• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش طرز تهیه لازانیا پنیری ایتالیایی

    آموزش طرز تهیه لازانیا پنیری ایتالیایی

    طرز تهیه لازانیا پنیری ایتالیایی مخصوص در خانه –

    دستور مخصوص لازانیا با پنیر

    با درود فراوان . لازانیا از جمله غذاهایی بسیار پر کالری است بخصوص با آن سس مخصوص شیر و سایر مخلفات به قدری سنگین است که به شخصه هرگاه تکه کوچکی از آن را خوردم تا مدتی احساس شدید سنگینی روی معده را داشتم و خوب البته نباید از طعم عالی آن بگذریم که واقعا خوشمزه است ؛ البته اگر به درستی تهیه شود . لازانیا را نیز مانند ماکارونی میتوان به روش ها و طعم های مختلفی پخت و سرو نمود و دستمان برای کم و زیاد نمودن نوع مواد در آن باز است و میتوانید لازانیا رژیمی در خانه تهیه کنید و یا نه اصلا شاید بخواهید یک لازانیا غول تهیه کنید و باقی داستان….. ما امروز در این آموزش نوع لازانیا را با چند پنیر تدارک دیده ایم و البته کلا لازانیا پنیر را در دستور خود دارد ولی همانطور که گفتم مواد اصلی این غذا را با چند نوع پنیر که در ادامه خواهید دید تهیه نموده ایم ؛  بنابراین همراه ما باشید در آموزش طرز تهیه لازانیا پنیری .

     

    مواد لازم جهت طرز تهیه لازانیا پنیری ایتالیایی
    ماده | قطعه وزن | تعداد
    لازانیا ورقه ای 7-10 عدد
    سس مارینارا 2.1/2 فنجان
    پنیر ریکوتا 1.1/2 فنجان
    پنیر موتزارلا 1.1/2 فنجان
    پنیر پارمیسان 3/4 فنجان
    پیاز متوسط 1/2
    حبه سیر 6 عدد

     

     

    مواد لازم

    مواد لازم طرز تهیه لازانیا پنیری

     


    دستور تهیه لازانیا در خانه

    1 :

    همانطور که میدانید لازانیا بصورت لایه لایه و طبقه ای چیدمان میشود وسپس لایه آخر و بعد هم مرحله پخت . دستور لازانیا را در پشت پاکت های آن ها نوشته شده است ولی در گام نخست میبایست ورقه های لازانیا را کمی بجوشانید تا نرم شود و سپس لایه ها به این صورت قرار میدهیم در ظرف که ابتدا 1/2 فنجان سس مارینارا را در ته ظرف (مثلا پیرکس) میریزیم سپس یک لایه ورق لازانیا ؛ سپس 3/4 فنجان پنیر ریکوتا ؛نیمی از پیاز خرد شده ؛ نیمی از سیر خرد شده ؛1/4 فنجان پنیر پارمیسان ؛ 1/2 پیمانه پنیر موتزارلا ؛ سپس یک لایه دیگر از لازانیا ودر ادامه 1 فنجان سس مارینارا ؛3/4 فجان پنیر ریکوتا ؛نیمی از پیاز خرد شده ؛ نیمی از سیر خرد شده ؛ 1/4 فنجان پنیر پارمیسان ؛ 1/2 پیمانه پنیر موتزارلا ؛ سپس مجددا یک لایه دیگر از ورق لازانیا قرار میدهیم و در آخر هم 1 فنجان سس مارینارا ؛ 1/2 پیمانه پنیر موتزارلا و در آخر 1/4 فنجان پنیر پارمیسان را میریزیم و تمام .

    اگر لازانیا از نوع نیم پز بود به مدت 2 ساعت و اگر از نوع خام بود به مدت 4 ساعت در فر قرار دهید . میتوانید افزودنی دلخواه نیز اضافه نمایید ولی دستور ایتالیایی این غذا چنین بود .

     

     

    لازانیا پنیری

    طرز تهیه لازانیا پنیری در خانه

    لازانیا

    آموزش طرز تهیه لازانیا پنیری

     

     

     

    انجمن تخصصی گفتگو

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->