• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه چیپس خلالی

    چیپس خانگی دست ساز

    چیپس خلالی را در خانه درست کنیم !

    چگونه میتوان چیپس خانگی درست کرد ؟

    با دورد فراوان – حتما بسیار برایتان جای تعجب بوده که برخی چگونه سیب زمینی سرخ کرده خلالی به آن خوشمزگی درست میکنن ! در حالی که شما هر گاه خواستید چیپس درست کنید یا سوخته و یا شبیه پوره مارمالات شده !! خوب باید بگویم طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس ها قلق هایی بسیار ریز و کوچک دارند که میتواند مارا در تهیه یک سیب زمینی سرخ کرده عالی و خوش طعم کمک کند ؛ ما در این آموزش هدف مان این است تا به شما نشان دهیم تا چگونه و به راحتی میتوانید چیپس خلالی در منزل درست کنید .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    سیب زمینی مقدار لازم
    رنده خلال کن 1 عدد
    روغن سرخ کردنی مقدار لازم
    سرخ کن 1 عدد
    نمک و سس دلخواه مقدار لازم
    سرکه | آبلیمو مقدار لازم





    چیپس سیب زمینی

    1 :

    در ابتدای کار باید سیب زمینی هارا حسابی شست ؛ و سپس توسط رنده چندکاره که در تصویر میبینید ؛ بهترین تنظیم رو انجام بدید و سپس سیب زمینی ها رو خلالی کرد البته قبلش باید قسمت های غده مانند و زائد و خراب سیب زمینی  را توسط چاقو ببریم , این مراحل را در عکس مشاهده میکنید ؛ البته ما در اینجا سیب زمینی را با پوست خلالی کردیم و به همین دلیل انتهای چیپس خلالی هایمان مشخص است ولی میتوانید توسط پوست کن پیش از این مرحله سیب زمینی هارا پوست بکنید و یا میتوانید با استفاده از اسکاج سیمی درشت پوست روی سیب زمینی را بتراشید و مزیت اینکار در این است که دیگر در اثر پوست کندن سیب زمینی چیزی ضایع نمیگردد ، اکنون سیب زمینی را توسط رنده همانطور که گفته شد خلال کنید و آن را بشویید ؛ سپس توسط دستگاه آبگیر , آبگیری نمایید تا آب آن برود و خشک شود .

    طرز تهیه چیپس

    مراحل تهیه چیپس خلالی

    طرز تهیه چیپس سرکه ای

    آموزش طرز تهیه چیپس خلالی

    طرز تهیه چیپس سرکه ای

    آموزش چیپس خلالی خانگی





    چیپس سرکه نمکی

    2 :

    در گام قبل میتوانید سیب زمینی ها را در ظرف آبی که با نمک و سرکه مخلوط شده برای 1 یا 2 ساعت قرار دهید تا کاملا نمک و طعم سرکه یا لیمو و… به درون بافت های سیب زمینی نفوذ کند و دیگر نیازی به نمک زدن در حین سرخ کردن نداشته باشید و در آخر سیب زمینی ها را آبگیری کنید و بگذارید روی دستمال آشپزخانه با قابلیت جذب آب تا نم و آب آن گرفته شود و کاملا خشک شود .

    طرز تهیه چیپس سنتی

    چیپس خلالی سرکه نمکی





    طرز تهیه چیپس خلالی

    3 :

    اکنون سرخ کن را که از قبل روشن کرده اید ؛ دمای روغن را به 360 درجه رسیده است ، محفظه سبد مانند آن را برداشته و سیب زمینی های خلال شده را در آن میریزیم و درون روغن داغ درون سرخ کن قرار میدهیم ، منتظر میمانیم تا سیب زمینی ها کاملا سرخ شوند و به چیپس خلالی مدنظر مان تبدیل گردند  این موضوع را به راحتی از رنگ چیپس خلالی ها میشود فهمید و یا اگر نوع سرخ کن شما از مدل های دیجیتال است میتوانید این تنظیمات را در آن انجام داده و بصورت اتومات قرار دهید .

     همچنین میتوانید یک شب قبل سیب زمینی هارا در فریزر قرار دهید تا یخ بزند و سپس بصورت منجمد سرخ کنید و بسیاری روش های دیگر که همگی آنها بستگی به سلیقه و میل شما دارد و حتی میتوانید روش های جدیدی ابداع کنید مانند سیب زمینی پنیری و…. .

    در نهایت امیدوارم که از این آموزش طرز تهیه چیپس خلالی سیب زمینی نهایت لذت را برده ؛ موفق و پیروز باشید .

    روش تهیه و تولید چیپس

    طرز تهیه چیپس خلالی ترد خانگی

    طرز تهیه چیپس در کارخانه

    طرز تهیه چیپس خلالی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    1 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->