• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    آموزش تصویری ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    آموزش تصویری مراحل ساخت لامپ آویز مارپیچ LED دست ساز در خانه

    آموزش ساخت لامپ آویز دست ساز

    با درود . گاهی اوقات دیدن برخی دست ساخته های بشر خیلی عجیب است ، عجیب نه از لحاظ پیچیدگی و اتفاقا برعکس ! به علت سادگی زیاد و اینکه ما را در این فکر فرو میبرد که چقدر کارهای زیبا و شکیلی میتوان ساخت در حالی که اصلا هزینه ای ندارند ! و این سوال گاها در ذهن ما شکل میگیرد که : چرا به ذهن خودم نرسید ! اصولا بنده به شخصه معتقدم که انسان خلاق میتواند هر کسی باشد ؛ هر شخصی که حتی یکبار کاری انجام داده باشد و یا ایده ای از خود بروز داده باشد که آشکارا یا نهانا شخص دیگری جمله “چرا به ذهن خودمون نرسید” را به کار ببرد یعنی شخص ارائه دهنده ایده یا سازنده یک فرد خلاق است !

    چند آموزشی است که با بست های کمربندی برایتان ایده هایی اجرا میکنیم , از کاربرد آنها به عنوان دست بند و یخ شکن کفش و… تا این آموزش که در حوزه تزینات منزل و نورپردازی است یعنی ساخت لامپ آویز مارپیچ LED که این نیز با بست کمربندی انجام میشود و برایتان جالب خواهد بود که ساده ترین ابزارها اگر ایده مناسبی داشته باشیم تبدیل به لوازم لوکس و شکیل خواهند شد .

     

    لوازم مورد نیاز ساخت لامپ آویز مارپیچ LED :

    قطعه | ماده

    تعداد | وزن

    ریسه LED

    به مقدارلازم

    شلنگ شیشه ای

    به مقدار لازم

    بست کمربندی

    به تعداد لازم

    سایر ابزار و….

    مورد نیاز

     

    ابزار و لوازمی نیاز دارم

    لوازم مورد نیاز ساخت لامپ آویز مارپیچ LED


    آموزش ساخت ریسه LED دست ساز

    1 :

    در قدم اول سیم ها را به ریسه شلنگی لحیم کنید ؛ سپس مفتول فلزی را که روکش عاشق دارد تا باعث اتصالی نگردد از شلنگ شیشه ای عبور دهید ؛ اکنون ریسه LED را نیز به گونه ای که آسیب نبیند به داخل شلنگ شیشه ای هدایت کنید تا در کنار مفتول سیمی قرار بگیرد مانند عکس های این مرحله .

     

    تعمیر لامپ

    آموزش تعمیر و ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    خود ساخت

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED


    آموزش ساخت لامپ LED

    2 :

    اکنون زمان آن رسیده که ریسه شلنگی LED دست ساز خودمان رو فرم دهی کنیم ! برای اسن منظور اون رو به درو یک استوانه میپیچونیم ؛ اگر میخواید حلقه های آویز کوچک باشند باید قطر استوانه رو خیلی کمتر در نظر بگیرید و برعکس ، در کل اینو خاطرتون باشه که همیشه آویز رو به دور هر استوانه ای با هر قطری بپیچونید بعد از اینکه ولش کردید از هم باز میشه و این بستگی به نوع مفتول فلزی داره .

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    لامپ حلقوی جدید

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED حلقوی


    کاربرد بست کمربندی یا تای رپ

    3 :

    اکنو زمان آن رسیده که سراغ بست کمربندی یا بست پلاستیکی هامون بریم . مانند تصویر مربوطه شروع به بست زدن از ابتداب شلنگ لامپ مارپیچ شوید و بست هارو کاملا با تراکم بالا و در کنار کم تا انتهای شلنگ متصل کنید تا به عکس نهایی زیر برسید .

     

    چی بسازم

    چگونه ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    بست کمربندی

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED با بست

    چطور میتوان

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED


    آموزش سرهم بندی و اتصالات الکتریکی

    4 :

    اکنون طرف الکتریکال ریسه که شامل سیم های اتصال به برق هستند رو از یک لوله مقاوم رد کنید , لوله باید به نحوی باشه که چند سانت به سختی درون شلنگ فرو بره و در آخر سیم مفتولی را که در طرف دیگر قیچی شده و محکم شده و از این طرف نگهدارنده چند 10 سانت آزاد هست رو مانند عکس حلقه بافت میکنیم تا به نوعی به عنوان قلاب نگهدارنده برای آویز استفاده بشه در آخر اون رو نصب میکنید و به برق متصل مینماییم و شاهد زیبایی آن خواهیم بود .

     

    لحیم کاری

    ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    خانگی

    مراحل ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    ساخت لامپ دست ساز

    آموزش ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

    ایده برای ساختن

    ایده ساخت لامپ آویز مارپیچ LED


    نکته و سخن آخر :

    خیلی از موارد و نکته ها که در این آموزش گفته شد را ؛ ما نیز پیشتر نمیدانستیم ! تجربه خوبی بود ؛ شاید باورش کمی سخت باشد اما حتی ساخت ساده ترین کاردستی های ممکن در طول زندگی به قدری به دانش و تجربه و گسترش نبوغ شما کمک میکند که اثرات مثبت آن را در تمام امور زندگی لمس خواهید نمود ! هرگز تصور نکنید ساخت کاردستی یا همان دست ساز حتی اگر ساده باشد , وقت هدر دادن است ! این اشتباهی است که اغلب مردم مرتکب میشوند و همواره سطح نبوغ و خلاقیت ذهنی آنها در محدوده کوچکی متوقف خواهد ماند ! وسعت ایده های ذهنشان محدود و کوچک است و همواره به نبوغ ذهنی انسان های فعال و پویا غبطه میورزند ! سعی کنید از اینان نباشید .

    با ما همراه شوید ! سایت ما را بوکمارک و یا مشترک شوید تا انگیزه ای باشد برای حرکت به سمت ساخت , دست ساز های خانگی !!

    همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .

    آموزش اختصاصی Diys.ir : آموزش ساخت لامپ آویز مارپیچ LED

     

    در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید forum
    ما را در اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام

     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->