• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه پای شکلات

    پای شکلات چگونه درست کنم ؟

    پای شکلات فرانسوی دست ساز –

    با درود فراوان – طرز تهیه پای یکی از معروف ترین کیک های ساخته شده است و ما نیز در برنامه های آشپزی خود انواعی از آنها را به شما آموزش داده ایم ؛ اما کیک پای شکلاتی که امروز به شما می آموزیم ، یک دستور فرانسوی دسر سرد است که بدون نیاز به فر و .. آماده میشود و از این نظر نکته مثبتی است ؛ ضمن اینکه ترکیبات آن بسیار مقوی و عالی است که در جدول نیازمندی ها میبینید ، ترکیباتی چون خشکبار + شیر طبیعی + شکلات خالص و… تمام این مواد را اگر جستجو کنید هزاران خواص و ویژگی مفید برای آنها پیدا میکنید که البته رعایت نکاتی برای حفظ این خواص الزامی است مانند اینکه از خشکبار هایی استفاده کنید که شور و یا فراوری صنعتی نشده باشند و ترجیحا خام و یا نهایتا بوداده باشند ؛ شیر نیز ترجیحا مستقیم از گاوداری بگیرید وشکلات هم بهتر است نوع باشد که افزودنی کمتری در آن ریخته شده باشد و یا حتی خود میتوانید با استفاده از دستورات داده شده در طرز تهیه شکلات ! آن را خود درست کنید ؛ این پای شکلات که اماده سازی آن در منزل نیز امکان پذیر است و البته خیلی خیلی راحت و ساده بدون نیاز به فر، میتوانید آن را همراه قهوه موکا یا … که خود تهیه کرده اید میل نمایید ؛ شما میتوانید بهترین کافی من منزل خود باشید 🙂 چراکه نه .!!

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    آجیل خشکبار 1 پیمانه
    آبجو (ماءالشعیر) 1/2 پیمانه
    کره | روغن 2 قاشق بزرگ
    خامه ترش 1/2 پیمانه
    وانیل 1 قاشق کوچک
    شکلات 5 اونس
    نمک مقدار ناچیز
    قالب سیلیکونی تعداد لازم





    طرز تهیه پارفیت

    1 :

    ابتدا خشکبار مان را خرد کره و در ته قالب میریزیم ؛ لازم نیست قطعات بکدست باشند میتوانید بصورت درهم خرد کنید ریز و درشت باشند ؛ این کار باعث میشود هنگام آماده شدن پای شکلات و در آوردن آن از قالب خشکبارمان در روی پای شکلات قرار بگیرد و مزه آن به خوبی در دهان شما پیدا باشد ؛ و نُت بعدی نیز که شکلات است .

    پای شکلات فرانسوی

    آموزش نحوه تهیه پای شکلات فرانسوی





    تهیه شکلات

    2 :

    در این مرحله شکلات ها را در ظرفی بریزید و سپس مخلوط خامه ترش و کره و … را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم ؛ مداوم هم بزنید تا ته نگیرد تا زمانی که اصطلاحا مواد سوزن جوش بزنه و شکلات هم حسابی ترکیب شده و مخلوطی کاملا یکدست بدست آماده باشد ؛ شما خود میتوانید این که آیا ترکیب آماده شده است را بفهمید فقط یادتان باشد نگذارید مواد روی گاز به حالت جوشیدن برسد که ممکن است کار خراب و مزه بدی پیدا کند .

    نکته جالب تهیه این دسر پای شکلات همانطور که گفته شد این است که نیازی به فر و… ندارد ؛ بلکه اکنون شما میبایست مستقیما آن را در یخچال یا فریز قرار دهید و برای مدتی مثلا 3 ساعت تا خودش را حسابی بگیرد و سفت شود و در آخر در ظرف مناسب آن را برعکس کنید .

    ایده دسر سرد با آجیل

    طرز تهیه پای شکلات فرانسوی

    ایده پارفیت آجیلی

    دستور تهیه پای شکلات فرانسوی آجیلی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->