• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • آموزش تصویری طرز تهیه دونات کرمدار

    آموزش تصویری طرز تهیه دونات کرمدار

    آموزش تصویری طرز تهیه دونات کرمدار خانگی –

    چگونه دونات درست کنیم –

    با درود – دونات یکی از پرفروش ترین تغذیه هایی است که اخیرا در شهر ها و بخصوص در وسایل نقلیه مانند مترو و اتوبوس توسط دستفروشان عرضه میگردد و باید گفت که شاید همین فروشندگان عبوری بودند که در اصل دونات و واژه دونات را تا این حد در بین مردم جا انداختند ، چراکه این کیک ها از قدیم بوده اند و از جمله پیراشکی های محبوب کشور های اروپا و بخصوص آمریکا هست ؛ و مردم نوع متداول آن را که گرد هستند و مغز کرمدار میباشند را با همان نام پیراشکی عمدتا میشناسند ؛ امروزه بسیاری در خانه دونات را درست میکنند و بسیار هم در بین خانم های خانه دار و هنرمند رایج گشته است .

    نیازمندی های دونات :
    قطعه | ماده مقدار | تعداد
    آرد 940 گرم
    شکر 170 گرم
    مخمر 7 گرم
    شیر 530 گرم
    آب 120 گرم
    نمک 3 گرم
    روغن مقدار لازم
    تخم مرغ 3 عدد
    ترد کننده 113 گرم
    لوازم لازم مقدار لازم

    نیازمندی لعاب :
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    کره 113 گرم
    پودر شکر 375 گرم
    وانیل 2 قاشق

    چایخوری

    شیر خشک 135 گرم

    مواد لازم جهت دونات

    مواد طرز تهیه دونات


    روش تهیه دونات خانگی

    1 :

    اولین گام تهیه خمیر است ؛ برای این منظور همانطور هم که قبلا در آموزش های قبلی یاد داده بودیم باید مواد رو مخلوط کنید و در آخر شروع کنید کم کم آرد اضافه کنید تا جاییکه دیگر خمیر به دستانتان نچسبد و کاملا خمیر یکدست شود ؛ سپس مرحله مهم قسمت تخمیر است ؛ به عقیده من که اولین تلاشم برای تهیه دونات با شکست مواجه شد و بیشتر شبیه چوب شور شد تا دونات ؛ باید مهمترین قسمت دونات رو خمیر و مهمترین قسمت خمیر را هم , این است که خمیر دونات ور بیاد و کاملا پف کنه ! این خیلی خیلی مهمه ؛ پس اگه خمیرتون بعد از گذشت زمان پف نکرده و حجیم نشده بدونید این خمیر برای شما دونات بشو نیست :دی در ادامه باید خمیر را در ظرفی بگذارید و روی آن پلاستیک بکشید و به مدت 1 ساعت یا کمی بیشتر در بیرون بگدارید و روش رو کاملا بپوشونید تا کاملا پف کند ، یکی از نشانه هاش هم اینه که وقتی انگشت بزنید بهش مثل اینکه بادکنک رو بادشو خالی میکنید ، انگشت تو خمیر به راحتی و بدون چسبیدن فرو میره و البته حجم بالایی هم پیدا میکنه که کاملا مشخص هست .

    مراحل خمیر دونات

    روش طرز تهیه دونات بدون روغن


    آموزش طرز تهیه لعاب دونات

    2 :

    برای تهیه لعاب در مدت آماده شدن خمیر دونات ؛ ابتدا کره آب شده و پودر شکر و شیر خشک و وانیل را مخلوط میکنیم تا کاملا شبیه کرم شود و این ماده همان لعاب خواهد بود و پس از سرخ دونات میتوانید مانند تصاویر ان را در لعاب فرو کنید .

    دونات بدون روغن

    طرز تهیه دونات کرمدار


    نحوه سرخ کردن دونات در روغن

    3 :

    خمیر دونات ها را پس از آنکه کاملا پف کرده بود باید بصورت چانه مانند از خمیر جدا کنیم و حلقه کنیم و در روغن بندازیم ؛ دمای روغن در عکس میبینید که حدودا 180 درجه هست ، پس از سرخ شدن کامل دونات خانگی اون رو در مواد لعاب با روکش کرم میگذاریم که دستور تهیه اون رو قبلا دیدید . و در آخر دونات شما آماده هست ؛ برای بهتر درک کردن و متوجه شدن این موضوع یک فیلم آموزشی هم برایتان تدارک دیده ایم .

    مراحل تهیه دونات

    نحوه طرز تهیه دونات سرخ کردنی با روغن

    دونات خانگی

    آموزش طرز تهیه دونات خانگی


    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->