• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت گلدان دکوری چوبی

    گلدان دست ساز

    چگونه گلدان دکوری بسازم ؟

    خلاقیت برای گلدان دست ساز

    با درود فراوان ، گلدان ها امروزه نقش بسیار مهم و بسزایی در زیبایی و دکوراسیون منزل یا به عبارت ساده تر نقشی بسیار مهم در تغییر حال و هوای خانه و متاثر از آن حال و روحیه خودتان دارد و این روزها در جهان روحیه بالای فلسفه و ماهیت وجودی DIY در مردم کره زمین باغث شده تا با ایده ها و خلاقیت های فراوان از دور ریز ترین لوازم منزل برای ساخت گلدان دکوری و انواع دیگر استفاده نمایند که میتوان به ساخت گلدان دکوری با بطری های پلاستیکی و یا ظروف چوبی دور انداختی و.. اشاره کرد .

    اما در این برنامه سازنده ما ؛ با استفاده از یک تکه چوب بلا استفاده که ممکن است شما تعداد فراوانی از آن را در هر گوشه ای از خیابان ببینید و بی اعتنا از آن عبور کنید ! توانسته یک گلدان دکوری بسیار زیبا بسازد !! یک گلدان دکوری چوبی که میتوانید حتی در مقیاس وسیع تر به آن ؛ به عنوان یک ایده و یک طرح کارآفرینی نگاه کنید .

    اتفاقا در نزدیکی ایام عید نوروز در کنار یکی از ایستگاه های مترو های پر رفت و آمد شهر دست فروشی را دیدم که دقیقا همین گلدان دکوری دست ساز چوبی را در تعداد زیاد برای فروش قرار داده بود که تصویر آن در آخر همین آموزش قرار داده ام و چه خوب است که همه بتوانیم از این آموزش های رایگان و مجانی در سطح نت به درستی استفاده ببریم !

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    تکه چوب مقدار لازم
    گرد بر 1 عدد
    گلدان کوچک 1 عدد
    واکس چوب 1 عدد

    گلدان دست ساز

    روش ساخت گلدان دکوری

     





    ساخت گلدان چوبی

    1 :

    در ابتدا ی کار ؛ گلدان را اندازه میزنیم تا ابعاد کلی آن مشخص باشد و سپس گردبر نمره و سایز خود گلدان را مانند شکل انتخاب میکنیم که ملاک ما در اینجا این بوده است که گلدان در حفره گرد بر تا اندازه 5/6 حداقل برود که بعد از برش معمولا به دلیل گشاد تر شدن حفره مقدار بیشتری از گلدان در چوب قرار میگیرد ؛ سپس مطابق با اندازه و ابعاد گلدان که در اینجا همانطور که از تصاویر نیز پیدا است دقیقا قالب خود گردبر است بنابراین به اندازه گردبر چوب را برش میزنیم .

    برای اینکار ابتدا تکه چوب بزرگتر را به 2 نیم و سپس آن یک تکه دیگر را با استفاده از اره عمودبر مانند شکب برش میزنیم برای این برش ارتفاع گلدان را ملاک میگیریم و به اندازه ارتفاع آن از ارتفاع چوب استوانه ای برش میزنیم و یک تکه مستطیلی کوچک تر به ارتفاع حدودا 1/5 اندازه کا ارتفاع استوانه چوب جدا میکنیم و کنار میگذاریم که در مرحله بعد با آن کار داریم و اکنون با استفاده از گردبر تکه بزرگتر را حفره میکنیم تا گلدان کاملا در آن قرار گیرد که این کار در تصاویر مشهود است .

    گلدان دست ساز

    ساخت گلدان دکوری چوبی دست ساز

    گلدان دست ساز چوبی

    ساخت گلدان دکوری چوبی





    ساخت گلدان تزیینی

    2 :

    اکنون در این مرحله تکه کوچکتر را که در گام قبل کنار گذاشته بودیم به انتهای تکه بزرگتر که درون آن جای گلدان دکوری را سوراخ کرده بودیم ، با استفاده از چسب و گیره کاملا میچسبانیم تا مانند حالت قبل ار جدا شدنشان شود و میگذارم تا کاملا سفت و محکم شود .

    گلدان گل طبیعی

    ساخت گلدان دکوری چوبی





    ساخت گلدان با وسایل ساده

    3 :

    در این مرحله ساخت گلدان دکوری با استفاده از ابزار سمباده و پولیش همه سطوح و اطراف گلدان را کاملا سمباده میزنیم و برای شاپان یا همان واکس چوب آماده میکنیم !  در اینجا ما برای رنگ کردن از همان واکس قهوه ای یا شاپان رقیق شده با تینر استفاده میکنیم .

    نسبت های رنگی به این صورت است که اگر میخواهید رنگ گردویی به گلدان بدهید شاپان را باید بسیار رقیق کنید و یک دست بکشید ؛ اگر میخواهید رنگ فندقی روشن بدهید 2 دست بزنید و برای فندقی تیره باید 3 دست و در آخر اگر میخواهید خیلی تیره متمایل به قهوه ای باشد که باید دفعات بیشتر یا غلظت بالاتری را استفاده کنید ولی ما پیشنهاد میکنیم از گردویی استفاده کنید ! در اینجا سازنده برای ساخت این گلدان دکوری از رنگ فندقی تیره استفاده کرده است .

    در آخر که گلدان دکوری کاملا خشک شد میتوانید گلدان کوچک را در آن قرار دهید و یا حتی گیاه را یکجا در آن قرار دهید ! ایده های ساده بسیاری میتوان برای این آموزش اجرا کرد ؛ میتوانید مثلا یک تکه مستطیل چوب با ابعاد بلند را به جای برش زدن بصورت یکجا در آن 3 یا 4 و یا بیشر گلدان قرار دهید و در هر کجا که خواستید نصب کنید .

    در نهایت امیدواریم که از این آموزش ساخت گلدان دکوری نهایت استفاده و لذت را برده باشید .

    گلدان دکوری

    آموزش ساخت گلدان دکوری چوبی

    گلدان دست ساز

    ایده و خلاقیت برای ساخت گلدان دکوری

    گلدان دست ساز چوبی فروشی

    فروش گلدان دکوری چوبی در کنار خیابان





    منبع نوشته:http://www.instructables.com/id/Small-Wooden-Planter-Box/

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->