• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه شارلوت بستنی

    طرز تهیه شارلوت مخصوص

    شارلوت بستنی را چگونه درست کنم ؟

    ایده برای دسر مهمانی –

    با درود فراوان – قبل تر اگر خاطرتان باشد آموزش تهیه شارلوت ژله را قرار داده بودیم که اکنون نوع شارلوت بستنی را قصد داریم برایتان آماده کنیم ، در این آموزش من به عمد برخی تغییرات نسبت به قبل را قرار داده ام تا بدانید همانطور که قبلا نیز گفته بودم ، شارلوت دسری است که میتوان آن را دچار تغیییر تحول های بسیاری کرد ؛ تغییراتی مانند رنگ خامه ؛ جایگزینی بستنی با ژله و دنت و …. دست شما برای ایجاد تغییر تقریبا باز است ، این که چگونه آن را آماده کنید بستگی زیادی دارد به سلیقه و حسن انتخاب شما برای میهمانی ؛ همانطور که در ادامه خواهید دید من در این شارلوت بستنی از ژله و شربت استفاده نکردم و حتی رولت را نیز که در دفعه قبل آماده خریده بودیم ، در اینجا خودمان درست میکنیم که به نوعی این آموزش میتواند طرز تهیه رولت رنگی هم باشد ؛

    وانیل1 قاشق چایخوری

    نیازمنید ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آرد 1 پیمانه
    بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
    تخم مرغ 2 عدد
    شکر 3/4 پیمانه
    وانیل 1 قاشق چایخوری
    نمک مقدار ناچیز
    بستنی 1/2 گالن

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    کره 2 قالب بزرگ
    شکر 6 فنجان
    شیر | خامه مقدار لازم
    نمک مقدار ناچیز
    وانیل 1 قاشق چایخوری
    رنگ خوراکی مقدار لازم





    دسر شارلوت سلطنتی

    1 :

    در گام نخست ابتدا ؛ کیک را آماده میکنیم ، ابتدا فر را در دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید ، آرد و نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و چندبار الک کنید و آماده کنار بگذارید ، اکنون تخم مرغ و شکر را مخلوط کنید در ظرف و آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد سپس وانیل و شیر را به ترکیب اضافه کنید ، سپس کم کم آرد را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خمیر یکدست حاصل شود ؛ خمیر را روی سینی پهن کنید با ضخامتی یکنواخت و البته کم ، به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا اندازه ای که طلایی شود و کیک خام نباشد سپس بگذارید تا سرد شود و برای مرحله بعد اماده شود .

    آموزش تهیه رولت

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی





    شارلوت بستنی

    2 :

    در این مرحله ؛ همانطور که گفتم ما قرار هست رولت هایمان را خودمان درست کنیم بصورت رنگین کمانی ؛ پس در چندین رنگ مختلف خامه را رنگی میکنیم که تصویر آمده است . برای تهیه خامه لازم است ابتدا کره را در مخلوط کن به همراه شکر هم بزنید و بعد از مخلوط شدن و فرم گرفتن نمک و وانیل را اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید ، در انتها خامه یا شیر را به آن اضافه کنید متناسب با اینکه میخواهید خامه زیاد غلیظ شود یا خیر ، سپس به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید و در هر قسمت که در ظرفی جداگانه هست رنگ خوراکی به آن اضافه کنید و حتی میتوانید متناسب با رنگ به آن اسانس بزنید ؛ اما اگر نمیخواهید برای تهیه خامه وقت بذارید پس میتوانید خامه نزده را از شیرینی فروشی بگیرید و با هم زن اون رو انقدر هم بزنید تا کاملا لطیف و سبک بشه و سپس مواد رنگ و اسانس را اضافه کنید .

    در اینجا باید بگویم از آنجا که ما شارلوت بستنی درست میکنیم پس میتوانید به جای خامه رنگی از بستنی های میوه ای استفاده کنید ، یا میتوانید همان خامه را استفاده کنید تا رولت همان رولتی باشد که میهمان انتظار دارد از خامه باشد و بستنی را در مراحل بعد استفاده کنید .

    در نهایت خمیر رولت را که از فر خارج شده . به قطعات مناسب برش زده شده ؛ را آماده و روی آنها از خامه یا بستنی رنگی پخش میکنیم و سپس در آخر اونها رو رول میکنیم تا کاملا مانند تصویر زیر ، رولت بشن و این عمل را برای همه رنگ ها انجام میدهیم .

    طرز تهیه رولت بستنی رنگی

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی





    طرز تهیه شارلوت

    3 :

    اکنون رولت های رنگی را با یک عدد چاقوی تیز برش هایی ورقه ای میزنیم ؛ در برش دقت نمایید تا فشار لبه چاقو ، رولت ها را له نکند ! این کار را برای تمام رولت ها انجام دهید و همه آنها را در سینی برای چیدن ته ظرف آماده کنید .

    اکنون در کاسه شیشه ای که داشتیم ؛ را با سلفون بهداشتی روکش میکنیم و سپس رولت بستنی ها را در ته ظرف میچینیم تا کاملا دیواره را پر کند و سپس درون آن را از بستنی و ژله و اضافات خامه مرحله قبل و رولت و… طبقه طبقه میریزیم تا کاملا پر بشه ، همانطور که در تصاویر میبینید ؛ مواد درون شارلوت میتونه تغییرات زیادی داشته باشه ؛ این دسر همانطور که گفتم انعطاف بالایی در تغییر مواد داره ؛ در نهایت روی کیک شارلوت رو نیز با رولت های باقی مانده پوشش بدید و سلفون را روی آن بکشید و ظرف کیک شارلوت را در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش رو بگیره .

    آموزش طرز تهیه شارلوت

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی

    شارلوت چیست

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی





    دسر شارلوت

    4 :

    پس از گذشت چند ساعت ؛ شارلوت بستنی را از یخچال خارج کرده و همانطور که در تصاویر میبینید ، آن را از ظرف بیرون بیاورید و روکش سلفون آن را جدا نمایید و در آخر میتوانید با برش هایی عرضی و سپس تزیین روی آن با سس شکلات و دراژه شکلاتی و…. تزیین آن را کامل کنید و بر سر سفره پذیرایی ببرید . امیدواریم از این آموزش بسیار خوشمزه و رنگارنگ نهایت استفاده را برده باشید .

    روش تزیین شارلوت

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی

    کیک بستنی خانگی

    آموزش طرز تهیه دسر شارلوت بستنی خانگی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->