• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها دست ساز

    آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها دست ساز

    آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه –

    فلسفه و منشاء بالن آرزوها چیست –

    با درود فراوان و عرض تبریک به نزدیکی ایام عید نوروز و مراسم چهارشنبه سوری – در ادامه یکی از رسوم مردم شرق را که مدتی است از جنبه زیبایی آن مورد توجه مردم ما قرار گرفته را معرفی نماییم و آن هم بالن آرزوهاست و معمولا مردم عزیز در چهارشنبه سوری آن را روشن و به آسمان میسپارند که این بالن ارزو خود فلسفه ای تاریخی در نزد مردم شرق دارد و از مردم چین و تایوان آغاز میشود که در جشن های خود این بالن ها را به آسمان میسپاردند . در حال حاضر جنس این بالن ها از الیافت سلولزی هستند که بسیار سبک میباشند ولی نمونه های قدیمی آن معمولا از ورق های بسیار نازک برنج و چوب بامبو بوده است . در حال حاضر تمام دنیا این ایده سنتی شرق را استفاده میکنند ولی کشورهایی در صدر هستند که میتوان این وسیله را برای آنها به چشم یک سنت قدیمی دانست مانند : چین ؛ تایوان ؛ تایلند ؛ مکزیک و آمریکای لاتین و پرتقال و اسپانیا که احتمالا پرتقال به دلیل وجود پیشینه استعمارگری خود توانسته با این ابزار و وسیله آشنا و آن را به کشور خود ببرد .

    نحوه کار بالن آرزوها هم بسیار ساده است و آن چیزی نیست جز جابه جایی هوای گرم و سرد و همانطور که میدانید هوای گرم همواره سبک بوده و به بالا میرود درحالی که هوای سرد سنگین بوده و به پایین کشیده میشود و این موضوع جریان هوایی ایجاد میکند که امروزه از این خاصیت جهت تولید برق و در قدیم از این خاصیت برای پرواز بالن استفاده میشده . در بالن ارزوها که یک استوانه بزرگ از جنس کاغذ هایی بسیار سبک یا الیاف سلولزی هستند و در پایین آن یک مشعل تعبیه شده است که با روشن شدن آن هوای داخل بالن گرم میشود و آن را به دلیل سبک تر بودن نسبت به هوای معمولی به سمت بالا میکشد و این علت و چگونگی پرواز بالن است . در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی ساخت تصویری بالن آرزوها را بیاموزید و سپس بسازید .

    نیازمندی ها :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    کاغذ سبک مقدار لازم
    چسب 1 عدد
    مفتول سیمی مقدار لازم
    برگ چوبی 1 عدد
    فیتیله 1 عدد
    سایر ابزار و لوازم به تعداد

    لوازم مورد نیاز

    لوازم ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه بصورت تصویری


    آموزش ساخت بالن آرزوها

    1 :

    ساخت این بالن ها بسیار راحت است و فقط کافی است تصاویر را با دقت دنبال نمایید تا کاملا بدانید که بالن آرزو چگونه ساخته میشود . همانطور که در جدول نیازمندی ها متوجه شدید ما به کاغذی بسیار سبک نیاز داریم که بنده دیده ام دیگر دوستان حتی به جای کاغذ از دستمال کاغذی هم استفاده کرده اند که البته آن هم نکته های خاص خود را دارد که اولا باید از کاغذ سبک تر و محکم تر باشد که معمولا هم این نو دستمال ها کم یافت میشوند ؛ در اینجا ما از کاغذ های سبک یا سلولزی استفاده کرده ایم و همانطور هم که در ادامه عکس ها مشاهده میفرمایید ؛ با برش کاغذ از روی الگو و چسباندن تکه ها به یک فرم کلی دست میابیم ، پس بنابراین در گام نخست هدف ما برش و چسباندن کاغذ طبق الگو میباشد و سپس به مرحله بعدی گام مینهیم .

    در خانه بصورت تصویری

    ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه

     بالن دست ساز

    ساخت بالن آرزوها دست ساز بصورت تصویری

    بالن هوا کردن

    ایده ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه بصورت تصویری


    طرز کار بالن آرزوها

    2 :

    اکنون برای ادامه ساخت ما با استفاده از برگه های نازک چوبی یک قاب میسازیم ؛ یک قاب یا حلقه برای سمت پایین و اگر هم سنگین نشود یک خم نگهدارنده در بالا که در زمان سرد بودن بالن در اثر حرارت مشعل آتش نگیرد ؛ و سپس انتها بالن را به دور حلقه نگهدارنده چسب میکنیم و سپس با استفاده از مفتول سیمی سبک مانند یک بعلاوه در وسط حلقه نگهدارنده ایجاد میکنیم که مرکز تقاطع آن میشود محل نگهدارنده مشعل یا شعله .

    آموزش ساخت تصویری

    ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه بصورت تصویری


    ایده ساخت بالن آرزو ها چهارشنبه سوری

    3 :

    اکنون یک تکه پارچه نخی را به عنونا فیتیله در نظر میگیریم و آن را در پارافین مملو میکنیم تا به سرعت نسوزد , و سپس این تکه پارچه را در وسط محل تقاطع سیم یا مرکز حلقه نگهدارنده قرار میدهیم و آن را روشن میکنیم و چند دقیقه آن را نگه میداریم تا هوای بالن گرم شده و میبینید که بالن کاملا مستعد به بالا رفتن میباشد و اگر از دستات شما جدا شود به آسمان خواهد رفت و این گونه آرزوی شما به آسمان میرود و میتوانید بالن آرزوی منحصربفرد خود را دنبال نمایید . امیدواریم که از این آموزش ساخت بالن آرزوها نهایت لذت و استفاده را برده باشید ؛ موفق باشید .

    ساخت بالن آرزوها

    آموزش ساخت بالن آرزوها دست ساز در خانه بصورت تصویری


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    6 نظر

    1. F nk

      سلام،خیلی ممنون از مطلبتون،فقط اینکه ما دقيقا چه کاغذایی رو میتونیم پیدا و استفاده کنیم برای ساخت این بالن?
      یکم توضيح بیشتری بدید ممنون میشم😊

      پاسخ
      1. juzani

        سلام. کاربر F nk یه سذی کاغذ هایی هستند که خیلی نازکن ! استحکام خوبی هم دارن . کاغذ چینی فکر کنم باشن ! مرکز فروش کاغذ و مقوا شهرتون باید داشته باشن احتمالا . اگه پیدا نکردی یه کاغذ هایی هست زرد رنگن و تو خیاطی استفاده میشن ؛ نوع نازکش فکر میکنم جواب بده

        پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->