• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه روغن حیوانی

    روغن حیوانی اصل چگونه است

    طرز تهیه روغن حیوانی از کره چگونه است ؟

    آیا روغن حیوانی مضر است ؟

    با درود فراوان – در پاسخ به سوال بالا باید گفت خیر ! البته این نکته را فراموش نکنید که روغن حیوانی را با روغن دنبه اشتباه نگیرید ! اما اصولا  حتی دارویی که حتی منشا درمانی و گیاهی داشته باشد را بیجا و بیش از اندازه مصرف کنید دچار عوارض خواهید  شد ! پس این روغن نیز با همه خواص و خوبی هایش مراقب نحوه مصرف خود باشید ؛ امروزه که سلامت و حلال بودن هر نوع ماده خوراکی موجود در داخل کشور اعم از تولید داخلی و وارداتی ، متاسفانه با دنیایی از شک و تردید روبرو است عموم جامعه ترجیح میدهند از مواد غذایی سالمی استفاده کنند که خودشان در تهیه و درست شدن آن نقش موثری داشته باشند ( مانند روغن حیوانی خانگی ) و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند ، قطعا پر مصرف ترین ماده غذایی در سبد خانوار ایرانی روغن است و پر تردید ترین ماده !! چرا که با توجه به واردات مواد چینی تقلبی و استفاده از مواد صنعتی و مصنوعی جهت سود بیشتر توسط بسیاری از سودجویان تولید و پخش مواد غذایی افکار عمومی را نسبت به مواد غذایی منفی نموده است ؛ روغن نیز از این شبهه در امان نیست و حتی خطر آن بیشتر نیز است .

    لذا یکی از راه های برون رفت از این تردید تهیه روغن در منزل است و یکی از ساده ترین روغن ها روغن حیوانی است که از کره حیوانی بدست می آید و ما به شما روش و قلق این کار را آموزش میدهیم .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    کره حیوانی مقدار لازم
    ظرف پیرکس 1 عدد
    آب 2-3 قاشق
    ظرف نگهداری روغن تعداد لازم

    کره پاستوریزه

    طرز تهیه روغن حیوانی از کره





    طرز تهیه روغن حیوانی بی بو

    1 :

    در ابتدا کره را در یک ظرف مناسب بریزید و روی شعله قرار دهید ، کره حیوانی بدلیل آنکه مستقیم از دوغ بدست می آید در خود حاوی مقداری دوغ است که در اصل هدف ما جدا کردن دوغ موجود در کره است و بدست آوردن روغن خالص است که این روش را همانطور که میبینید بصورت کاملا تصویری در ادامه آمده است ، برای این روش در ابتدا که کره را ذوب میکنید لایه سفید رنگی روی آن تشکیل میشود به شکل کف که پس از جوشیدن به بخار بدل میشود که البته میتوانید با ملاقه و قاشق خودتان آن را بردارید .

    نکته بسیار مهم این است که از ابتدای ذوب کره میبایست بطور مداوم و مستمر هم بخورد تا روغن ته نگیرد ! چراکه اصول جدا شدن روغن از دوغ به این صورت است که بعد از کمی جوشیدن کره ذوب شده روغن و دوغ از هم جدا میشود و دوغ به زیر و روغن روی آن جمع میشود دقیقا مانند زمانیکه شما میخواهید روغن و آب را با هم مخلوط کنید ؛ و در انتها روغن را توسط ملاقه از سطح جم میکنند و بدین ترتیب روغن حیوانی بدست می آید .

    روغن حیوانی چیست

    طرز تهیه روغن حیوانی در خانه





    روغن حیوانی اصل

    2 :

    اکنون در این مرحله همانطور که میبینید کف روی روغن یا کره ذوب شده دیگر وجود ندارد و کاملا یک مایع یکدست طلایی داریم که اکنون میتوانید به آن 2-3 قاشق آب اضافه کنید و بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید .

    اما اثر اضافه کردن آب چیست ؟

    حتما دیده اید که روغن نباتی خاصیتی شکری مانند دارد یا اصطلاحا دانه دانه میشود ؛ اضافه کردن آب به روغن حیوانی باعث میشود روغن شما پس از سرد شدن بصورت پفکی  یا شبه نباتی در بیاید و اگر این ظاهر را دوست ندارید و میخواهید روغن کاملا صاف و یکدست باشد نباید به آن آب اضافه کنید .

    طرز تهیه روغن در خانه

    نحوه طرز تهیه روغن حیوانی در خانه




     


    بهترین روغن پاستوریزده

    3 :

    اکنون روغن حیوانی ما کاملا آماده است و باید آن را از روی حرارت برداشت و در حالیکه داغ و مایع است روغن را از یک توری صافی عبور دهید و در ظرفی که برای روغن آماده کرده بودید بریزید که همانطور هم در تصاویر میبینید ناخالصی های روغن کاملا گرفته شده و یک روغن صاف و یکدست در ظرف داریم که ظرف را برای مدت 10-12 ساعت میتوانید بگذارید در یخچال تا کاملا سرد شود و خود را ببندد ؛ اکنون روغن حیوانی اصل حاصل دسترنج خودتان آماده است و میل نمایید اما یادتان باشد مصرف بیش از اندازه روغن لطمه جدی به سلامتی خود و در شرایط سخت قرار دادن اطرافیان و بستگان است ! پس حتما در مصرف مواد روغنی و چرب دقت کنید .

    امیدواریم از این اموزش نهایت استفاده را برده بوده , موفق و سربلند باشید .

    روغن دست ساز

    آموزش طرز تهیه روغن حیوانی در خانه

    روغن پاستوریزه

    طرز تهیه روغن حیوانی خانگی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->