• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری مراحل تعمیر ریموت کنترل

    آموزش تصویری مراحل تعمیر ریموت کنترل

    آموزش تصویری مراحل تعمیر ریموت کنترل لوازم صوتی و تصویری –

    چگونه کنترل لوازم صوتی تصویری را تمیز نماییم

    با درود فراوان – ریموت کنترل های تلویزیون و سینمای خانوادگی و…. یکی از آن لوازمی است که در هر خانه ای ممکن است تا چندین عدد هم یافت شود بخصوص امروزه برخی لوازم مانند تلویزیون های هوشمند 2 عدد دارند که یکی کاربردی مانند موس دارد و…. خوب مشخص است که خرابی آنها میتواند تا چه حد ما را در استفاده از دستگاه ها و لوازم کاربردی دچار مشکل نماید ؛ این مشکلات ریموت کنترل ها دارای دو بخش هستند عمدتا که یک بخش مربوط به کثیفی برد و تکمه ها و اشکلات جزیی و بخش دوم مشکل سخت افزاری در قطعات الکترونیکی برد هستند که در این آموزش نوع اول را خدمتتان معرفی و آموزش خواهیم داد ؛ بنابراین در آموزش تصویری تعمیر ریموت کنترل دستگاه های صوتی تصویری (بخش اول) با ما همراه شوید .

     

    آنچه ما نیاز داریم :
    قطعه | ماده تعداد | وزن
    پنبه مقدار لازم
    الکل مقدار لازم
    فویل آلومینیومی مقدار لازم

     

     


    طریقه باز کردن قاب ریموت کنترل تلویزیون

    1:

    در گام نخست آموزش مانند تصاویر اقدام به باز کردن قاب و درپوش ریموت کنترل مینماییم ؛ برای این منظور ابتدا باطری ها را خارج کرده و سپس با استفاده از ابزار مناسبی مانند پیچ گوشتی 2 لبه ؛ با قرار دادن لبه آن در بین درز قاب کنترل و اهرم کردن آن میبنید که دو قاب بالا و پایین از هم جدا میشوند و اصلاحا خارها از هم خارج شده و فاصله میگیرند و در آخر کل قاب را خارج میکنیم و برد و قسمت لاستیکی کنترل و… را جدا میکنیم .

     

    کنترل لوازم صوتی

    مراحل تعمیر ریموت کنترل ساده

    کنترل تلویزیون

    مراحل تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

     


    چگونه ریموت کنترل را تمیز نماییم

    2 :

    اکنون میرویم به سراغ تمیز کردن ریموت کنترل – ابتدا قسمت دکمه ها لاستیکی را ببرید زیر شیر آب داغ با کف حسابی بشورید چراکه همش چربی است که تجمع کرده و به این راحتیا پاک نمیشود ؛ خود قاب کنترل هم همینطور ؛ اونم ببرید زیر شیر آب داغ بشویید . سپس در این مرحله به سراغ برد الکترونیکی میرویم که حساس ترین بخش است . این برد را دیگر نمیتوان آب زد چون خراب میشود با کوچکترین قطره آب ؛ لذا با پنبه الکلی بر روی برد و بخصوص قسمت هایی که نقاط اتصا تکمه ها است بکشید تا کاملا تمیز شود ؛ حتما پیش اومده که دیدید بعد از مدتی دکمه کنترل برخی هاش باید بیشتر فشرده شوند یا باید چندین مرتبه زده شوند تا عمل کنند!! خوب علتش آلودگی بین کنتاکت ها است که معمولا کثیفی و چربی عاملش است .

     

    ریموت کنترل

    مراحل تعمیر ریموت کنترل در خانه

    پاک کننده ریموت کنترل

    مراحل تعمیر ریموت کنترل

     


    بهبود عملکرد دکمه های ریموت کنترل

    3 :

    بسیار خوب اکنون مجموعه قاب و روکش کنترل و دکمه ها و برد الکترونیکی را بگذارید تا کاملا خشک شود . یه مسئله اینه که ممکن هست ماده رسانا که رنگ آن سیاه است و معمولا دایره ای شکل در زیر دکمه پلاستیکی ریموت کنترل وجود دارد که ممکن است با گذشت زمان خاصیت رسانایی خود را از دست بدهد و یا نیمه رسانا شود ؛ ما برای حل این مشکل مطابق عکس ها و تصاویر تکه ای از فویل فلزی رسانا با قیچی برش میزنیم و با چسب در آن نقطه میچسبانیم .

     

    روش تعمیر خرابی کنترل

    مراحل تعمیر ریموت کنترل

    آموزش تصویری

    مراحل تعمیر ریموت کنترل بصورت تصویری

     


     

    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    12 نظر

    1. علوی

      میشه از تیغ ریش تراشی از نوع قدیمیش استفاده کرد.کافیه با دقت یک لایه خیلی نازک از لایه رسانا رو بر داریم تا دوباره احیا بشه.ولی باید مراقب باشیم چه کل لایه رسانا و برنداریم .من خودم شخصاً از مرکز لایه رسانا به سمت حاشیه ها لایه برداری میکنم.

      پاسخ
      1. mehdi

        اگه من نارکترین رسانارو با فویل یا … پر کنم اون اتصال همیشه بر قرار 0.02 جای خالی داره بیشتر از ان انگار کیلید همیشه بر قراره

        پاسخ
        1. juzani

          کربن تمام شده بود میتونی از روکش های رسانا استفاده کنی . مثل همون فویل مسی یا ماژیک های رسانا و … که تو بازار هست .

          پاسخ
      2. مهدی حیدری

        سلام. اول با مسواک پشت دگمه هاروباربکا بشور بعد یه زغال دلر یا سنگ فرز بردار آروم با چاقو یا تیغ نم. نم بتراش به پشت دگمه. فقط نباید زیاد بریزی اگه زیاد بریزی خود به خود میزنه پس خیلی کم بپاش روش اونوقت از اولش هم بهتر میشه با تشکر ..

        پاسخ
    2. مهدی حیدری

      سلام من میخاستم یه روش جالب در باره تعمیر دگمه های کنترل تلویزیون وغیره بهتون بگم که بسار جالب و از اولش هم بهتر میشه

      پاسخ
    3. رضا

      سلام تشکر از آموزش شما یکسری برچسب در اندازه های مختلف هم هست که خودش هم چسب داره و کربنی است که زیر کلیدها میزنیم و مغازه های فروش قطعات الکترونیکی دارن که کار فویل آلومینیوم ی نکته.تشکر

      پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->