• آموزش ساخت کاردستی هنر دست ساز

  • ساخت قلم ملیله کاغذی

    ملیله کاغذی در خانه

    آموزش ساخت قلم ملیله کاغذی دست ساز –

    چگونه ابزار ملیله کاغذی را تهیه کنم ؟

    با درود فراوان خدمت شما ؛ اگر برای انجام آموزش ملیله کاغذی یا همان Quilling ابزار ملیله کاغذی مانند قلم ملیله کاغذی و … را ندارید ؛ اصلا نگران نباشید ما در این برنامه آموزشی قصد داریم به ساده ترین شکل ممکن به شما بیاموزیم که چگونه میتوانید یکی از این قلم های رول کن کاغذ را بسازید – در ابتدا باید بگویم که ساخت این قلم بسیار ساده است ؛ البته هدف ما در این آموزش فقط ساخت قلم ملیله کاغذی نبوده بلکه میخواهیم در مورد ابزار ملیله کاغذی با شما سخن بگویم ، برای کوئیلینگ مهم ترین وسیله همان قلم یا رول کن یا حلقه پیچ ملیله کاغذی است و سپس شما برای اندازه های حلقه های کاغذی خود نیاز به یک شابلن دایره ای دارید که در هر لوازم تحریری موجود است و حتی ممکن است همین حالا در منزل آن را داشته باشید چراکه این وسیله بسیار کاربردی دوران تحصیل هر یک از ما میباشد !! در هر صورت برای ساخت یک پروژه منبت کاغذی یا ملیله کاغذی نیازی به چیزی جزء قلم ملیله کاغذی و یک چسب و شابلن دایره نداریم ، بقیه مراحل کاملا به هنر دست است !! منظور تبدیل دایره پیچ های کاغذی به اشکال مختلف مثلا طرح اشک یا قطره ؛ طرح چشم ، مربعی ، لوزی ، ذوزنقه و…… است . در ادامه با ما همراه شوید با طرز ساخت قلم حلقه پیچ ملیله کاغذی دست ساز در خانه !

    نیازمندی ها
    قطعه | ماده تعداد | مقدار
    چوب مقدار لازم
    سوزن 1 عدد
    چسب 1 عدد
    ابزار و لوازم تعداد و مقدار لازم

    آنچه برای ساخت نیاز است

    ابزار ساخت قلم ملیله کاغذی





    وسایل مورد نیاز ملیله کاغذی

    1 :

    برای ساخت قلم ، ابتدا یک قطعه چوب استوانه ای مانند چوب مداد ! یا ابعادی مشابه تهیه میکنیم که میتوان از چوب پنبه مرغوب نیز استفاده نمود در صورت در دسترس بودن ! سپس مرکز آن را با استفاده از میکرو دریل و مته 0.5 سوراخ ایجاد نمایید و در ادامه کار ، سوزن کاموا دوزی یا لحاف دوزی را که قسمت عبور نخ آن مانند تصویر دراز باشد ، را برداشته و قسمت نوک آن را بچینید ! به این ترتیب سوزت حالت 2 شاخ پیدا کرده و کاملا مناسب است ، میتوانید سر دیگر را نیز کوتاه نمایید تا اندازه سوراخ ایجاد کرده در مرحله قبل شود ، اکنون با استفاده از سیم چین یا ابزاری که قابلیت فشرده کردن مقطع سوزن را داشته باشد بدون بریدن آن ! مقطع دایره ای آن را در چند نقطه که قرار است در سوراخ درون چوب قرار گیرد پخ نمایید ؛ منظور این است که در قسمت هایی حالت له شدگی داشته باشد ؛ میتوانید با لبه چکش بر روی آن به آرامی بکوبید ! این کار به این دلیل بود که بعدا در حین استفاده در اثر چرخش کاغذ به دور 2 شاخ سوزن ؛ سوزن در جای خود بصورت درجا نچرخد ، اکنون در سوراخ ایجاد شده در چوب را چسب بزنید و به سادگی میتوانید سوزن را از قسمت انتهای آن در سوراخ فرو ببرید وتا انتها آن را در سوراخ ایجاد شده فرو ببرید و مدتی به آن دست نزنید تا کاملا چسب خشک شود و سپس قلم ملیله کاغذی آماده است !

    ایده دیگر برای اینکار این است که پس از بریدن قسمت اضافه سر سوزن ؛ آن را داغ کنید تا کاملا سرخ شود و سپس آن را درون چوب فرو کنید ! این کار باعث میشود به جای آنکه ما محل اسقرار سوزن را از قبل با مته سوراخ کنیم و ممکن باشد سوراخ از قطر سوزن بیشتر باشد ؛ دیگر این مشکل نباشد و سوزن کاملا در جای خود محکم قرار گیرد !

    به جای چوب ، از چوب پنبه نیز میتوانید استفاده نمایید ؛ امیدواریم که از این آموزش ساخت قلم ملیله کاغذی لذت برده و نهایت استفاده را برده باشید .

    قلم ملیله کاغذی

    آموزش ساخت قلم ملیله کاغذی

    ابزار منبت کاغذی

    روش ساخت ابزار قلم ملیله کاغذی





    درباره نویسنده

    بسیار خوشحالم از اینکه هر روز به امید تحقق رویاهام میام اینجا ، مطلب جدید و آموزش قرار میدم , هدف نهایی ما خیلی بزرگه و امیدوارم به لطف خدا و حمایت و همکاری کاربران عزیز به این مهم برسیم تا بتونیم به کشور ؛ ملت و خانواده خدمت کنیم . التماس دعا

    مطالب مرتبط

    4 نظر

      1. juzani

        بله دقیقا جناب مظهری این ایده شما امکان پذیر است ؛ اما این ترفند که شما فرمودید یکبار مصرف خواهد بود و یا حتی کمتر ؛ چون چوب وقتی از جایی ترک برمیداره در اثر تنش اون شکستگی و ترگ گسترش پیدا میکنه ضمن اینکه فشاری که شما به خلال دندون میارید برای پیچیدن نوار کاغذی اگر کمی زیاد بشه خلال دندون میشکنه !! چون از وسط برش خورده و ضعیف شده – اگر وسیله ای میخواهید که یکبار مصرف نبوده و چندین بار استفاده کنید و به نوعی ابزار کار شما باشه برای مدت طولانی آموزش بالا پیشنهاد میشه حتما .

        پاسخ
    1. M.Z

      بد نبود . با خلال دندون بهتر از اینه اگه رفتیم چوب پنبه خریدیم که دیگه همون آمادشو می خریم . با این همه وسیله ای که شما گفتید فکر ساخت کوئیلینگ از سرم پرید .

      پاسخ
      1. juzani

        هرگز ناامید نشو . به تعداد بسیار راه است برای اهداف .. برای شما اگر این ابزار بصرفه نیست پس خودتون با ابزار دم دستی راه حل رو پیدا کنید . ما همراهیتون میکنیم

        پاسخ

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    <-- telegram end -->