برای کادو ولنتاین

    ساخت کادو ولنتاین الکتریکی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->