• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه تارت لیمو

    تارت لیمو خانگی

    تارت لیمو چیست ؟ چگونه تهیه کنیم –

    آموزش طرز تهیه تارت لیمو خانگی –

    با درود به شما , بار دیگر با آموزشی در خدمت شما هستیم ، اینبار با طرز تهیه تارت لیمو اشنا میشوید – به نظر من کلا هر چیزی که با لیمو به درستی و رعایت اصول تهیه شود خوشمزه ، خوش طعم و لذیذ است ؛ چه کیک لیمو باشد و چه تارت لیمو یا شارلوت و سایر دسرها ، ژله ها ، بستنی و…. مزه ترش که نت پایانی آن تلخ میشود واقعا حس خوبی به آدم منتقل میکنه البته نکته مهم در این است که شخص آشپز تهیه آن را از روی علاقه انجام دهد و در مورد نکات مهم آن دقت داشته باشد و صرفا جهت آنکه چیزی درست کرده باشد ! دست به آشپزی نزده باشد که این خیلی مهم است ! شما قطعا انوع تارت میوه را دیده و چشیده اید ، این بار با یک تارت بسیار خوشمزه به نام تارت لیمو در خدمت شما هستیم که البته من اسم آن را شمش لیمو میزارم ، نحوه طرز تهیه آن بسیار ساده است بخصوص که اگر پیشتر تجربه تهیه تارت را نیز داشته اید .

    نیازمندی ها 1
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 2 پیمانه
    کَره 1/2 پیمانه
    شکر 1/2 پیمانه
    نمک مقدار ناچیز

    نیازمندی ها 2
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 1 پیمانه
    تخم مرغ 6 عدد
    شکر 3 پیمانه
    لیمو پوست رنده 2 قاشق بزرگ
    آب لیمو ترش 1 پیمانه
    سایر ابزار و لوازم مقدار لازم

    مواد لازم جهت طرز تهیه

    لوازم طرز تهیه تارت لیمو





    طرز تهیه مواد داخل تارت

    1 :

    در این مرحله هدف ما ساخت لایه زیرین و پایه تارت است که به فرم خمیر است ، برای این مرحله ابتدا کره را که در دمای اتاق بصورت کِرِم درآمده با شکر مخلوط کنید تا ترکیبی صاف و یکدست بدست آورید ؛ سپس نمک و آرد را کم کم اضافه کنید تا ترکیب یکدست شود و حاصل آن خمیری باشد که به دست نچسبد ؛ فویل آلمینیومی را در کف قالب پهن کنید بطوریکه قالب را دربر گیرد سپس خمیر را در ته ظرف یا قالب پخش کنید و دقت کنید خمیر یکدست پخش شده باشد و در همه جای قالب ضخامت یکسان باشد . فر یا تستر را تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید ، سپس قالب و مواد را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن قرار دهید . و پس از آن از فر خارج نموده و بگذارید کنار چون همچنان با آن کار داریم .

    نحوه طرز تهیه تارت

    طرز تهیه تارت لیمو





    طرز تهیه کرم تارت

    2 :

    در این مرحله باید کرم یا لایه رویی تارت لیمو  رو آماده کنیم ، برای رنده کردن پوست لیمو کافیه اون رو حسابی بشورید و سپس به آرامی روی رنده بسیار نرم بکشید تا زمانی که پوست اون برداشته شه و به قسمت سفیدرنگش برسید که اون قسمت از پوست لیمو حالت اسفنجی داره نباید قاطی مواد رنده مون بشه ، حالا تمام مواد این قسمت رو باهم ترکیب کنید و هم بزنید و سپس روی لایه زیرین کیک مون که از قبل از فر خارج کرده بودیم بریزید و حال مجدد برای مدت 30-35 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت درون فر قرار بدید  و سپس تارت ما آماده شده .

    طرز تهیه تارت لیمو

    آموزش طرز تهیه تارت لیمو





    طرز تهیه تارتلت

    3 :

    اکنون تارت ما آماده شده و میتوانید با برش های طولی و عرضی اون هارو تکه تکه و به شکل مربع های کوچک در آوریم ، سپش میتوانید روی اونها پودر قند بپاشید و یا از تزیینات دیگه ای مثل خامه و بستنی و… هم استفاده نمایید .

    تارت لیمو چیست ؟

    آموزش طرز تهیه تارت لیمو





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->