• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • طرز تهیه شیرینی پاستیلی

    شیرینی خلاقانه

    شیرینی پاستیلی پنجره ای چیست ؟

    شیرینی های مخصوص که هیچکس بلد نیست !

    با درود فراوان ؛ در این آموزش همانطور که در بالا گفته شد میخواهیم به شما طرز تهیه شیرینی پاستیلی را یاد دهیم که هیچ کس بلد نیست :دی که نوعی شیرینی خشک یا بیسکویت است اما با یک ایده جالب و آن هم اضافه کردن پاستیل ، اما شاید بپرسید چجوری ؟ یا چه شکلی میشود؟

    ایده خلاقانه ای پشت این آموزش است که بسیار جالب است و آن هم استفاده از پاستیل است ؛ همان شیرینی و بیسکویت های معمولی که همه بلد هستند درست کنن را در این آموزش بیس قرار داده اما در آخر از قالب های جنگلی برای حفره ایجاد کردن در بیسکویت بهره برده شده و جالب است که در میان طرح ها شما بیسکویت توییتر را نیز میبینید که از قالب پرنده استفاده شده و در آن پاستیل های آبی رنگ قرار داده شده است .

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    خمیر شیرینی مقدار لازم
    پاستیل 2 بسته
    قالب شیرینی تعداد لازم
    کاغذ روغنی 1 عدد





    ویدیو آموزش طرز تهیه شیرینی پاستیلی در خانه





    طرز تهیه شیرینی خشک

    1 :

    خمیر بیسکویت یا خمیر کوکی را که از قبل آماده کرده بودید و در اختیار داشتید را بردارید و با وردنه آن را روی سینی که با کاغذ روغنی شیرینی پزی پوشیده شده است پهن کنید تا به قطری معادل حدودا 1سانتیمتر برسید ، اکنون با استفاده از سر لیوان یا استکان دایره های گرد را در خمیر ایجاد کنید ؛ به این صورت که دهانه استکان یا لیوان را در خمیر فرو ببرید تا کاملا جدا شود ؛ برای این منظور از قالب ای مخصوص دایره ای نیز البته میتوانید استفاده کنید .

    سپس در این مرحله با استفاده از شابلن های حیوانات ؛ طرح و نقش آنها را در داخل خمیرهای شیرینی در می آوریم مانند تصویر که میبینید و در آخر میتوانید خمیر های اضافی که باقی میماند را مجددا با هم مخلوط کنید و مراحل تخت کردن و شابلن زدن را بر روی آنها اجرا کنید تا زمانیکه دیگر هیچ خمیر اضافی باقی نماند . در همین فرصت فر را نیز روشن کنید تا گرم شود ، در دمای 100 درجه سانتیگراد گرم کنید .

    شیرینی پنجره ای

    طرز تهیه شیرینی پاستیلی





    طرز تهیه شیرینی پنجره ای پاستیلی

    2 :

    در این گام اکنون ؛ پاستیل ها را از بسته خارج کنید و آنها را مطابق طعم و رنگ که سلیقه ای هست در داخل پنجره های ایجاد شده در خمیر شیرینی قرار دهید ؛ مثلا برای آن حفره پرنده که شبیه پرنده توییتر است میتوانید از پاستیل هایی با رنگ آبی استفاده کنید ! و یا برای شیرینی هایی که طرح و الگو آنها پروانه است میتوانید از رنگ های ترکیبی چند رنگ استفاده کنید و یا برای طرح جوجه از رنگ زرد و نارنجی استفاده کنید ؛ داخل آنها را در همان سینی و روی کاغذ روغن پاستیل گذاری کنید تا در آخر به راحتی بتوانید از کاغذ آنها را جدا کنید .

    اکنون همه چیز برای پخت بیسکویت پاستیلی آماده است و فر نیز کاملا گرم شده است ، دمای آن را بر روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و سینی حاوی شیرینی پاستیلی ها را برای مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا شیرینی پخته شود و همزمان پاستیل ها نیز ئر فضای موجود خود آب شوند و به فرم قالب خود در بیایند .

    در آخر فر را خاموش کنید و شیرینی پاستیلی ها را برای مدتی بیرون بگذارید تا کمی خنک شود ؛ سپس میتوانید آنها را جدا کنید و همانطور که میبینید اگر آنها را در مقابل نور خورشید بگیرید کاملا شفاف و جالب شده اند بطوریکه نور از خود عبور میدهند ؛ از خوردن آنها نهایت لذت را ببرید ؛ امیدواریم که از این آموزش استفاده برده باشید .

    شیرینی پاستیلی چیست

    طرز تهیه کیک و شیرینی پاستیلی

    ایده برای ساخت شیرینی

    شیرینی پاستیلی پنجره ای خانگی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->